خبرهای داغ:
مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند:
مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: مدیران عقیدتی متناسب با نیاز مخاطب در تعمیق معنویت و افزایش بصیرت در حوزه‌های سیاسی، حاکمیتی ایفای نقش می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۵۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
علی کیانی امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: مبنای شکل‌گیری سازمان سپاه مبتنی بر مبنای ایدئولوژی و اعتقادی است بنابراین پایه رفتاری آن نیز بر اساس حرکت اعتقادی است.

وی افزود: عقیدتی و نظارت در ساختار سازمان سپاه نقش ماهیتی و زیربنایی داشته و نه به عنوان یک فعالیت جاری و مدیریتی بلکه رفتار فرهنگی و ایدئولوژی محور است.

مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: مدیران عقیدتی و نظارت با این نگاه ضمن اینکه خود باید مفهوم تام اعتقادی بصیرتی باشند باید با اجرای برنامه‌های مناسب و قابلیت کاربردی توانایی ایجاد و تقویت دو عنصر فرهنگی اعتقادی و بصیرت و زمان‌شناسی را در مجموعه و رده خود داشته باشند که این مهم در برنامه‌های ابلاغی به این رده کاملاً محسوس و قابل مشاهده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اشاعه تفکر و فرهنگ بسیج و اقدامات مدیران عقیدتی در این راستا بیان کرد: هر جامعه برای رشد و تعالی خود باید در شکل‌گیری پدیده‌های اجتماعی متناسب با فرهنگ سرزمین خود تلاش کند، پدیده‌هایی که باعث احیاء ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و حاکمیت است.

کیانی افزود: از مهمترین و ارزشمندترین پدیده اجتماعی که بعدها با یک ساختار مدون و مقوم بعد از انقلاب شکل پیدا کرد شجره مبارک بسیج است.

* بسیج مجموعه‌ای از ارزش‌ها و مفاهیم دینی و آرمان‌های انقلاب است

وی با بیان اینکه بسیج مجموعه‌ای از ارزش‌ها و مفاهیم دینی و اجتماعی و آرمان‌های انقلاب را در خود دارد، گفت: احیا و اشاعه این تفکر در واقع تداوم ارزش‌های انقلاب و تفکری است که شامل مجموعه‌ای از ارزش‌ها از قبیل شجاعت، ایثار، شهامت، شهادت، حمایت از مظلوم، مبارزه با استکبار و .. می‌شود.

مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: مدیر عقیدتی باید ضمن شناخت دقیق مبانی عالی بسیج در راستای بسترسازی مناسب تمام مفاهیم اشاره شده در شکل‌گیری بسیج نقش اساسی داشته و به عنوان عامل اجرایی در ترویج و اشاعه این تفکر مبارک ایفای نقش کند.

به گفته وی مدیران عقیدتی باید در چند سطح، متناسب با نیاز مخاطب از جمله تلاش برای ترویج اخلاق اسلامی و نبوی در سطح رده، همت گماشتن در بستر قرار گرفتن قرآن و مبانی دینی در رفتار مخاطبین، آشنایی مخاطبین با احکام اسلامی، سعی در افزایش تعمیق معنویت و بصیرت در حوزه‌های سیاسی، حاکمیتی و... ایفای نقش کنند.

کیانی با اشاره به جنگ نرم دشمن یادآور شد: وظیفه مدیران عقیدتی در حوزه جنگ نرم را می‌توان در سطح ایجابی مطرح کرد به این معنی که با توجه اختیارات و حوزه تاثیرگذاری باید ضمن مخالفت از حضور سخت افزاری و نرم افزاری عوامل جنگ نرم در محیط پیرامون وظیفه مهم شناساندن مفهوم دشمن را در اولویت امور خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: همچنین پرداختن به راهکار نوین نظام سلطه، چرایی و چگونگی مقابله با دشمن، شناخت ابزارهای نرم و سخت تهاجم دشمن را در تصمیم‌گیری و تاثیرپذیری و تصمیم‌سازی را مدنظر قرار دهد و در حوزه مخاطبین خود در این زمینه نقش مثبت و موثری داشته باشد.

* زدودن خاکستر فراموشی از اهداف برنامه‌ها از مزایای گردهمایی مدیران عقیدتی

مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به مسئولیت مدیران عقیدتی در روشنگری و تبیین گفتمان رهبری گفت: گفتمان و فرامین رهبری چهارچوب و ساختار رفتاری و اعتقادی در سازمان سپاه را مشخص می‌کند که تبیین این گفتمان به معنی شناخت صحیح راه و نیل به اهداف و مقاصد تعیین شده است.

وی ادامه داد: مدیران عقیدتی خود با شناخت این گفتمان و چهارچوب‌های آن باید متناسب با شرایط و ویژگی‌های سازمان، نوع مخاطبین و نیازهای رده سخنان مقام معظم رهبری را به صورت کاملاً شفاف و تشریح شده برای افراد تبیین کنند.

کیانی با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران عقیدتی کشور و برگزاری همایش‌های توجیهی گفت: این گونه همایش‌ها می‌تواند در چند جهت موثر واقع شود یکی اینکه سبب افزایش روحیه مدیران و ایجاد حس مقبولیت و هویت سازمانی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین آشنایی با دیگران و شناخت نقاط قوت و ضعف و در نتیجه کارآفرینی و افزایش کارایی، آشنایی با راهکارها و اجرای صحیح دستورالعمل‌ها از دیگر مزایای برگزاری این همایش‌ است.

مسئول طرح و برنامه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند خاطرنشان کرد: جلوگیری از روزمرگی برنامه‌ها و زدودن خاکستر فراموشی از اهداف و مقاصد برنامه‌ها از مهمترین فواید گردهمایی مدیران عقیدتی است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات