خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد گفت: ریشه جنایت کربلا را در واقعه غدیرخم می‌توان دید، زمانی که پیامبر(ص) رحلت کردند در مکانی به نام سقیفه که کانون فتنه گرد آمدند و واقعه غدیر به فراموشی سپرده شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۲۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، سرهنگ حسن مرادی در اولین یادواره شهدای دهستان کلیایی بیان کرد: باید تکالیف و وظایف خود را نسبت به امام حسین(ع) و شهدا انجام دهیم.

وی با اشاره به واقعه کربلا افزود: در روز عاشورا اتفاقات سنگین و فجایایی رخ داد که در تاریخ بی ‌نظیر است.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد با بیان اینکه مصیبت سنگین و بزرگی در روز عاشورا اتفاق افتاد، گفت: حضرت زینب(س) با آن صبر علوی خود همه این فجایع را تحمل می‌کند و با هیبت علوی این کاروان مصیبت دیده را هدایت می‌کند و آنها را به
سرانجام رساند.

وی ادامه داد: 50سال بعد از رحلت پیامبر(ص) در سال 61 هجری قمری که هنوز اسلام، اسلام نبوی بود، جگرگوشه پیامبر(ص) و فرزند امام علی(ع) و فاطمه (س) و سید شهدای اهل جنه با آن طرز فجیعی به شهادت می‌رسد.

مرادی عنوان کرد: اگر ما بخواهیم این واقعه را بشکافیم به زمان حیات پیامبر(ص) برمی گردد که در زمان حیات ایشان افرادی بودند که به ظاهر اسلام آورده بودند مثل ابوسفیانکه هیچ‌گاه در باطن اسلام را قبول نکردند و به دنبال فرصت بودند که به اسلام ضربه بزنند.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) در زمان حیات خویش آن هجمه های سنگین را با صبر و شکیبایی تحمل کرد و اسلام و رسالت خود را به جهان ابلاغ کرد.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد افزود: ریشه جنایت کربلا را در واقعه غدیرخم می‌توان دید، آنجایی که پیامبر(ص) دست امام علی(ع) را بالا گرفت و فرمود بعد از من علی به عنوان سرپرست و مولای امت اسلامی است و آنجا قریب به 120هزار نفر حضور داشتند و خواص آن زمان همه قبول کردند و به حضرت علی(ع) تبریک گفتند ولی متاسفانه زمانی که پیامبر(ص) رحلت کردند در مکانی به نام سقیفه که کانون فتنه گرد آمدند و واقعه غدیر به فراموشی سپرده شد.

وی خاطرنشان کرد: فاجعه عاشورا از اینجا شکل می‌گیرد که بعد از 75 روز از وفات پیامبر(ص)، شهادت حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد چون در آنجا افرادی بودند که به اجبار می خواستند از امام علی(ع) بیعت بگیرند و دست و پای امام علی(ع) را بستند و به زور ایشان را از منزل به مسجد کشاندند و آن واقعه اتفاق افتاد که حضرت زهرا(س) به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات