خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

روی‌گردانی از غیرت بزرگ‌ترین عامل سقوط نظام اجتماعی/ بهترین راه ترویج حجاب تبیین فواید آن است

استاد حوزه و دانشگاه روی‌گردانی از غیرت در جامعه را از بزرگ‌ترین خطرات و عوامل سقوط نظام اجتماعی دانست و گفت: بهترین راه تبلیغ و ترویج غیرت و عفاف و حجاب در جامعه بیان فواید رعایت حجاب و غیرت دینی و تبیین مضرات و خطرات حاصل از عدم رعایت آنها است.
کد خبر: ۸۸۸۷۴۴۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
روی‌گردانی از غیرت بزرگ‌ترین عامل سقوط نظام اجتماعی/ بهترین راه ترویج حجاب تبیین فواید آن است
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ویژه‌برنامه نشست‌های قرآنی نور تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با حضور کارکنان، مدیران، فرماندهان و بسیجیان در حسینیه فاطمه الزهرا(س) تیپ انصارالحسین(ع) برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه با تبیین موضوع و جایگاه غیرت مردان و حجاب زنان در دین و روایات اسلامی اظهار داشت: در روایات اسلامی از غیرت مردان و حجاب زنان مسلمان؛ هم به عنوان بزرگ‌ترین جهادها یاد شده و هم به عنوان وظیفه مطرح می شود.

حجت الاسلام حسین افشاری بیان داشت: واژه غیرت، هیچ معادل غربی و انگلیسی ندارد و پدیده ای است که ویژه اسلام و در راستای حفظ شأن و عظمت مسلمانان در جامعه است.

وی تصریح کرد: غیرت یعنی اجازه ندهیم کسی وارد حریم خصوصی ما شود و ما نیز وارد حریم خصوصی کسی نشویم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تشریح انواع غیرت‌ورزی در جامعه اسلام خاطرنشان کرد: غیرت دینی و حفظ شئون اسلام و قداست و تحکیم زن و خانواده و اجتماع، بارزترین اقسام غیرت‌ورزی است.

وی روی‌گردانی از غیرت در جامعه را از بزرگ‌ترین خطرات و عوامل سقوط نظام اجتماعی دانست و تأکید کرد: بهترین راه تبلیغ و ترویج غیرت و عفاف و حجاب در جامعه بیان فواید رعایت حجاب و غیرت دینی و تبیین مضرات و خطرات حاصل از عدم رعایت آنها است.

افشاری همچنین در بیان اهمیت حجاب و عفاف گفت: رعایت عفاف نسبت به رعایت حجاب اولویت دارد و ما حجاب را می خواهیم که به عفاف برسیم.

وی مصونیت زن و تحکیم پیوند خانواده و اجتماع را سه دستاورد و فایده اساسی رعایت حجاب و ترویج عفاف در جامعه اسلامی دانست و گفت: در مقابل این‌ها، سیل خطرات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی عفتی در جامعه، اهمیت این موضوع اعتقادی و فرهنگی را روشن می سازد.

روی‌گردانی از غیرت بزرگ‌ترین عامل سقوط نظام اجتماعی/ بهترین راه ترویج حجاب تبیین فواید آن است 

انتهای پیام/

ارسال نظرات