خبرهای داغ:
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند خبر داد

برداشت بالغ بر 250 هزار تن چغندر در نهاوند

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از برداشت بالغ بر 250 هزار تن محصول چغندر تا اواخر آذر ماه در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۷۰۰۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

برداشت بالغ بر 250 هزار تن چغندر در نهاونداحمد باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند یکی از قطب های تولید چغندر در استان همدان است، به طوری که در سال جاری حدود 4 هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول استراتژیک اختصاص یافته است .

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مرحله برداشت که اواخر آذر ماه است، بالغ بر 250 هزار تن محصول برداشت وبه کارخانجات منطقه ارسال شود .

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: لازم به ذکر است کشاورزان چغندرکار شهرستان عمدتاً با کارخانجات قند همدان، لرستان، نقش جهان و بنیاد اصفهان قرارداد منعقد کرده‌اند.

وی ادامه داد: حدود 20 درصد کشاورزان نیز کشت آزاد دارند و با هیچ کارخانه ای قرارداد منعقد نکرده‌اند و به ناچار محصول خود را به کارخانجات استان خراسان حمل می‌کنند که متحمل پرداخت هزینه کرایه بیشتری می‎شوند.

باقری اظهار داشت: به عموم کشاورزان توصیه می شود در سال زراعی آینده حتماً الگوی کشت را رعایت کرده و از کشت چغندر بیش از توان و ظرفیت کارخانجات خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات