خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ خبر داد

پرداخت 12 میلیارد و 780 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در کبودراهنگ

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به پرداخت 12 میلیارد و 780 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان بسیجی گفت: با این تسهیلات 95 کارگاه اشتغالزایی در شهرستان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۹۶۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
سرهنگ محمود بداغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ با اشاره به اهمیت محرومیت زدایی و اقدامات بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی با هدف استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور، کمک به دولت در خدمات رسانی، محرومیت زدایی و سازندگی با اولویت در روستاها و نقاط کم برخوردار، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به شناسایی و ایجاد زمینه های اشتغال تشکیل شده است.

وی افزود: هدف از تشکیل بسیج سازندگی غنی­سازی و بهینه سازی اوقات فراغت در عرصه­های سازندگی و مردم یاری، تقویت انگیزه کار و تلاش و کمک به رفع مشکلات همنوعان است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: امسال 3 هزار و 200 نفر از بسیجیان از اقشار مختلف از جمله مساجد و محلات، دانشجویی، دانش آموزی، بسیج خواهران، بسیج مهندسین و بسیج جامعه پزشکی در این زمینه فعالیت کرده‌اند.

وی یادآور شد: از جمله این برنامه‌ها اردوهای جهادی یک روزه حلقات صالحین با شرکت 2 هزار و 400 نفر از بسیجیان و انجام فعالیت‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و تربیتی، دیوارنویسی، غرس نهال، هرس درختان، واکسیناسیون طیور و کلاس های آموزشی مهارتی و ایجاد طرح های اقتصادی است.

بداغی افزود: همچنین 6 گروه جهادی پایگاه های مساجد و محلات در قالب اردوهای جهادی 3 روزه 7 روزه و 10 روزه به روستاها اعزام شده‌اند و فعالیت های مختلفی در راستای خدمت رسانی به مردم انجام داده‌اند که از جمله می توان به فعالیت‌های عمرانی شامل ساخت پایگاه مقاومت، اماکن عام المنفعه ، کمک به مرمت، رنگ آمیزی و ساخت مسجد، دیوارنویسی و زیباسازی روستاها؛ ساخت خانه برای نیازمندان و فعالیت های فرهنگی، آموزشی اشاره کرد.

* اعزام 10 تیم بهداشتی و درمانی به مناطق محروم

وی یادآور شد: 10 گروه از بسیج خواهران در 10 روستای بخش گل تپه، 6 روستای بخش شیرین سو و 4 روستای بخش مرکزی به سنین مختلف بانوان در روستاها خدمات آموزشی، مهارتهای زندگی، امداد و نجات، آموزش صنایع دستی، برنامه های فرهنگی و تربیتی ارائه کرده اند.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: از دیگر برنامه های جهادی بسیجیان در اردوهای جهادی اعزام متخصصین بسیج مهندسین کشاورزی به روستاها در زمینه مبارزه با آفت گندم، مشاوره به کشاورزان، آموزش زمان سم‌پاشی مزارع گندم در جهت افزایش بهره‌وری تولیدگندم در شهرستان بود که به مدت یک ماه انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین اعزام 10 تیم بهداشتی و درمانی به مناطق محروم توسط بسیج جامعه پزشکی و استفاده از پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی و خدمات­رسانی به مناطق محروم و ارائه ویزیت رایگان به بیماران ­نیازمند بود.

بداغی ابراز داشت: همچنین رنگ آمیزی و زیباسازی 12 مدرسه شهرستان توسط 200 نفر از دانش آموزان بسیجی از دیگر اقدامات جهادی بسیجیان این شهرستان است.

وی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و خدمت‌رسانی در عرصه های فرهنگی، عمرانی و آموزشی به مردم روستاهای محروم ادامه داد: از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی، فعالیت در بخش اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بود.

* بهره‌برداری از دو سالن ورزشی در روستاهای داقداق آباد و اورقین

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ عنوان کرد: با هدف کمک به افزایش تولیدات در روستاها با ایجاد کارگاه‌های کوچک اقتصادی به منظور اشتغال جوانان، ارائه آموزش های مهارتی در راستای آشنا نمودن با چگونگی راه اندازی طرح‌های تولیدی انجام گرفت.

وی ادامه داد: امسال در این زمینه در روستاها کلاس‌های مختلف آموزشی مانند کشت زعفران، زنبورداری، پرورش طیور، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و... تشکیل شده است.

بداغی با اشاره به پرداخت 12 میلیارد و 780 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان بسیجی عنوان کرد: با این تسهیلات 95 کارگاه اشتغالزایی در شهرستان راه اندازی شده که شامل عرصه های صنایع تبدیلی(تولید شوریجات و ترشیجات)، صنایع دستی(چرم دوزی، سفال، کارگاه خیاطی)، پرورش قارچ، کشت زعفران و گیاهان دارویی،پرورش زنبور عسل، پرورش طیور است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی گفت: اقدامات بسیار خوبی در سال جاری انجام شد که از جمله آنها ساخت و بهره‌برداری دو سالن ورزشی در روستاهای داقداق آباد و اورقین با مساحت یک هزار و 120 متر مربع برای استفاده بسیجیان و عموم مردم روستاها بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ خاطرنشان کرد: ساخت و افتتاح ساختمان های پایگاه مقاومت بسیج در روستاهای ایده‌لو، پیرانبار، قباق تپه، قطارقویی، گمین قلعه، جین طراقیه، خالق وردی، آلان سفلی، سرایجوق، اوزون دره، بشیک تپه، کردآباد و شاوه از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات