خبرهای داغ:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد

HSEE بهترین ابزار هماهنگی و همسویی تلاش‌ها در حفظ محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست به دنبال هماهنگ کردن و در راستا قرار دادن تلاش‌ها هستیم، گفت: سیستم مدیریت HSEE به عنوان یکی از بهترین ابزارها در این خصوص است.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۱۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا محمدی امروز در نشست استانی تبیین کارکردهای HSEE در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در خصوص ضرورت و هدف از برگزاری نشست اظهار داشت: با برگزاری این نشست قصد داریم زمینه ای را ایجاد کنیم که در درازمدت با تشکیل کمیته دائمی مباحث مرتبط با حفاظت از محیط زیست ترویج داده شود.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست از الزامات زندگی بشر امروز است، افزود: در راستای حفظ محیط زیست ضرورت‌هایی وجود دارد که از جمله آن؛ باید از تمام پتانسیل‌ها، زمینه‌ها و ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده بهینه انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه تلاش‌هایی در حوزه گسترش مفاهیم مرتبط با تسهیل زندگی انسان توسط آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط زیرساختی صورت گرفته است، تصریح کرد: این تلاش‌ها به صورت جداگانه است بنابراین یکی از اهداف این برنامه متمرکز کردن این تلاش‌ها و فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: در راستای متمرکز کردن این اقدامات و تقسیم کاری بین نهادها سازمان حفاظت از محیط زیست سندی تحت عنوان سند فرابخشی و میان بخشی آموزش محیط زیست به امضای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزرای آموزش و پرورش رسیده که برنامه امروز هدفی را ترغیب می کند که در سند مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست به دنبال هماهنگ کردن و در راستا قرار دادن تلاش‌ها هستیم، گفت: سیستم مدیریت HSEE به عنوان یکی از بهترین ابزارها در این خصوص است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و تاثیر پررنگ و موثری که HSEE می تواند در بخش اقتصاد مقاومتی داشته باشد، این نشست را برگزار کردیم تا مبانی این بحث را تدوین و برای فعالان و کارشناسان مرتبط با این مباحث ارائه دهیم و موضوعی تحت عنوان مشارکت مد نظر را تحقق بخشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه در دو دهه گذشته مشارکت به شکل سنتی در کشور تبیین و تدوین می شود که عمدتاً ناظر بر فرهنگ‌سازی و آموزش است، تصریح کرد : در این نشست به دنبال این هدف بودیم که با یک پوست اندازی و در پیش گرفتن رویکردی جدید نسبت به گذشته به موضوع مشارکت شکل تخصصی بخشیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف همکاری تنگاتنگ سازمان های مردم نهاد استان ضرورت دارد، اظهار کرد: در این راستا به ایجاد تشکل‌های جدید مردمی مبادرت ورزیدیم که از جمله آن می توان به تشکل رسانه حامی محیط زیست، سازمان NGO، تشکل هنرمندان و حامیان محیط زیست و تشکل متخصصین صنعت ساختمان اشاره کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: در حوزه محیط زیست برای این تشکل‌ها اسمی به عنوان انجمن ساختمان سبز انتخاب شده که برای بزرگ‌تر شدن خانواده محیط زیست، مقرر شد که این مفهوم مشارکت را در قالب های تخصصی و عرصه های مختلفی که می‌توانند زمینه ساز باشند ترویج بیشتری داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات