خبرهای داغ:
کارآفرین فامنین عنوان کرد

ارائه تسهیلات توسط بسیج سازندگی فرصتی برای کارآفرینی

کارآفرین فامنین گفت: با تسهیلات و حمایت‌های خوب بسیج سازندگی وارد عرصه پرورش زنبور عسل شدم که در شروع کار علاوه بر دلگرمی و پشتیبان، فرصت خوبی را برای کارآفرینی فراهم کرد.
کد خبر: ۸۷۵۶۴۳۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بسیج سازندگی با ورود در عرصه‌‌های مختلف تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته است و از سال 92 نیز اقدام به حمایت از کارگاه‌های تولیدی کرده که یکی از این عرصه‌ها پرورش زنبورعسل است؛ که استان همدان با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی و اقلیم مناسب، مکانی مناسب برای پرورش زنبور عسل به شمار می‌رود.

در این راستا خبرنگار خبرگزاری بسیج گفتگویی با یکی از فعالان عرصه پرورش زنبورعسل در فامنین داشته است که در ادامه می‌خوانید.

*بسیج: سلام، لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

اصغر رضایی جاویدان هستم 33 سال سن دارم و نماینده حقوقی بانک مهر اقتصاد در فامنین هستم.

*بسیج: با اینکه صاحب شغل بودید، چرا دوباره به فکر کارآفرینی افتادید؟

رضایی: شغلم اسم خوبی دارد، ولی از نظر درآمد زیاد مناسب نیست، یکی از برنامه‌های پایگاه بسیج شهید مطهری برگزاری کلاس‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی بود و از آنجا که به زنبورعسل علاقه‌مند بودم در کلاس پرورش زنبورعسل شرکت کردم.

* بسیج: صرفاً به خاطر علاقه بود؟

رضایی: من دنبال یک کار خوب بودم که کنار کار اصلی خود داشته باشم تا درآمدم بهتر شود، از دوستانم که پرسیدم پیشنهادشان پرورش زنبورعسل بود؛ می‌گفتند درآمد خوبی دارد. به همین دلیل بیشتر راغب شدم که حتما کار را انجام دهم.

*بسیج: چقدر وام گرفتید و چه اقدامی انجام دادید؟

رضایی: 9میلیون تومان وام گرفتم و با این مقدار پول 8 تا کندو به همراه امکانات کامل برای پروش زنبورعسل خریداری کردم و با حمایت‌های خوب بسیج سازندگی وارد این عرصه شدم که در شروع کار دلگرمی و پشتیبان خوبی بود.

*بسیج: از مقدار تسهیلاتی که گرفته بودید راضی بودید؟

رضایی: بله، خوشبختانه برای شروع کار مناسب بود؛ از طرفی من با یکی از دوستانم به نام رضا شاکری که قبلا راننده ماشین سنگین بود در این کار شریک شدم و ایشان 12 تا کندو آورد که در مجموع الان 20 کندو داریم.

*بسیج: از کار شراکتی راضی هستید؟

رضایی: بله، مدتی کار دوستم راکد شده بود و به خاطر همین هم به کار پرورش زنبورعسل روی آورده بود؛ من هم که وام گرفتم چون باید به کار حقوقی خود می رسیدم با دوستم شریک شدم و خدا را شکر هر دو راضی هستیم.

*بسیج: چند وقت است که به این کار مشغول شده‌اید؟

رضایی: حدود 2 ماهی است که کار را شروع کرده ایم، مدتی در فامنین کندوها را نگه می‌داشتیم الان هم شریکم کندوها را به دزفول برده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات