خبرهای داغ:
معاون علمی فناوری رئیس جمهور تأکید کرد

ایجاد فضای افتخار به کار آفرینی برای رسیدن به توسعه پایدار/ نوآوری و ابتکار را از دست داده‌ایم

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: در حال حاضر 2 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور در حال فعالیت است که با ایجاد فضای افتخار به کار آفرین در جامعه می‌توانیم به توسعه پایدار برسیم.
کد خبر: ۸۷۴۰۸۱۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سورنا ستاری امروز در مراسم اختتامیه رقابت‌های مهارت‌سنجی فن‌آورد استان همدان بیان داشت: در گذشته کشور ایران با توجه به زیست بوم ویژه ای که دارا بود افراد برجسته ای همچون ابوعلی سینا، خوارزمی و خیام را تربیت کرده است.

وی با طرح این سوال که چرا روند پرورش افرادی همچون ابوعلی سینا در کشور کم شده است، تصریح کرد : فکر به استخدام شدن یعنی خلاقیت نو آوری و ابتکار را از دست داده‌ایم و باید به دنبال ایجاد فضایی برای ورود دوباره خلاقیت و کار آفرینی به جامعه باشیم.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در کشور استعدادها و ظرفیت‌های بیشماری وجود دارد و باید به دنبال کشف و افزایش بهره‌بری و استفاده کار آمد از ظرفیت‌های موجود باشیم.

وی با بیان این مهم که بیش از 94 درصد از زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود ولی سهم کشور ما از نقدینگی ایجاد شده در کشت زعفران فقط 5 در صد است، تاکید کرد: باید به دنبال افزایش بهره‌بری و استفاده از ظرفیت‌های موجود باشیم.

ستاری بیان کرد :برای رشد اقتصادی و توسعه کشور باید به دنبال ایجاد خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل در جوانان و ایجاد زیرساخت های برای تحقق بیشتر اقتصاد دانش بنیان بود.

وی تصریح کرد: باید به دنبال ایجاد زیست بومی باشیم که در آن جواب سوال علم بهتر است یا ثروت کاملا مشخص باشد و زمینه های سرمایه گزاری بخش خصوصی را در بحث تحقیق و پژوهش مهیا سازیم تا بتوانیم به رشد و توسعه پایدار برسیم.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور عنوان کرد:باید با دنبال کردن شیوه رویکرد به جوان و سپردن کار به آنها به دنبال استفاده حداکثری از توانایی ها و استعداد های جوانان کشور باشیم.

وی تاکید کرد: کشور ایران به عنوان چهارمین کشور تولید کننده مهندس در دنیا شناخت میشود و باید به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت های قشر جوان تحصیل کرده و توانمند کشور باشیم.

ستاری ابراز داشت: در حال حاضر 2 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور در حال فعالیت هستند که با ایجاد فضای افتخار به کار آفرین و کار آفرینی که بر اساس علم کار آفرینی می‌کند در جامعه می توانیم به توسعه پایدار برسیم.

وی ادامه داد:پایگاه هوایی شهید نوژه همدان یکی از نماد های فرهنگی و پایداری در استان همدان است و در تمام نقاط حساس انقلاب اسلامی ایران نقش ایفا کرده و اولین شهدای دفاع مقدس را به کشور تقدیم کرده است .

وی در پایان عنوان کرد: پایگاه هوایی شهید نوژه همدان به عنوان یکی از مکان ها و مراکز افتخار آمیز در کشور شناخت می شود و باید برای بازگو شدن نقش ویژه و والایی این پایگاه هوایی در جهت‌گیری های فرهنگی استان به آن توجه خاص شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات