خبرهای داغ:
مسئول بسیج اصناف ملایر گفت: قهرمانان آتش‌نشان با شهادتشان نیز موجب شکل‌گیری وحدت و انسجام بیشتر در بین مردم برای شکل‌دهی به یک حرکت ماندگار فرهنگی شده است.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۵۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سرهنگ حمید مرادی در مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو که با حضور با اتاق انصاف، بسیج اصناف، پایگاه امام جواد(ع) و صنف لباس‌فروشان ملایر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: آتش‌نشانی شغل نیست بلکه عشق است و با شهادت جمعی از آتش‌نشانان و هموطنان در حادثه دلخراش پلاسکو نه تنها فضای پایتخت بلکه فضای تمام کشور حزن آلود است.

وی افزود: این حزن و اندوه عمیق نه از فرو ریختن ساختمان پلاسکو و از دست رفتن بخشی از بازار سرمایه است بلکه برای جان‌فشانانی است که دل به آتش زدند تا ناجی جان و مال پلاسکونشینان باشند.

مسئول بسیج اصناف شهرستان ملایر با بیان اینکه حادثه و اتفاق پلاسکو با قدردانی شایسته ای از سوی مردم مواجه شده است، عنوان کرد: امیدواریم این یک قدردانی سطحی نبوده و دائمی باشد.

وی با اشاره به حضور مردم بزرگ ایران در ایستگاه‌های آتش نشانی گفت: مردم در این حضور با ابراز همدردی و اهدای شاخه گل قدرشناسی خود را بابت فداکاری و تعهد آتش نشانان نشان دادند.

مرادی تصریح کرد: این قهرمانان حتی شهادتشان نیز موجب شکل‌گیری وحدت و انسجام بیشتر در بین مردم برای شکلدهی به یک حرکت ماندگار فرهنگی شده است.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که فرمودند«ملت ایران در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول اللّه(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین(ع) و حسین بن على(ع) هستند»، گفت: این ولایت‌فقیه و اسلام است که باعث وحدت شده است.

مسئول بسیج اصناف شهرستان ملایر افزود: با توجه به اینکه به چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شویم باید از امروز هشدار داد و به‌پاس قدردانی از آتش‌نشانان از خرید و استفاده از مواد محترقه و منفجره خودداری کنیم تا این انسان‌های بزرگوار بتوانند حداقل چهارشنبه سوری در کنار خانواده آرامش بیشتری داشته باشند و بار مسئولیت‌شان کمتر شود.

وی گفت: از سوی دیگر مواد محترقه چهارشنبه سوری وارداتی و قاچاق بوده که با اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و حمایت از کالاهای ایرانی در تضاد است بنابراین ما باید مواد محترقه را تحریم کنیم تا بتوانیم از حوادث تلخی مانند پلاسکو و حوادث مشابه جلوگیری کنیم.

مرادی با اشاره به خسارت ۵۶۰ واحد تجاری و تولیدی و بیکار شدن ۴ هزار نفر ابراز داشت: نیروی انسانی اعم از کارفرما و کارگر خسارت دیدند و اصناف و بازاریان می‌توانند با خرید و فروش کالاهای ایرانی حمایت خود را از هم قشریان خود داشته باشند و بسیج اصناف به دنبال حل مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: باید با ارتباط از شرکت‌های تولیدکننده و اصناف پوشاک و کفش این مشکلات را به صورت خودجوش و مردمی حل کنیم و دیگر دستگاه‌های دولتی نیز برای ارائه به تسهیلات به حادثه دیدگان اقدام کنند.

مسئول بسیج اصناف ملایر با تأکید بر انفاق در جامعه یادآور شد: عید نزدیک است و خانواده‌های مستمند چشم به دست و انفاق ما بازاریان دارند و این هم در بازار و اصناف ملایر خوشبختانه مشهود است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات