خبرهای داغ:
معاون پارلمانی وزیر صنعت معدن تجارت خبر داد

بازگشت ۸۰۰ شرکت به چرخه تولید در استان همدان

معاون پارلمانی وزیر صنعت معدن تجارت گفت: در استان همدان ۸۰۰ شرکت که مشکل داشتند و به هر دلیل متوقف شده بودند مسائل آنها حل شده و به چرخه تولید برگشته اند.
کد خبر: ۸۸۶۱۳۹۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
بازگشت ۸۰۰ شرکت به چرخه تولید در استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، شهریار طاهرپور شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز به کار مجدد بخش نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر اظهار داشت: برای اینکه کشور قوی شود که مولفه آن تولید است باید تولید خوب داشته باشیم با تورم ۴۰درصدی و سود بانکی ۲۸ درصد نمی توانیم و امکان تولید خوب نیست.

وی با بیان اینکه در حالی که تولید ما۱۵درصد است امکان اینکه بتوانیم تولید خوب داشته باشیم نیست، افزود: نمی توانیم سرمایه‌گذاری خوب در کشور داشته باشیم در حالی که امنیت نیست و نگران هستیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه دو نعمت مجهول است که قدر آن را نمی دانیم یکی صحت و سلامتی و دیگری امنیت است، گفت: امنیت ابعاد مختلف دارد، با وجود تحریم نمی‌توانیم با دیگر کشورها واردات و صادرات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به ما می گویند برجام چه کرده و چه خوبی های داشته است، با اشاره به یکی از پروژه های عسلویه افزود: حدود ۷۰هزار نفر مشغول فعالیت در عسلویه بودند که این تعداد به ۸ هزار نفر رسیده بود.

طاهرپور عنوان کرد: در دولت یازدهم حدود ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که نسبت به دولت قبل رشد قابل توجهی داشته و این با توجه به امنیتی است که برای کشور به وجود آمده است.

طاهرپور گفت: این قطاری که از ریل خارج شده امروز به روی ریل بر می گردد و امید است با سرعت بیشتری حرکت کند ما برای سرمایه گذاری نیاز داریم سرمایه گذاران داخلی و خارجی ورود کنند حتماً باید سرمایه گذار خارجی بیاید چراکه بانک‌ها دیگر توان ندارند.

معاون وزیر صنعت معدن تجارت با اشاره به تلاش بانک‌ها گفت: در سال ۹۵ در بحث اقتصاد مقاومتی بانک‌ها تلاش خوبی کردند و آمارها موجود است و یک کار بزرگ انجام شد اما امروز می‌طلبد سرمایه خارجی ورود کند و این امر نیازمند فراهم‌سازی زمینه است.

وی افزود: یک بعد دیگر سرمایه‌گذاری خوب این است که مدیریت صادرات و واردات داشته باشیم مدیریت به این شکل که صادر کنندگان را کمک کنیم؛ ما در بودجه ۹۵ بسیار تلاش کردیم درصد قابل توجهی منابع مالی برای کمک به صادرات در نظر گرفته شود.

طاهرپور با تدکید بر مدیریت واردات گفت: اگر جنسی در داخل تولید می شود نباید اجازه واردات بدهیم که خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و باید مراقب باشیم قاچاق افزایش پیدا نکند چراکه به تولید ضربه می زند.

وی افزود: در استان همدان ۸۰۰ شرکت که مشکل داشتند و به هر دلیل متوقف شده بودند مسائل آنها حل شده و به چرخه تولید برگشته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار