خبرهای داغ:
رئیس هیئت مدیره موسسه مردم نهاد ایمن شهر هگمتان تأکید کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه صنعت

رئیس هیئت مدیره موسسه مردم نهاد ایمن شهر هگمتان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه صنعت گفت: باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که خود کارخانه‌دارها برای امنیت خود کار را بهینه‌تر انجام دهند.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۴۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه صنعت

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد سوزنچی امروز در نشست استانی تبیین کارکردهای HSEE در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در خصوص علت رشد کشورهای اروپایی در 50 سال گذشته در زمینه رشد فکری، اقتصادی و ... اظهار داشت: در این کشورها فرهنگ‌سازی در کنار صنعت رشد پیدا کرده و صنعت به صورت تک بعدی حرکت نکرده است بلکه در کنار کار صنعتی به فرهنگ سازی نیز مشغول بوده است.

وی با بیان اینکه 140 مورد آتش نشان در حادثه تخریب پلاسکو برای انجام عملیات حضور یافت، افزود : این نشان می دهد که ما در دل خطر هستیم.

رئیس هیئت مدیره موسسه مردم نهاد ایمن شهر هگمتان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه صنعت ابراز داشت: به جای اینکه قانون و اجبار برای اجرای HSEE کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی داشته باشیم باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که خود کارخانه‌دارها برای امنیت خود کار را بهینه‌تر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان در این زمینه پیشرفت‌های خوبی شکل گرفته است، افزود: از حدود 4 ماه پیش مدیران HSEE مساله ای را در استانداری پیگیری کردند که نتیجه آن منتهی به تشکیل کمیته اصلی HSEE در کارگروه اقتصادی استان همدان شد.

سوزنچی در معرفی اعضای این کمیته، شهرک صنعتی را به عنوان مهم‌ترین عضو این کمیته عنوان کرد و بیان داشت: اعضای این تشکل شامل اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره صنعت و معدن، اداره کار و تهاون و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، دپارتمان HSEE، اداره کل پدافند غیرعامل، اداره کل مدیریت بحران که به صورت NGO هستند، شرکت برق، گاز، توزیع فرآورده‌های نفتی، شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب است.

وی با بیان اینکه این NGO و مدیریت بحر ان اولین NGO در غرب کشور است، یادآور شد: ما می خواهیم با این رویکرد حرکت کنیم که دو گانگی که برای بحث ایمنی، بهداشت و محیط زیست در کارخانجات است برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه مردم نهاد ایمن شهر هگمتان با بیان اینکه این رویه آغاز گر یک بنیاد است، خاطرنشان کرد: این بنیاد می‌خواهد افراد را درجایی که کار می‌کنند آرامش داشته باشند تا بهتر بتوانند اقتصاد را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات