خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر در سالگرد شهید«فانوسی»:

شهدا جانشان را در راه اسلام انفاق کرده‌اند

امام جمعه ملایر با بیان اینکه شهدا جانشان را در راه اسلام انفاق کرده‌اند، گفت: خداوند احسان‌کنندگان را دوست دارد و دوست‌دار شهدا است چراکه آنها در زمره بهترین احسان کنندگان قرار دارند.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۷۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری صبح امروز در مراسم سالگرد شهید «محسن فانوسی» ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: شهادت امثال شهید «فانوسی» به ما ثابت کرد که می‌شود بعد از گذشت 14 قرن انسان خودش را به کربلا وصل کند و «لبیک یا حسین» واقعی سر دهد.

وی با اشاره به فرموده امام صادق(ع) در زیارت نامه سیدالشهداء که فرمودند«لبیک ای دعوت گر به سوی خدا» بیان داشت: اعزام، دفاع و حضور مدافعان حرم اهل بیت (ع) امروز در جبهه‌های مقاومت حق علیه باطل بیانگر همین لبیک هست تا نشان دهند اگرچه در زمان امام حسین (ع) نبودند ولی در این زمان این فرصت برایشان فراهم شده تا با دفاع از حریم اهل بیت (ع) به امامشان لبیک گویند.

امام جمعه ملایر احساس تکلیف ومسئولیت در حفظ ارزش‌های اسلامی را از دلایل حضور مدافعان حرم در جبهه مقاومت دانست و عنوان کرد: انسان برای رشد خلق شده و کسانی که نسبت به اسلام و حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند همان کسانی هستند که از نظر دینی، معرفتی و بصیرتی به مرحله رشد رسیده‌اند و احساس مسئولیت نموده اند

وی اضافه کرد: شهید «فانوسی» خانواده خود را دوست داشت ولی اسلام و شهادت را بیشتر از خانواده دوست داشت و با احساس مسئولیت در جبهه مقاومت حضور یافت و از دره مراد به قله مراد و بهشت مراد رسید.

برقراری با بیان اینکه مدافعان حرم همان کسانی هستند که به مرحله رشد رسیده‌اند، ابراز داشت: کسانی که احساس مسئولیت نمی‌کنند رشد هم نمی ‌نند و نسبت به کشور و مهم‌تر از آن نسبت به جهان اسلام و مظلومان عالم بی‌تفاوت می‌شوند.

وی احساس مودت نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) را از دیگر دلایل مدافعان حرم در جبهه مقاومت عنوان کرد و بیان داشت: بالاترین احساس مسئولیت و دوستی و مودت به اهل بیت پیامبر (ص) این است که انسان جان خود را در دفاع از حریم اهل بیت(ع) فدا کند و شهدای مدافع حرم با نثار خون خود در این راه به این مرحله رسیدند.

* صبر و شکیبایی خانواده شهدا قابل ستایش است

امام جمعه ملایر با بیان اینکه صبر و شکیبایی خانواده شهدا قابل ستایش است، تصریح کرد: وقتی که یک شهید جان خود را در دفاع از اسلام فدا می‌کند و خانواده این شهید در مقابل مصیبت از دست دادن عزیزانشان صبر و شکیبایی می‌کنند در واقع آنها نیز به مرحله رشد می‌رسند.

وی در ادامه با اشاره به این حدیث که هیچ احسانی بالاتر از احسان جان نیست، افزود: انسان می‌تواند با مال، جان و عمر و جوانی خود انفاق کند و کسی که انفاق نکند خودش را به هلاکت می‌رساند و بالاترین احسان آن است که انسان فنای در راه خدا و رسول خدا(ص) باشد.

برقراری با بیان اینکه شهدا جانشان را در راه اسلام انفاق کرده‌اند، گفت: بنا بر آیه قرآن خداوند احسان‌کنندگان را دوست دارد و دوست‌دار شهدا است چراکه آنها در زمره بهترین احسان کنندگان قرار دارند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی یادآور این است که ما راهمان را گم نکنیم و بدانیم که برعهده ما تکلیف و مسئولیت است و نباید نسبت به این تکلیف بی تفاوت باشیم و بدانیم را ه نورانی و پر افتخار شرف وعزت در دفاع، ایستادگی و مقاومت است.

امام جمعه ملایر یادآورشد: این مراسم‌ها برای آن است تا بدانیم برای انقلاب هزینه کرده‌ایم و این انقلاب را برای احیای ارزش‌های اسلامی به دست آورده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات