خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان:

خاکریزهای ایران در شرایط کنونی در سوریه و عراق مستقر است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: خاکریزهای ما در شرایط کنونی در لبنان، یمن و سوریه و عراق مستقر است.
کد خبر: ۸۷۸۱۹۷۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدعلی بادامی امروز در همایش «خیبر تا حلب» که به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج به وضعیت و موقعیت کنونی کشور از نظر مسائل نظامی، فرهنگی و ساخت و ساز در خارج از مرزها پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران امروزه به عنوان کانون قدرت و مقاومت در موقعیت منطقه خاورمیانه اعلام حضور کرده است.

وی افزود: این اعلام حضور تحت فرماندهی کل قوا به نحو احسن جهان توانسته جهان استکبار را به چالش بکشاند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در خصوص دلیل وضعیت کنونی و قدرت کشور بیان داشت: مقاومت مردم سرافراز کشور و سایر مناطقی که با آنها هم قدم و همراه هستیم عامل این قدرت است.

وی وضعیت و موقیت کنونی کشور در مرزها را در شرایط بسیار خوب و مناسب دانست و تاکید کرد: در موقعیت عراق، سوریه، لبنان، یمن و کشورهای منطقه امنیت به معنای واقعی به وجود آمده و حضور هر نوع تکفیری و داعشی را تحت هیچ شرایط اجازه نمی دهیم.

بادامی قدرت معنوی و نظامی و برکت خون شهدای مدافع حرم را دلیل اصلی قدرت انقلاب اسلامی ایران در منطقه و فرا منطقه اعلام کرد و بیان داشت: به طور قطع باید شکرگزار این نعمت‌ها و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی در ادامهبه فداکاری‌های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از یک هزار شهید مدافع حرم در راه پاسداری از ارزش‌های اسلامی تقدیم کرده‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با بیان اینکه برخی مخالف حضور مدافعان حرم در جبهه‌های مقاومت هستند، تأکید کرد: اگر شهدای مدافع حرم در زمان ائمه(ع) حضور داشتند شاید 11 امام معصوم بهتر از این، مورد دفاع و محافظت قرار می‌گرفتندو امامی 14 سال در پشت میله‌های زندان به اسارت نمی‌رفت.

وی افزود: مدافعان حرم در کشورهایی مثل سوریه که برای ما مهم و حیاتی هستند امنیت را به ارمغان آورده اند و ما توانسته ایم به اهداف مورد نظر خود برسیم.

* بازسازی حرم‌های مطهر در 6 شهر عراق به دست مهندسین ایرانی

بادامی با بیان اینکه خاکریزهای ما در شرایط کنونی در لبنان، یمن و سوریه و عراق مستقر است، با اشاره به بعد امنیتی و نظامی شرایط منطقه تصریح کرد: آمریکا امروز معترف است که بیش از 2 هزار میلیارد دلار هزینه کرده تا بتواند سوریه را فتح کند اما به فضل الهی موفق نشد و با 170 هزار نیروی نظامی از عراق خارج شد.

وی با اشاره به حضور 20 میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) در عراق تصریح کرد: این حضور بدون حادثه خطرناکی به وقوع پیوست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در ادامه به بازسازی حرم‌های مطهر پرداخت و اظهار داشت: به برکت انقلاب و شهدا بازسازی حرم های مطهر در 6 شهر عراق صورت می گیرد.

وی با اشاره با یک هزار و 500 کیلومتر مرز مشترک کشور ایران و عراق افزود: در عراق شاهد اجرای طرح‌های دکترین مهندسین درجه یک ایرانی هستیم و به فرموده مقام معظم رهبری فقط ایرانی‌ها هستند که می‌توانند در بحث ساخت و ساز در عراق برای حرم‌های مطهر به عنوان متولیان حرم نهایت تلاش را داشته باشند.

بادامی در خصوص فعالیت‌های مهندسین ایرانی در ساخت و ساز عتبات گفت: مهندسین که امروز با افتخار تمام و بی نام و نشان در عمق 11 متری مطهر امام حسین(ع) ورود پیدا کرده اند با مشاهده برخی موارد به عنوان معجزه بر ایمان خود افزوده اند.

وی به بزرگ‌سازی و افزایش فضا و اطراف ضریح حرمین در عراق توسط مهندسین ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت: این تلاش‌ها در راستایراحتی طواف زائر انجام شده و فضای 1.5 متریفضای ضریح را به 6 متر مبدل کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در ادامه اجرای پروژه صحن الزهرا(س) در عراقرا به عنوان بزرگترین پروژه جهان اسلام و تشییع خواند و بیان داشت: این پروژه در شهر نجف به همت ایرانیان با بیش از 220 هزار متر مربع در حال ساخت و ساز است.

وی اجرای این طرح را بدون اعتبارات دولتی و با جمع‌آوری و ساماندهی کمک‌های مردمی با عنوان کرد و افزود: در ایام اربعین در این صحن 100 هزار متر از فضا برای زوار در نجف با امکانات موجود اسکان داده شد.

* بیش از 15 کیلو طلا کمک بانوان استان همدان به بازسازی حرمین مطهر

بادامی به حضور بیش از یک هزار نفر از نیروهای متخصص ایرانی در اجرای طرح اشاره کرد و یادآور شد: این نیروها همانند دوران جنگ به صورت افتخاری وارد عمل شده‌اند.

وی از افتتاح فاز سوم این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت : فاز اول این پروژه سال گذشته همزمان با ولادت حضرت علی(ع) و فاز دوم ان در شهریور ماه سال جاری افتتاح شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان اضافه کرد: در این پروژه مرقد امام علی(ع) به 220 هزار مترمربع افزایش یافته و هر مسئول ایرانی که در آنجا حضور داشته و آن را از نزدیک مشاهده کرد ایمانش به خداوند افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک های استان همدان در راستای بازسازی حرمین مطهر بیان داشت: در طول 8 سال از شروع فعالین این سازمان بیش از 15 کیلو طلا توسط بانوان استان همدان و بیش از 7 میلیارد تومان در استان در این خصوص کمک صورت گرفته است.

بادامی در خصوص مراسم اربعین حسینی (ع) در عراق اظهار داشت: بیش از 8 موکب در عراق برپا شد و روزانه 50 هزار قرص نان در کربلا پخته شد و 7 نانوایی تجهیز شد.

وی به حضور 440 نفر نیروی خدمتگزار در موکب‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: حدود به یک میلیارد و 800 میلیون تومان از کمک‌های مردم در این 12 روز به بیش از 850 هزار نفردر سه وعده غذایی به زائران اربعین حسینی خدمت صورت گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان خاطرنشان کرد: دلیل این کمک‌ها و حضور باشکوه در اربعین به فرموده رهبر فقط مغناطیس اربعین است که همگان را به خود جذب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات