خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند:

مجمع بسیج در تقابل با هیچ دستگاه اجرایی نیست

رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند گفت: مجمع بسیج در تقابل با هیچ دستگاه اجرایی نیست بلکه در کنار دستگاه‌های اجرایی است و با هدف حل مشکلات شهرستان به دنبال پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۵۶۷۱۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

مجمع بسیج در تقابل با هیچ دستگاه اجرایی نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سرهنگ غلامرضا رستمی در جمع مسئولین و نخبگان بسیجی شهرستان نهاوند اظهار داشت: یکی از مسائلی که از سال 1390 به آن ورود پیدا کردیم مسئله بسیج در سطح استان و شهرستان است و فلسفه تشکیل این مجمع اجرای فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری است.

وی با ارائه گزارش مختصری از عملکرد مجمع بسیج و برنامه‌هایی که در دستور کار کارگروه‌ها بوده است، گفت: کمک به تحقق بسیج ده‌ها میلیونی، سرعت بخشیدن و کمک به تحقق جامعه اسلامی، مشارکت حداکثری صاحب نظران بسیجی در تقویت و پیشبرد همه جانبه اهداف انقلاب اسلامی، کمک به کارآمدی نظام از طریق حمایت اقدامات سازنده مسئولین اجرایی استان‌ها و شهرستان‌ها، پرورش کار تراز انقلاب اسلامی از اهداف اصلی تشکیل مجمع بسیج است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند افزود: مجمع بسیج در تقابل با هیچ دستگاه اجرایی نیست بلکه در کنار دستگاه‌های اجرایی است و با هدف حل مشکلات شهرستان به دنبال پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: مجمع بسیج در شهرستان مسئله‌یابی می‌کند تشخیص موضوعات، مشکلات شهرستان و بعد ارائه طرح در کارگروه‌های مجمع بررسی می‌شوند.

رستمی عنوان کرد: کارگروه‌های فعال در شهرستان که تحت الامر مجمع بسیج هستند عبارت هستند شامل کارگروه فرهنگی، کارگروه اجتماعی، کارگروه اقتصادی، کارگروه تربیت و اخلاق، کارگروه دفاعی امنیتی، کارگروه بانوان و کارگروه بهداشت است.

وی به بررسی مشکلات در کارگروه‌های عنوان شده پرداخت و با بیان اینکه اگر فرهنگ آسیب ببیند دین هم آسیب می بیند، گفت: در کارگروه فرهنگی متاسفانه در بحث آموزش روی باورهای دینی کم کار می‌شود.

رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند تصریح کرد: ضعف در باور دینی باعث می شود که به آن باور دینی تهاجم شود.

وی در ادامه بحث کارگروه فرهنگی گفت: تعدادی از مساجد ما در شهرستان امام جماعت ندارند که انتظار داریم سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای ذیربط به این موضوع توجه جدی کنند.

رستمی نبود پارک ویژه بانوان در شهرستان را یکی از مشکلات مهم این شهرستان دانست و افزود: متاسفانه وقتی پارکی برای بانوان نباشد بانوان ما مجبور هستند از دیگر پارک‌ها برای تفریح و ورزش استفاده کنند و این اختلاط زن و مرد را به همراه دارد که این مشکلی است برای بانوان ما که هنوز حل نشده است.

وی در خصوص کارگروه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: کمبود کادر پزشک متخصص در شهرستان، تکمیل نشدن نیروی انسانی بیمارستان تازه تاسیس آیت الله قدوسی نهاوند و همچنین استفاده بی‌رویه مکمل‌های غذایی از جمله مهمترین مشکلات بخش درمانی ما است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان نهاوند در خصوص مشکلات کارگروه‌های دیگر این مجمع درشهرستان گفت: کمبود صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای با توجه به اینکه نهاوند قطب کشاورزی است و هر ساله کشاورزان ما در این زمینه آسیب فراوانی می‌بینند، نبود فروشگاه‌های دائمی برای فروش محصولات داخلی شهرستان، عدم خرید محصولات درختی و نبود صنایع تبدیلی در شهرستان، موضوع آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و راه‌های پیشگیری از آن، قیمت بالای نان و کیفیت پائین آن، عدم ساماندهی دستفروشان در سطح شهرستان و اشتغال از جمله مهمترین مشکلات این کارگروه‌ها و شهرستان نهاوند است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات