خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد

بهره‌گیری از محرم و صفر برای تبیین ابعاد مختلف عاشورا / عجین شدن محرم همدان با شهدا

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: باید از ظرفیت محرم و صفر برای تبیین ابعاد مختلف عاشورا استفاده کرد.
کد خبر: ۸۷۶۳۱۵۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، سردار مظاهر مجیدی امروز در یازدهمین یادواره شهدای نصرت آباد و قاسم آباد شهرستان اسدآباد با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) در خصوص شهدا بیان داشت: امام خمینی(ره) در جمله ای می‌فرماید «علمای بزرگ 50 سال رفتید و نشستید و درس خواندید ساعتی هم بنشینید وصیت نامه شهدا را مطالعه کنید».

وی افزود: بسیاری از بزرگان اهل دین و علمای بزرگ معتقد هستند که شهدای دفاع مقدس توانستند این مسیر طولانی برای رسیدن به خدا را از راهی بروند که زودتر به مقصد برسند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: اگر ما یک ساعتی می‌نشینیم و در باب شهداء سخن می‌گوییم این یک توفیق الهی است.

وی با بیان اینکه ما به شهدا نیاز داریم و شهدا نیازی به ما ندارند، افزود: اگر سالیان متوالی به هیئت‌های مذهبی می‌آییم و در خصوص حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صحبت می‌کنیم نشان از نیازی است که ما به اباعبدالله الحسین(ع) داریم و شهدا نیز همین گونه است چراکه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در امتداد عاشورا هستند.

مجیدی در ادامه به تقارن این یادواره شهدا با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: تقارن این یادواره با محرم بسیار زیبا است چراکه هر دو در یک جهت و یک سو است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر همزمان با ایام محرم شاهد تشییع شهدای عزیز در استان همدان هستیم، گفت: سال گذشته در آستانه ایام محرم سردار شهید «حاج حسین همدانی» تشییع شد و امسال نیز توفیقی بود که یکی دیگر از شهدای مدافع حرم استان، شهید «محمدرضا زارع الوانی» به شهر همدان آمد و چند روز قبل از آن نیز مراسم سه تن از شهدای دفاع مقدس که حدود 34 سال از شهادت آنها می‌گذشت وارد استان شدند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: باید از خداوند بخواهیم به ما توفیق دهد تا این را درک کنیم که محرم ما هرساله با شهدای بزرگوار عجین می‌شود.

وی در خصوص اهمیت ماه محرم عنوان کرد: حضرت امام (ره) در این خصوص می فرمایند «اسلام مدیون محرم و صفر است و محرم و صفر بود که اسلام را حفظ کرد»، بنابراین اگر در جلسات هیئت‌ها پیرامون محرم و ابعاد آن سخن بگوییم و هر چه بیشتر این مسئله را بازگو کنیم برای نسل جوان ما بیشتر تاثیرگذار است.

مجیدی در ادامه به نبود شهادت ائمه(ع) در ماه شعبان و نبود ولادت ایشان در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در ماه شعبان که امام حسین(ع) متولد می‌شوند، شهادت و وفات ائمه(ع) را نداریم و در ماه محرم که اباعبدالله (ع) به شهادت می‌رسد ولادت نداریم در این امر چه سر و رازی نهفته است نمی دانیم.

وی با اشاره به چند نکته مهم در خصوص محرم و انقلاب اسلامی ابراز داشت: در ماه محرم باید به سه موضوع درس‌های عاشورا، عبرت‌های عاشورا و پیام‌های عاشورا بیشتر توجه کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: باید از ظرفیت محرم و صفر برای تبیین ابعاد مختلف عاشورا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از عاشورا است، ادامه داد: این حقیقت بزرگی است که در دوران دفاع مقدس در مقاطعی از عملیات ها اتفاقاتی می‌افتاد و به وضعیتی می‌رسیدیم که اگر به ائمه اطهار(ع) متوسل نمی‌شدیم هرگز نمی‌توانستیم از آن عبور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات