خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان:

اجتماع بزرگ مردمی «صیانت از حریم خانواده» در همدان برگزار می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان از برگزاری اجتماع بزرگ مردمی «صیانت از عفاف و حجاب و حریم خانواده» همزمان با روز عفاف و حجاب در 21 تیر ماه ساعت 18:30 از میدان امام خمینی(ره) به سمت پیاده راه بوعلی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۳۷۰۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
اجتماع بزرگ مردمی «صیانت از عفاف و حجاب» در همدان برگزار می‌شود
شهلا شیخ‌علیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در خصوص برگزاری برنامه‌های این هفته اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده اسلامی مقابله با تهاجم فرهنگی، اجرای برنامه های هماهنگ با بهره گیری از توانمندسازی دستگاه‌های دولتی و تشکل های مردمی و به‌کارگیری رسانه‌های نوین در فضای مجازی و محیط های اجتماعی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اهداف برنامه‌های عفاف و حجاب، عنوان کرد: فرهنگ‌سازی گفتمان سبک زندگی عفیفانه، ترویج سبک زندگی عفیفانه در سطح جامعه و مقابله با هجمه های پیش بینی شده دشمن در رابطه با کشف حجاب بانوان از جمله اهداف این برنامه‌ها است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص حجاب، گفت: مسأله حجاب و فلسفه و ضرورت حجاب در آیه 59 سوره احزاب آمده است که در این آیه خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌فرمایند «اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند».

وی تأکید کرد: زن به عنوان یک امانت الهی و امین حق الله مطرح است یعنی این مقام و این حرمت و حیثیت را خداوند به زن داده و از او خواسته که از این حقش به عنوان امانت الهی محافظت کند.

شیخ‌علیان در خصوص فطری و عقلی بودن حجاب در انسان، تصریح کرد: عقل سلیم ما را به پوشش و حجاب دستور می‌دهد و آن را مایه کرامت و حفظ انحرافات و بیهودگی ها و پوچی ها و موجب استواری انسان می داند و آنچه را که باعث بی عفتی و پیامدهای شوم برهنگی می شود، مذموم و ناپسند می داند.

وی در رابطه با اینکه حجاب به عنوان یک پوشش سبب آرامش روانی می شود، بیان کرد: پوشش ظاهری هر انسانی بیانگر اعتقاد درونی اوست.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان با اشاره به بیانات شهید مطهری، گفت: اولین خاصیت حجاب و پوشش خاصیت روانی یعنی آرامش روانی است.

وی عنوان کرد: مهمترین مسأله که می‌تواند تقویت‌کننده و مروج فرهنگ عفاف و حجاب باشد، تبیین فرهنگ حجاب و بیان ضرورت آن، امر به معروف و نهی از منکر است.

شیخ‌علیان با بیان اینکه همه باید در راستای نهادینه کردن و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند، ابراز داشت: در برخی جوامع عدم حجاب سبب برهم زدن بنیان خانواده شده و اگر کسی به اهمیت این موضوع پی ببرد قطعا در این راستا اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه های شاخص هفته عفاف و حجاب در شهرستان همدان گفت: دیدار با علما، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات «عروسک محجبه من» در مهدهای قرآنی، نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقات نقاشی و خطاطی از جمله برنامه‌های این هفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های پاسخ به سؤالات شرعی، مشاوره مذهبی پیرامون عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه محصولات عفاف و حجاب، تریبون آزاد با موضوع تبیین فلسفه حجاب، توزیع شاخه گل و اهدا کارت احادیث ائمه، توزیع گاهنامه و بروشور با محوریت عفاف و حجاب و برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ مردمی «صیانت از عفاف و حجاب و حریم خانواده» خاطرنشان کرد: سخنران این برنامه حجت الاسلام فاضلیان، مسئول حوزه علمیه خواهران شهرستان همدان است که روز چهارشنبه 21 تیر ماه ساعت 18:30 از میدان امام خمینی(ره) به سمت پیاده راه بوعلی برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات