خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان با اشاره به حادثه تلخ و غم‌انگیز آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو در تهران گفت: در این حادثه همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه آتش‌نشانان برای امدادگری پای کار آمدند.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۷۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: نجات انسان در دنیا و آخرت به رعایت تقوای الهی بستگی دارد.

وی با بیان حدیثی گهربار از امام جعفر صادق (ع) گفت: انسانهای بهشتی چهار ویژگی ممتاز دارند که مومنان باید با تقویت این چهار ویژگی در وجود خود، برای خود در این دنیا نیز زندگی بهشتی ایجاد کنند.

جوادی گفت: نخستین ویژگی و نشانه انسان‌های بهشتی گشاده‌رویی است؛ انسان‌های بهشتی با مردم مهربان هستند و با خوشرویی با یکدیگر برخورد می‌کنند که این صفت گشاده‌رویی در زندگی اجتماعی انسان‌ها اثرات مطلوبی برجای می‌گذارد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه دومین نشانه انسان‌های بهشتی کلام نرم و برخورد دوستانه است، گفت: همین شاخصه در قرآن کریم برای پیامبر اکرم(ص) مطرح شده و خداوند فرموده که ای پیامبر اگر با مردم سخت‌گیر و غلیظ القلب بودی مردم از دور تو پراکنده می‌شدند بنابراین مردم باید این ویژگی مثبت را در مراودات اجتماعی و خانوادگی خود رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: سومین نشانه اهل بهشت این است که دارای قلبی رحیم و مهربان هستند یعنی مشکلات و اندوه دیگران آنها را متاثر می‌کنند و با دیگران احساس همدردی می‌کنند که مصداق عینی این موضوع در مورد همدردی و قدرشناسی مردم ایران با آتش‌نشانان ایثارگر در حادثه پلاسکو بود.

جوادی چهارمین ویژگی اهل بهشت را گشاده دستی مطرح کرد و گفت: اهل بهشت در حد توان خود دستی باز و بخشنده دارند و از دیگر افراد جامعه گره‌گشایی می‌کنند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به حادثه تلخ و غم‌انگیز آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو در تهران گفت: در این حادثه همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه آتش‌نشانان برای امدادگری پای کار آمدند که باید از همه این عزیزان قدردانی و به خانواده جان باختگان تسلیت و تعزیت گفت.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و همراهی مردم با دستگاه‌های امدادرسان در هنگام وقوع حوادث از دستگاه‌های مربوطه بویژه شهرداری و نیروی انتظامی خواست تا نسبت به نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی خیابان‌ها به‌ویژه برای عبور عابران پیاده توجه و اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات