رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: کاهش پرونده‌های ورودی جزو اولویت‌های مهم دستگاه قضا در خراسان رضوی است.
کد خبر: ۹۱۷۲۰۴۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

 

 

کاهش پرونده‌های ورودی جزو اولویت‌های مهم دستگاه قضا در خراسان رضوی استبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ غلامعلی صادقی عصر امروز در مراسم اختتامیه اجلاسیه بسیج نخبگان کشور اظهار داشت: روایاتی در مورد فضیلت زیارت اولیاء و ائمه معصومین وجود دارد که زیارت امام رضا(ع) میان سایر زیارت‌ها جایگاه بالاتری دارد، هرجا رضایت الهی هست منشاء آن امام رضا(ع) و یا به برکت وجود ایشان است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ساز و کار ما با تعداد پرونده‌های موجود قضایی همخوانی ندارد بیان کرد: یکی از امور مهم و اولویت‌های رئیس قوه قضاییه، کنترل پرونده‌های ورودی‌ است، باید شورای حل اختلاف جهت رسیدن سریع‌تر به مقصد به ما کمک رساند، شورای حل اختلاف نیز فعالیت مثمرثمری را در کنار ما انجام می‌دهد و همکاری‌های مطلوبی از سوی این ارگان صورت پذیرفته است.

صادقی تصریح کرد:  باید در ارتباط با زیرساخت‌های مردمی کمک کنید تا ما بتوانیم به پرونده‌ها در زمان مناسبی رسیدگی کنیم.

سید حسن وحدتی شبیری نیز در این جلسه اظهار داشت: جهاد حقوقی از ارزش بالایی برخوردار است که معنای آن جهاد مخلصانه است، تدبیر و اخلاص از ویژگی‌های بسیجیان است، مخلص بودن و طمع مالی نداشتن از صفات بارز این افراد است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: از بخش‌‌های امکان همکاری می‌توان به تدوین قوانین اشاره کرد، در حال حاضر شرایط با گذشته در حوزه‌های مختلفی نظیر بین‌الملل تغییر پیدا کرده است.

وی بیان کرد: ما باید گفت‌وگوهایی با کشورهای اسلامی داشته باشیم و حقوقدانان فعال در این مناطق مناظراتی برگزار شود، با شناسایی حقوقدانان دغدغه‌مند می‌توان گفت‌وگو و مناظراتی را با آنها تشکیل دهیم، بسیج حقوقدانان نگاه فراملی به مسائل حقوقی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات