خبرهای داغ:
فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه به فرموده امام خامنه ای (مدظله العالی ) از جمهوری اسلامی باید بی پروا و آشکارا دفاع کرد، گفت: امروز ظهر عاشورا است و نباید غفلت کنیم که اگر غفلت کنیم کار جهان شیعه برای همیشه تمام است.
کد خبر: ۸۷۸۲۰۸۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار عبدالفتاح اهوازیان امروز در همایش بصیرتی «از خیبر تا حلب» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با اشاره به بصیرت دانشجو اظهار داشت: درابتدای جنگ جمعیت قابل توجهیاز رزمندگان که مدیریت جنگ را بر عهده داشتند از جماعت دانشجو بودند.

وی در این خصوص به بصیرت و تاثیرگذاری شهید «حسین علم‌الهدی» اشاره کرد و افزود: در مدت 100 روز که این شهید بزرگوار در جبهه حضور داشت تاثیرگذاری قابل توجهی بر روی جوانان داشت.

این یادگار جبهه و جنگ با اشاره به یادمان شهید «علم‌الهدی» ابراز داشت: سالانه 6 میلیون زائر از بیش 100 کشور برای زیارت این شهید بزرگوار در یادمان ایشن حضور می‌یابند.

وی اخلاص در عمل شهید «علم‌الهدی» را از محسنات ایشان دانست و بیان داشت: این شهید در اوایل جنگ به مدت یک ماهبر حسب شرایطی در راستای یاد گرفتن راه‌های خوزستان با یکی از قاچاقچیان و فراریان حرفه‌ای زمان شاه و محکوم به اعدام، معاشرت کرد و در طول این یک ماه آنچنان بر روی این فرد تاثیر گذاشت که او نیز جزء یکی از بهترین شهدای دفاع مقدس شد.

سردار اهوازیان با بیان اینکه شهید «علم الهدی» از یک دیو قاچاقچی یک فرشته ساخت، گفت: این خصوصیت یک دانشجو خوب است که می‌تواند همانند یک بمب اتم، اورانیومش آنچنان تصاعد پیدا کند که همه را گرفتار خود کند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ بزرگانی چون شهید «علم‌الهدی» بسیار بود، اظهار داشت: این افراد تفاوتشان با عوام این بود که بصیر بودند چراکه دانشجو بودند و در آن زمان مردم بصیر ما دانشجویان بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در خصوص ضرورت داشتن بصیرت افزود: در اوایل جنگ که خرمشهر به دست عراق افتادو ما را غافل‌گیر کرد از جمعیت 36 میلیونی کشور فقط 600 نفر آمده بودند و اگر در آن زمان بصیرت داشتیم، ممکن بود سرنوشت جنگ عوض شود.

* به وجود آمدن ارتش بزرگ اسلامی تبلور حرکت دانشجو

وی با بیان اینکه در زمان جنگ نیروی نظامی و مقتدر نداشتیم، بیان داشت: اگر در آن زمان ما ارتش و سپاه قوی داشتیم لازم نبود دانشجو و دانش‌آموز در آنجا وارد شود .

اهوازیان با بیان اینکه وضعیت فعلی القاعده و یمن همانند شرایط ابتدای جنگ دفاع مقدس در کشور ما بود، ابراز داشت : برخی خواص بی‌خاصیت در خرمشهر به موضوعات داخلی دامن زدند و جنگ داخلی را ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در خرمشهر در یک روز به‌واسطه جنگ داخلی 250 نفر تلفات داشتیم، اظهار داشت: در آن زمان دانشجویان بسیجی با بصیرت خود کاری کردند که به واسطه آن طی 10 سال یادمان شهید «علم‌الهدی» دانشجومحور بوده و مدیریت آن با دانشجویان است.

فرمانده قرارگاه نصرت به وجود آمدن ارتش بزرگ اسلامی را تبلور حرکت دانشجو دانست و تصریح کرد: اخیراً حزب الله اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در عربستان طی 15 سال گذشته 90 هزار نفر در مکه کشته شده‌اند و به دولت‌ها رشوه داده‌اند تا در برابر این جنایات ساکت شوند.

وی ادامه داد: امروزه می‌بینیم در مراسم اربعین حسینی(ع) بیش از 22 میلیون نفر جمعیت در یک مکان حاضر می‌شوند، بدون اینکه قطره‌ای خون ریخته شود و 200 میلیون غذای رایگان در بین این زائرین توزیع می‌شود که آمار آن نیز در گینس به ثبت رسیده است.

اهوازیان افزود: طی 5 سال و 10 ماه پیش که جنگ سوریه آغاز شد، 90 درصد سوریه به دست داعش افتاد و کاخ بشار اسد با خمپاره هدف قرار می‌گرفت و در چنین وضعیتی ما وارد عمل شدیم.

* مدافعان حرم خونشان را سنگ فرش کرده‌اند تا ما در آزادی و امنیت قدم بزنیم

وی در خصوص به وجود آمدن ارتش بزرگ اسلامی بر اساس آمار سازمان سیا تصریح کرد: بر اساس این آمار ایران موفق شده در بلوای سوریه 800 هزار نفر را به عنوان ارتش بزرگ اسلامی سازماندهی کند و آنها را به کشورهایشان بازگردانند تا در زمان مناسب وارد عمل شوند.

وی در ادامه سخنان خود به رشادت های مدافعان حرم اشاره کرد و بیان داشت: مدافعان حرم خونشان را سنگ فرش کرده اند تا ما در این آزادی و امنیت بدون اینکه کفش هایمان گرد و خاک بگیرد قدم بزنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شکل‌گیری ارتش بزرگ اسلامی گفت: نمونه‌ای از نیروهای این ارتش سرداران بزرگ همچون سردار نمر، سردار ماجد تقوی، سردار بصیرالدین هوتی، سردار نصر الله، سردار شیخ عیسی، سردار حکیم و سردار صدر و... هستند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در داخل با اظهاراتشان قلب خانواده‌های شهدای مدافع حرم را آتش می زنند، افزود : در وصف چنین افرادی خداوند در برخی از آیات قرآن می‌فرماید که این افراد را حتی اگر پیامبر برای آنها طلب مغفرت کند نمی‌بخشد.

سردار اهوازیان ادامه داد: این افراد بی‌خرد می گویند بودجه کشور کم است و وجود ارتش و سپاه ضرورت ندارد در صورتی که قرآن خطاب به مسلمانان می فرماید همواره آماده باشید و تجهیزات خودر ا به روز کنید چراکه در خطر هستید.

وی در وصف افرادی که می گویند ارتش سپاه ضرورت ندارد، افزود: اینها کسانی هستند که دغدغه ندارند و دفاع مقدس و شهدا را با چشم دل نمی‌بینند و فقط با چشم ظاهری به آنها نگاه می‌کنند.

این یادگار جبهه و جنگ در خصوص ضرورت امنیت دفاعی به آیاتی از قرآن اشاره کرد و بیان داشت: در داخل کشور برخی در زمانی که داعشی‌ها به‌وجود آمده ‌ند ادعا می کنند که به قدرت دفاعی ارتش و سپاه نیاز نداریم.

* نداشتن بصیرت معضل اساسی

وی در ادامه طلبه‌های وهابی را به عنوان اصل و مرکز خبیث‌ها و داعشی‌ها دانست و تاکید کرد: این طلبه‌ها در دانشگا ه‌های پاکستان فارغ التحصیل شده‌اند و سلول به سلول بدنشان نکبت جنگ نهروان و بدر را به یدک می‌کشند.

اهوازیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بصیرت با دیانت متفاوت است، تصریح کرد: برخی از افراد در داخل فکر می‌کنند به دلیل اینکه دکتر، طلبه، استاد دانشگاه و... هستند بصیرت دارند در صورتی که بصیرت با دیانت فرق دارد.

وی با اشاره به افرادی که در موقعیت خاص تصور می‌کنند که بصیر هستند، افزود : این‌ها همانند ابوموسی اشعری هستند که به اندازه عمرش کتاب خواند ولی به اندازه یک مگس بصیرت نداشت و همچون شمر که در زمان جنگ صفین جانانه در راه اسلام جنگید ولی چون بصیرت نداشت در واقعه کربلا بر روی سینه امام حسین(ع) پا گذاشت.

فرمانده قرارگاه نصرت انقلاب اسلامی را همانند یک کبوتر که در جهان اسلام بال می زند معرفی کرد و بیان داشت: یک بال این کبوتر جهاد و شهادت و بال دیگر آن فرهنگ و بصیرت است که این بالش می‌لنگد چراکه آنهایی که باید این کار را برعهده می‌گرفتند کم فروشی کرده اند.

وی نداشتن بصیرت را به عنوان معضل اساسی برشمرد و عنوان کرد: اگر به دلیل مسائل مادی و محافظه کاری کم فروشی کرده اند چرا که اگر آنها کم فروشی نمی‌کردند امروز لازم نبود من به عنوان یک رزمنده در این محفل سخنرانی کنم.

اهوازیان با تاکید بر اینکه به فرموده امام خامنه ای (مدظله العالی ) از جمهوری اسلامی باید بی پروا و آشکارا دفاع کرد، افزود: امروز ظهر عاشورا است و نباید غفلت کنیم که اگر غفلت کنیم کار جهان شیعه برای همیشه تمام است.

وی دراین خصوص اظهار داشت : مگر ما مرده باشیم که داعش حضرت زینب (س) را از قبر بیرون بیاورد و لگدمال کند چراکه ما رزمنده‌ها بیدار هستیم و به ولایت می‌گوییم در خیمه‌ات آرام باش که ما مثل عباس(ع) مگر تکه تکه شویم که وارد خیمه ولایت شوند.

* عزت و اقتدار کشور به برکت شهدا و مدافعان حرم است

این فرمانده دوران دفاع مقدس حضور مدافعان حرم از سراسر جهان را به تأسی از مدافعان حرم در ایران اسلامی دانست و ابراز داشت: مدافعان حرم از دیگر کشورها وقتی حضور مدافعان حرم ایرانی را می‌بینند روحیه و انگیزه می‌گیرند و با وجود اینکه جمهوری اسلامی، رهبر، خانواده و سپاه ندارند از شهدای ما آنچنان درس عبرت گرفته‌اند که مثل حضرت علی اکبر(ع) در حفظ ارزش‌های اسلامی در جبهه‌های نبرد قطعه قطعه می شوند.

وی با اشاره به اظهارات بی‌خردانه افرادی در داخل کشور که حضور مدافعان را بر مبنای مسائل مادی می گذارند، افزود: در خصوص این اظهارات انگیزه شیطانی در کار است و قرار است که برای آنها فیش های حقوقی نجومی الگو شود.

اهوازیان با بیان اینکه کاخ‌نشینان در آسایش هستند و مادر 8 شهید در گمنامی به سر می‌برد، افزود: برخی افراد مانع مطرح شدن این افراد می گردند چرا که نمی خواهند شهدا و مادرنشان الگو قرار گیرند.

وی عزت و اقتدار حاصل در کشور را به برکت شهدا و مدافعان حرم، امام(ره) و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: این اقتدار با مذاکره و با دم تکان دادن حاصل نمی‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید اینکه بزرگترین مذاکرات جهان را مدافعان حرم انجام داده اند، افزود: در اروپا، آمریکا و غرب هر کاری انجام دادند تا سوریه را به تصرف خود درآورند، نتوانستند.

وی به رشادت های سردار «حاج قاسم سلیمانی» اشاره کرد و افزود: حاج قاسم خاک پای پدر شهید را توتیای چشم می کند.

اهوازیان یادآور شد : سردار«سلیمانی»ها و «حاج حسین همدانی»ها برای ما باید الگو باشند چراکه اینها اکسیژن و معنویت هستند و خدای خوبی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات