خبرهای داغ:
مشاور عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

توسعه از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی است

مشاور عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر توسعه اقتصادی نداشته باشیم باید نگران امنیت بوده و امروز امنیت فقط با سخت‌افزارهای نظامی نبوده و توسعه از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی است.
کد خبر: ۸۷۲۸۹۱۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمدحسین ملایری در نخستین همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ملایر با اشاره به مهم‌ترین ملاک‌های توسعه اظهار داشت: توسعه اکنون متکی به تدبیرگری بوده و نیروی انسانی قابل و واجد شرایط نقشی مؤثر بر توسعه دارد.

وی امنیت و توسعه اقتصادی را دارای رابطه مستقیم دانست و بیان کرد: اگر توسعه اقتصادی نداشته باشیم باید نگران امنیت بوده و امروز امنیت فقط با سخت‌افزارهای نظامی نبوده و توسعه از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی است.

مشاور عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر منطقه‌ای پتانسیل‌هایی برای توسعه داشته و موتور توسعه هر منطقه بستگی به شرایط جغرافیایی و وضعیت آن منطقه دارد.

وی گفت: انگور و کشمش از لوکوموتیوهای مهم توسعه در ملایر بوده ولی این لوکوموتیو معیوب بوده و اگر قرار است این لکوموتیو راه بیفتد باید ارزش‌افزوده که در شهر بابت انگور دریافت می‌شود بسیار بالاتر از حال حاضر باشد.

ملایری گفت: کشمش ملایر به لحاظ خاص آلودگی داشته و نمی‌توان با استاندارهای اروپا صادر کرد و باید یک خط تولید پیشرفته مهیا کرد و همه را تشویق به استفاده از آن کرد.

وی با تأکید بر نیاز ملایر به ایجاد یک پایلوت تولید کشمش با استاندارهای اروپا بیان کرد:اگر یک پایلوت در ملایر زده شود و شرکت‌های خارجی با استاندارد‌های خط تولید و تحت لیسانس تولید در ملایر ایجاد شود باعث تشویش دیگران هم می‌شود.

مشاور عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام منابع معدنی را از دیگر لوکوموتیوهای توسعه استان دانست و گفت: استان همدان دارای منابع معدنی فراوانی بوده که بسیاری از آن‌ها به‌موقع استفاده‌ نشده است.

وی گفت: در مقطعی توسعه متکی به دانشگاه‌ها و تولید علم به ثروت شد کهپس از رکود در دنیا شروع کار از کارآفرینی و پرورش ایده جای تولید علم را گرفت و در ملایر نیز باید ایده‌ها پرورش داده شود.

ملایری گفت: میراث فرهنگی و منبت از ظرفیت‌های توسعه ملایر بوده و در منبت برای کسب بازاری‌های بیشتر نیاز به یک پژوهشکده است که علاوه بر تأمین بازار فروش باعث ایجاد ارزش‌افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات