مربی حلقه سرگروه‌های صالحین حوزه بسیج شهدای اصناف همدان:
مربی حلقه سرگروه‌های صالحین حوزه بسیج شهدای اصناف همدان گفت: زنان در مشارکت سیاسی، در سازندگی کشور و در مشارکت نظارت عمومی دخالت دارند و در قبال آن مسئول هستند، دفاع از دین وظیفه اصلی زنان ما است که در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۴۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
دفاع از دین وظیفه اصلی زنان است/امروز جاهلیت مدرن وجود دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پروین دادسنج در جمع بسیجیان حوزه بسیج شهدای اصناف همدان اظهار داشت: با توجه به چهارشنبه‌های سفید که توسط دشمنان اسلام برنامه ریزی شده ما نیز باید در این چهارشنبه ها بیکار ننشسته و خواهران با حجاب ما به خیابان ها آمده و بگویند که مدافع و خواستار حجاب هستیم و از بی‌حجابی و بدحجابی بیزار هستیم.

وی گفت: زنان باید بیشتر به خانواده اهمیت دهند چراکه دشمن اکنون روی خانواده ها دست گذاشته و اگر موفق شوند آن را فروبپاشند به نتیجه شوم خود خواهد رسید.

مربی حلقه سرگروه های شجره طیبه صالحین حوزه بسیج شهدای اصناف با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در مورد عفاف و حجاب و مقام و مرتبه زنان، تأکید کرد: ما زنان مسلمان ایرانی اگر جایگاه خود را هم از دیدگاه اسلام و هم از دیدگاه ائمه معصوم(ع) بدانیم بهتر می توانیم از حق و حقوق خود دفاع کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بهترین راهکار فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی است و این انقلاب مدیون و مرهون چندین سال عمر پر خیر و برکت امام(ره) است و همیشه ایشان در مورد زن و جایگاه او به دیدگاه اسلام تکیه داشته اند.

دادسنج افزود: بنا به سفارش شهدا زنان باید مراقب حجاب خود باشند و حضرت فاطمه(س) را برای خود الگو قرار دهند.

وی ادامه داد: در زمان گذشته زنان ما از خانه بیرون نمی آمدند تا آبرو، شرف و ناموسشان را حفظ کنند و اگر هم بیرون می آمدند سعی می کردند خود را از چشم مأموران حفظ کنند و حاضر بودند جان بدهند ولی به دست آنها نیفتند، که اگر چادرشان را از سرشان می کشیدند و برمی داشتند احساس می کردند که بالاترین سرمایه خود را از دست داده اند.

* اگر ما جایگاه خود را بشناسیم به راحتی می توانیم از اسلام دفاع کنیم

مربی حلقه سرگروه‌های شجره طیبه صالحین حوزه بسیج شهدای اصناف همدان عنوان کرد: اکنون چه مشکلی پیش آمده که زنان به راحتی بی حجابی را رواج می دهند و اینگونه با لباس های بدن‌نما در جامعه ظاهر می شوند؟

وی اضافه کرد: اگر ما جایگاه خود را بشناسیم به راحتی می توانیم از اسلام دفاع کنیم، احکام اسلامی همان احکام ثابت است و تغییری نکرده و فقط برداشت ها بد شده آنقدر که به عده ای آزادی داده شده دیگر نمی خواهند از این آزادی‌های ظاهری و بی بند و باری خود را رها کنند و به آن احکامی که برای زن آزادی بخش و امنیت آور است دست یابند.

دفاع از دین وظیفه اصلی زنان است/امروز جاهلیت مدرن وجود دارد 

دادسنج گفت: در ادیان الهی حجاب وجود داشته است، اما آنقدر غربی ها حجاب را زیر پا گذاشته و با سرعت بی حجابی را گسترش دادند که دیگر غیرقابل کنترل شده و برای عده ای بسیار دل فریب و جذاب است.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) در صحیفه نور در خصوص مشارکت زنان در جامعه، ابراز داشت: زنان در مشارکت سیاسی، در سازندگی کشور و در مشارکت نظارت عمومی دخالت دارند و در قبال آن مسئول هستند، دفاع از دین وظیفه اصلی زنان ما است که در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

مربی حلقه سرگروه های شجره طیبه صالحین حوزه بسیج شهدای اصناف همدان با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص نقش سازنده تربیتی زن، بیان کرد: زنان در دوران جنگ مسئولیت فرزندان را برعهده داشتند و با سختی و مشقت فرزندان را بزرگ کردند و حاصل آن همین مدافعین حرم هستند که زیر دست این مادران اسطوره و نمونه بزرگ شده اند.

*ملاک زنان عفیفه و محجبه دین است

وی بیان کرد: زنان ما با توجه به بیانات امام خمینی(ره)، به شدت به عفاف و حجاب اهمیت می دادند و در حفظ آن کوشا بودند و می دانستند که مادر بودن یکی از ارزشمندترین نعمت های الهی است و برای آن ارزش قائل بودند و از وظیفه مادری خود غفلت نمی کردند.

دادسنج در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد نقش و جایگاه زنان، اضافه کرد: ملاک زنان عفیفه و محجبه دین است.

وی با بیان اینکه زنان باید با خانواده مدارا کنند و جاذب باشند، گفت: این از ویژگی های اصلی است که زنان باید دارا باشند و باید رعایت شود که به ستون خانواده ها ایرانی لطمه وارد نشود، زنان ستون خانواده هستند اگر به این ستون آسیبی وارد شود خانواده از هم می پاشد.

مربی حلقه سرگروه های شجره طیبه صالحین حوزه بسیج شهدای اصناف همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خطاب به زنان، گفت: زنان باید در حد تعادل به همه کارها برسند و بهترین فرزندان از دامان مادران خانه دار و اسلام شناس تربیت می شوند و تحویل جامعه می دهند.

وی ادامه داد: زن خانه دار و با سواد بهتر می تواند فرزندان خود را تربیت کند چرا که زن باسواد شاغل بیشتر وقت خود را صرف کار بیرون می کند و نمی تواند آنچنان که باید در تربیت فرزندان موفق باشد.

دادسنج عنوان کرد: در اسلام زن به مانند مرد به عنوان موجود محترم و محبوب آفریده خداست، نه تنها ذاتا عامل گناه مردان نیست بلکه در موارد بسیاری عامل جلوگیری مردان از گناه است و مایه حفظ عفت و تسلیم اوست.

وی در پایان تصریح کرد: در 1400 سال پیش زن مایه خفت و خواری بود واکنون نیز این جاهلیت به شکل مدرن شده آن وجود دارد، دیدگاه اسلام این است که زن، ریحانه خداست و اسلام برای زن حق و حقوق خاصی قائل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات