سخنگوی شورای نگهبان گفت: بسیج از ابتدای انقلاب در تمامی صحنه‌ها حضور داشته و درخشیده است.
کد خبر: ۹۱۷۲۰۴۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

 

 

بسیج از ابتدای انقلاب در تمامی صحنه‌ها حضور داشته و درخشیده استبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ عباسعلی کدخدایی ظهر امروز در اجلاسیه بسیج نخبگان کشور اظهار داشت: بسیج به عنوان شجره طیبه از ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفت و در بخش‌های مختلفی ایثارگرانه تلاش کرده است، این گروه انگیزه، اراده و توان حضور در بخش‌های مختلف دینی را دارد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: بسیج ریشه‌ای دینی داشته است، در نظام دینی سازوکارهای دینی شکل گرفته که یکی از گروه‌های فعال آن‌ها بسیج بوده است، بسیج در عرصه‌های مختلف درخشیده و در حال حاضر نیز همین راهبرد را ادامه می‌دهد، در حوزه تربیت بحث انسان‌سازی است.

وی تصریح کرد: پیامبران برای انسان‌سازی مأموریت یافتند و نهضت اسلامی ما نیز بر پایه جمهوری اسلامی تشکیل شد، بنا بر این باید در جهت تربیت انسان در تلاش باشیم، بسیج از ابتدای انقلاب در تمامی صحنه‌ها حضور داشته و درخشیده است، در تمامی بخش‌ها وضعیت خوبی را در بسیج مشاهده می‌کنیم.

کدخدایی خاطرنشان کرد: بسیج حقوقدانان عمر کوتاهی داشته و دیرتر از بسیج راه اندازی شد، تربیت حقوقدانان متدین و انقلابی از نکات حائز اهمیت و وظایف مهم سازمان بسیج است، بسیج در حوزه‌های مختلف ایثارگری‌های فراوانی داشته اما کمتر به آن توجه شده است، ما در حوزه حقوق ضعف‌هایی داشتیم که در حال حاضر بهبود یافته اما هنوز جای آنها باقی مانده است.

وی بیان کرد: در تقویت این گروه جهادی گام‌های بسیاری برداشته شده است، پیوند زدن نیروهای نخبه علمی نیز از دیگر وظایف سازمان بسیج است، هنوز آنها ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار نکرده‌اند و دشمنان در این حوزه‌ها بهتر از ملت ما فعال هستند.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: توسعه سازمان بسیج و هم‌افزایی نیروها در مواقع مورد نیاز نیز باید محقق شود، ما امروزه نیازهای زیادی داریم و مباحث مختلفی علیه دین ما مطرح می‌شود، این امور به دلیل فقدان موضع گیری شفاف است، در این روزها امر به معروف و نهی از منکر را واجب می‌دانیم، بابراین در این زمینه نیز باید فعال شویم.

وی تصریح کرد: اصل ۵۹ از نمونه اصول اجرا نشده است، صحبت‌های بسیاری از سوی دشمنان شنیده می‌شود اما ما سکوت کرده‌ایم، باید این نیروهای نخبه عمومی را گرد هم آوریم و راهکارها و پیشنهاداتی از سوی آن‌ها بیان شود، در حوزه قضا، برخی مصوبات موجود در مجلس مورد نیاز نیست و متولی مشخصی ندارد، باید در این زمینه نیز اقداماتی صورت پذیرد.

کدخدایی خاطرنشان کرد: تصویب این قوانین سبب به وجود آمدن برداشت‌های مختلف از آن است، قوه قضاییه به دنبال نیازهای مورد مشورت است اما نهادها نگاه‌های شخصی دارند، بیانیه گام دوم منشور چهل ساله انقلاب اسلامی بوده و نقشه راه کشور در آن ترسیم شده است.

وی ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری در این بیانیه طهارت اقتصادی شرط مشروعیت حکومت انقلاب اسلامی است، هر جامعه اسلامی انحراف و فساد دارد اما نحوه پیشگیری از آن بسیار حائز اهمیت است، بسیجیان در این زمینه می‌توانند کمک شایانی داشته باشند، همچنین در ارتباط با مبارزه با فساد این اقشار می‌توانند فعال باشند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: انتخابات دغدغه‌ای بسیار مهم برای افراد بوده است، نظام انتخاباتی ما دارای انتقادات بسیاری بوده که برای تصحیح آنها قانونی به عنوان اصلاح انتخابات تصویب شد، هنوز در حوزه انتخابات با خلاءهای قانونی مواجه هستیم، در واقع می‌توان گفت که انتقاد حقوقی صحیحی انجام نشده است.

وی بیان کرد: مفاسد اقتصادی، اخلاقی و کمیت در بررسی صلاحیت‌ها قرار دارد که البته نیاز به همفکری و مشورت داریم، باید از مجلس و دستگاه‌ها مطالبه کنیم و همچنین انتقادات موردی و شخصی بیان شود، در صورت اشتباه بودن قانون، باید آن را اصلاح کنیم.

کدخدایی گفت: مطالبه گری عدالت و اجرای قانون از دیگر مطالب حائز اهمیت است، مقام معظم رهبری مطالبه عدالت و اجرای آن را تأکید کرده و ما نیز باید آن را به خوبی اجرا کنیم، دوستان بسیجی ما می‌توانند به دنبال اجرای عدالت باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات