مدیرکل زندان های استان همدان تأکید کرد

اجرای دوره‌های جدید برای توانمندسازی زندانیان در همدان

مدیرکل زندان های استان همدان با اشاره به اهداف اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها بر اجرای گسترش دوره های جدید و به‌روز برای توانمندسازی زندانیان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۵۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نشست صمیمی برای اجرای برنامه های آموزشی و فنی و حرفه ای ویژه زندانیان زندان‌های استان و گسترش دوره های آموزشی زندانیان با حضور حسن محمد یاری مدیر کل زندان های استان، علیرضا مهرابی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، روسای زندان های استان و روسای آموزش فنی و حرفه ای شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان در این جلسه به ارائه گزارشی از برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در زندان های استان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه دوره های حرفه آموزی در سال های اخیر تکراری است، این امر نیازمند توسعه و تقویت دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای در رشته‌های جدید که ظرفیت افزایش تولید و اشتغال حتی در داخل زندان ها را دارند، است.

حسن محمدیاری با اشاره به اهداف اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها بر اجرای گسترش دوره های جدید و به‌روز برای توانمندسازی زندانیان تاکید کرد.

وی در ادامه یادآور شد: فنی و حرفه ای استان می‌تواند کلاس‌های تئوری و عملی خود را بیشتر در رشته های کشت گلخانه ای، پرورش قارچ و انواع جوشکاری برای زندانیان زندان های استان برگزار کند.

مدیر کل فنی و حرفه ای آموزش استان همدان نیز در ادامه با اشاره به همکاری خوب میان رؤسای ادارات فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها و زندان های تابعه، این تعامل را به عنوان مهمترین دلیل نتیجه‌بخش بودن اقدامات آموزشی بیان کرد و خواستار افزایش این تعامل و همکاری صمیمانه شد .

مهرابی خاطرنشان کرد : افرادی که در زندان ها آموزش فنی و حرفه ای را یاد می گیرند کمتر به زندان بازگشت خواهند داشت و این امر باعث کاهش آمار زندانیان در جامعه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آموزش و مهارت آموزی در بین زندانیان زندان های استان را امری تاثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد .

مدیر کل فنی و حرفه ­ای استان همدا­­ن در ادامه برایجاد تنوع در برگزاری رشته‌های فنی و حرفه‌ای و به ویژه رشته‌های کوتاه مدت دارای بازار کار، نیاز سنجی آموزشی، تحویل گواهینامه قبل از آزادی زندانیان، سهولت در ایاب و ذهاب مربیان فنی و حرفه ای، اندیشیدن تدابیر لازم برای برگزاری دوره های آموزشی برای زندانیان رای باز، برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره های فنی و حرفه ای ویژه زندانیان بند نسوان، برگزاری دوره های بدون هزینه مربی (استاد –شاگردی ) ودعوت از کار آفرینان در برگزاری همایش ها تاکید کرد و خواستار پیگیری موارد لازم شد .

گفتنی است؛ در این نشست موانع و مشکلات پیش رو در زمینه آموزش فنی و حرفه ای در زندان­ها و پیشنهادها و راهکارهای مورد نظر مطرح و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات