خبرهای داغ:
شهردار نهاوند خبر داد

سم‌پاشی درختان نهاوند با آغاز فصل گرما

شهردار نهاوند از سم‌پاشی درختان نهاوند با آغاز فصل گرما خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۰۳۵۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
اميررضا يوسفيان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته برای حفاظت از درختان و مبارزه با آفات نباتی،عملیات سمپاشی درختان سطح شهر را از هفته آينده آغاز می كنيم.

وی افزود: با آغاز فصل گرما و احتمال شیوع و پراکنش آفات نباتی و جلوگیری از طغیان آفات اشجار، عملیات سم پاشی درختان از هفته آينده به مدت 15 روز از ساعت 22 لغايت 5 صبح در شهر نهاوند شروع مي شود.

شهردار نهاوند با بيان اينكه عملیات سم پاشی درختان و فضای سبز سطح شهر نهاوند با هدف مقابله و مبارزه با آفات انجام مي گيرد، خاطرنشان كرد: عوامل متعددی نظیر فرا رسیدن فصل گرما، وجود گرد و غبار و ... در رشد موجودات و آفت ها نقش دارند که در مدت کوتاهی سطح درختان و فضای سبز را پوشانده و در صورت عدم پیشگیری و مقابله در نهایت منجر به آسیب رساندن به درختان خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه در سم پاشی و آفت زدایی فضای سبز شهر از سم های استاندارد که بیشترین تأثیر را در از بین بردن آفات خواهند داشت استفاده خواهیم کرد، افزود: از شهروندان نهاوندي نیز تقاضا داریم که در صورت مشاهده هر گونه آفت در بلوارها يا ميادين سریعاً مراتب را به واحد فضای سبز شهرداري نهاوند اطلاع رسانی نمایند تا سریعاً جهت سم پاشی اقدام شود.

يوسفيان تصريح كرد: در این طرح جهت مبارزه با آفات و در راستای کنترل عوامل خسارت زا، تمامی درختان و گیاهان معابر، خیابانها، رفیوژها، پارکها و میادین سطح شهر سمپاشی می شود .

وی ادامه داد:از جمله آفات مهم گیاهی، زراعی، باغی و زینتی، شته ها هستند و این آفت علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام ها، اختلال در فتوسنتز و نیز ناقل بیماریهای ویروسی هستند.

شهردار نهاوند از شهروندان خواست هنگام انجام عملیات، پنجره‌های مشرف به معابر را ببندند و برای چند ساعت از حضور در محل‌های سمپاشی شده خودداری کنند.

وی با قدردانی از همکاری شهروندان توصیه کرد شهروندان از پارک کردن وسایل نقلیه به ویژه خودروهای حاوی مواد خوراکی در حاشیه خیابان‌ها هنگام عملیات سمپاشی خودداری کنند.

یوسفیان در پايان گفت: شهروندان در صورت مشاهده درختان آلوده به آفات در شهر و محلات می‌توانند باکارشناسان فضای سبز شهرداری به منظور هماهنگی انجام عملیات سمپاشی تماس بگیرند تا کارشناسان فضاي سبز در حداقل زمان ممکن نسبت به پیگیری موضوع و انجام عملیات سمپاشی اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات