خبرهای داغ:
رئیس HSEE شرکت شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد

آموزش 82 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی در زمینه HSEE

رئیس HSEE شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تاکنون با اشاره به برگزاری 17 هزار و 354 دوره آموزشی در شهرک‌ها گفت: در این دوره‌ها477 هزار و 395 نفر شرکت کرده‌اندو 82 هزار نفر در زمینه HSEE آموزش‏های لازم را ‌ دیدند.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۳۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همایون توفیقی امروز در نشست استانی تبیین کارکردهای HSEE در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ضمن تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان متولی و زیرساخت شناخته می‌شود، اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی علاوه بر اینکه نقش ایجاد کننده امکانات زیربنایی را دارند با پرداخت تسهیلات نقش خدمات حمایتی و فنی و اعتباری نیز دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور 54 هزار و 268 هکتار زمین صنعتی وجود دارد، افزود : 760 شهر ک و نواحی صنعتی نیز دارای سند ثبتی هستند.

رئیس HSEE شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه مقرر است 9 منطقه ویژه به این شهرک های صنعتی اضافه شود، تصریح کرد: از این میزان 2 منطقه در استان‌های یزد و لرستان در حال بهره‌برداری هستند و 7 مورد دیگر در حال ساخت و ساز است که یک مورد آن در استان همدان قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 7 هزار و 364 هزار هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد کرده ایم که در قالب فضای سبز، گل کاری، درختکاری، چمن کاری، بوستان صنعتی و سایر فضاها است.

توفیقی با بیان اینکه در حال حاضر در 188 شهرک و نواحی صنعتی تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی ایجاد شده است، ابراز داشت: از این میزان 213 موتور تصفیه‌خانه در 188 شهرک و نواحی صنعتی در حال بهره برداری است که نسبت که 760 شهرک صنعتی از نظر تعدادی کم ولی از نظر واحدهای تحت پوشش زیاد است به طوری که 74 درصد واحد های صنعتی موجود کشور متصل به تصفیه خانه فاضلاب هستند.

وی میزان ایستگاه آتش نشانی در کشور را 211 ایستگاه برآورد کرد و بیان داشت : در این ایستگاه‌ها 244 ماشین آتش نشانی فعالیت دارند.

رئیس HSEE شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه از ابتدای سال 95 به میزان 203 حادثه در کل شهرک های صنعتی اتفاق افتاده است، گفت: 56 درصد آن مربوط به حریق، پنج درصد انفجار، 11 درصد به دلیل تعاملات بین ماشین و انسان، سه درصد برق گرفتگی ، یک درصد تصادفات رانندگی داخل شهرک‌ها، 10 درصد سقوط آزاد از ارتفاع، پنج درصد سقوط مصالح، دو درصد گازگرفتگی و سه درصد حوادث سایر موارد است.

وی با بیان اینکه نگرش سازمان پیشگیرانه است، گفت : مبنای کار ما جلو گیری و پیشکیری از وقوع حادثه است ولی با توجه به اینکه این اتفاقات در شهرک های صنعتی اتفاق می افتد،در نظر گرفتن اقدامات سخت افزاری نیز لازم و ضروری است.

توفیقی با اشاره به مبنای پیشگیرانه بودن فعالیت سازمان به تشکیل کمیته‌های مدیریتی حوادث و پیشگیری از وقوع حوادث اشاره کرد و ابراز داشت: در این خصوص با شناسایی ضابطین و رابطین HSEE واحد های صنعتی برای آموزش و ترویج مبنای HSEE به برگزاری دوره‌های متعدد آموزش برای صاحبان صنایع، کارفرمایان و عوامل شغلی در واحد های صنعتی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرک‌ها 17 هزار و 354 دوره آموزشی برگزار شده است، افزود: در این دوره‌ها477 هزار و 395 نفر حضور داشتند و از دوره استفاده کردند و 82 هزار نفر در زمینه HSEE آموزش های لازم را ‌ دیدند.

رئیس HSEE شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به کمک های فنی و ارتقایی در قالب حمایت از صنایع کوچک و متوسط ادامه داد: ما به وسیله این کمک‌ها در واقع زمینه بومی سازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی یا به رونق درآمدن واحدهای صنعتی راکد و کمک به سیستم تولید را فراهم کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه در کشور 20 هزار و 495 واحد صنعتی متصل به شبکه فاضلاب هستند، عنوان کرد: 244 ماشین نیز فعالیت‌ می‌کند.

توفیقی ضمن درخواست از سازمان محیط زیست، اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کمک به فعالیت های HSEE یادآور شد: با توجه به اینکه ما از اهرم‌های قانونی برای جلو گیری از برخی اقدامات واحدهای صنعتی برخوردار نیستیم بنابراین این زمینه نیازمند مشارکت و کمک ارگان‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات