وزیر دادگستری با بیان اینکه برخی به دنبال تطهیر چهره دشمنان خون آشام این ملت هستند، گفت: منافقین هر روز علیه ملت توطئه‌آفرینی می‌کنند و دلال خیانت علیه مردم ایران هستند.
کد خبر: ۸۷۳۳۸۹۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در شورای اداری همدان با بیان اینکه جامعه ما آمیخته با فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت است، اظهار داشت: دولتمردان جامعه باید به مردان جاودان و نام‌آوری اقتدا کنند که هستی خود را برای خدمت به مردم ارزانی داشتند.

وی با بیان اینکه مرام این مردان عشق به مردم و تلاش برای راحتی مردم بود، افزود: پیشتازان مااین بزرگان هستند و جامعه ما نیز مملو از آگاهی در عصر ایثار و خدمت است که روح اخلاص در آن موج می‌زند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه باید از خدمتگزاران تقدیر و تلاش‌هایشان را بازگو کرد، گفت: ایام هفته دولت امسال و سالروز تکریم شهیدان دولت با توطئه و کینه توزی و عناد دشمن در تطهیر چهره دشمنان خون آشام این ملت و افرادی که جز خیانت و رذالت در پرونده آنها نیست، مصادف است.

وی با بیان اینکه منافقین تبهکاران روزگار هستند و منافقین عصر حاضر همان داعشی‌ها هستند، تصریح کرد: بزرگان این مملکت در تیررس منافقین بودند و شهید مدنی که اسوه تقوا و اخلاق بود به دست منافقان به شهادت رسید.

پورمحمدی با اشاره به بمباران هواپیماها و موشک‌های کشور که با جاسوسی منافقین انجام شد، اظهار داشت: منافقین از ابتدای جنگ به دشمن ملت که همان صدام بود ملحق شدند و فعالیت‌های رزمندگان توسط منافقین جاسوسی می‌شد و بسیاری از عملیات‌ها لو رفت به طوری که شمار زیادی از شهدای جبهه‌های جنگ به دلیل خباثت منافقین رخ داد.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه داستان هسته‌ای دروغ‌پردازی توسط منافقین بود که در پی آن تحریم‌ها علیه ایران ایجاد شد، گفت: منافقین هر روز علیه ملت توطئه‌آفرینی می‌کنند و دلال خیانت علیه مردم ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ملت ایران به منافقین متوسل شده‌اند و آنقدر دستشان تهی است که سراغ این‌ها رفته‌اند، گفت: بیشترین تنفر اجتماعی نسبت به این افراد وجود دارد و متاسفانه در ادامه جهالت‌ها و ساده لوحی‌ها در داخل، این پیوستگی ایجاد می‌شود.

* استکبار زمین‌گیر و چهره‌اش آشکار شده است

پورمحمدی تاکید کرد: استکبار زمین‌گیر و چهره‌اش آشکار شده و آن زمان که امام خمینی(ره)، آمریکا را چهره منفوری در جهان معرفی کرد هنوز این فضا ادامه دارد و آمریکا از آن رهایی نیافته است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ملت ایران در راه شهیدان استوار و محکم ایستاد و پیروان امام(ره) نیز پس از سه دهه اهداف ایشان را دنبال می کنند، گفت: خوشبختانه همکاری بین قوا در بهترین سطح قرار دارد.

وی با بیان اینکه مجلس اصلاحیه بودجه 95 را آنطور که دولت می‌خواست به تصویب رساند و با این اقدام به دولت خدمت بزرگی کرد، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بانک‌ها است.

پورمحمدی با اشاره به مثالی در این خصوص که اگر در بودجه عمرانی حداکثر 40 هزار میلیارد تومان مد نظر قرار دهیم بانک‌ها حدود 460 هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌دهند که بخش عمده‌اش به تولید کننده‌ها و پروژه‌ها است، گفت: هنوز نتوانستیم 25 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی را محقق کنیم اما تسهیلات در حوزه تولید و گردش مالی واحدهای تولیدی 43 درصد نسبت به چهار ماهه پارسال رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها مطالباتی دارند که اگر زنده شود قدرت آنها را افزایش خواهد داد، گفت: بانک‌ها باید کفایت سرمایه داشته باشند تا قدرت تضمین و کارگزاری در گرفتن تسهیلات و سرمایه خارجی ممکن شود.

وزیر دادگستری ادامه داد: بی‌شک در سه سال اخیر دوران بسیار موفقی در کاهش مفاسد اقتصادی و اداری داشتیم و در این میان جدیت و هماهنگی بین سه قوه عالی بود.

وی با بیان اینکه پرونده‌های بزرگ قضایی در دولت در دست پیگیری است و قوه قضائیه باید به کمک دولت بیاید، گفت: امروز شاهد کاهش جدی مفاسد در کشور هستیم اما این امر هنوز برای افکار عمومی محسوس نیست.

پورمحمدی گفت: متاسفانه در سطح خرد بی‌انضباطی و مفاسد وجود دارد و مدیران باید برای حل این مشکلات دقت بیشتری داشته باشند.

* از حقوق‌های نجومی نمی‌گذریم /حقوق‌های نجومی بی‌عدالتی است

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب از حقوق‌های نجومی نمی‌گذریم و با جدیت موضوع را پیگیریخواهیم کرد، تصریح کرد: حقوق‌های نجومی بی‌عدالتی است.

وی با بیان اینکه بر روی موضوع های کلان تمرکز کرده‌ایم و در مورد پولشویی‌ها، رانت‌ها، زمین خواری‌ها و تجاوز به جنگل‌ها دستاوردهای خوبی داریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه‌های خرد گرفتاری وجود دارد و در استان همدان باید مدیران در این زمینه تمرکز کنند و تخلفات خرد و آزارهای کوچکی که مردم با آن روبرو هستند را حل کنند.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه باید احترام به مراجعین و سرعت در پاسخگویی را وارد متن رفتاری خود کنیم و این مسائل در امور اداری بررسی شود، افزود: باید از مفاد و تبصره‌ها به نفع مردم استفاده کنیم چراکه متاسفانه قوانین ما مشکل دارد و باید مدیران با تدبیر کار مردم را انجام دهند و آن را ارزش بدانند.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه در خصوص حقوق های غیرعادلانه دولت دو مصوبه در دست اجرا دارد به تلاش برای ایجاد امید در جامعه تاکید کرد و گفت: روابط خوب اجتماعی با حسن ظن و اعتماد رخ می‌دهد و سرمایه اجتماعی که همان اعتماد و امید است را باید حفظ کنیم تا شهروندان به مدیران اعتماد کنند تا فرزندانمان نیز به آینده امیدوار باشند.

وی با بیان اینکه نباید به خاطر یک دغدغه امیدها را کور کنیم، افزود: کشوری که در آن سوءظن ایجاد شود دچار آسیب خواهد شد و بی‌امیدی دچار همه مردم می‌شود.

پورمحمدی اظهار داشت: سرمایه انسانی اصلی‌ترین سرمایه یک کشور است و باید نسبت به ایجاد امید در مردم همتی والا داشته باشیم.

وزیر دادگستری با طرح این سئوال که آیا داعشی‌ها دست از سر ایران بر می دارند، افزود: امنیت کشور ایران مثال زدنی است اما مفلوک‌های منطقه دست از سر ما بر نمی‌دارند و دشمنی‌ها ادامه دارد ولی باید به مردم بگوییم که یک مجموعه شب و روز در حال تلاش است تا امنیت را در کشور حاکم کنند.

*رشد 8.7 درصدی بخش صنعت کشور در 5 ماهه امسال

وی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در شرایطی که قیمت نفت پائین آمد و به یک سوم قیمت آن در حدود 30 دلار در هر بشکه رسید تمامی کشورهای صادر کننده و تولید کننده با رشد منفی روبرو شدند اما سال گذشته تراز تجاری ایران مثبت 946 میلیون دلار بود که امسال نیز 3.4 میلیارد دلار تراز تجاری داشتیم و تخلیه بارگیری ها 42 درصد افزایش داشت هر چند زمان نیاز داریم تا این رخدادها در زندگی مردم خود را نشان دهد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه سال گذشته قیمت نفت 55 درصد کاهش یافت اما رشد اقتصادی کشور مثبت یک بود و تورم دو درصد کاهش یافت در حالی که نرخ ارز ثابت مانده بود افزود: این شاخص ها اقتدار یک نظام را نشان می دهد.

وزیر دادگستری به مسئله برجام اشاره کرد و با بیان اینکه ما از برجام امتیاز گرفتیم گفت: امتیاز گیری ما از برجام به دلیل اقتدار امنیتی، اقتصادی و اجتماعی کشورمان بود کما اینکه اقتدار سیاسی کشور در یک ثبات هماهنگی است.

وی گفت: انتخابات با امنیت و کمترین حادثه برگزار شد و همین مسائل باعث شد تا دشمن تمکین کند و در مذاکرات امضا دهد و با همین اقتدارها امضاها را به نتیجه خواهیم رساند.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه مرزهای بین‌المللی را در تحریم ها شکستیم و موضع انفعالی ما به موضع فعال تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر دیروز در دامنه کوه بودیم امروز یک پله بالا آمده‌ایم و حفاظت این شرایط سخت‌تر است چرا که قدرتمندتر هستیم و بیشتر مورد آماج دشمن قرار می گیریم.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه بهترین تبلیغ برای دولت کار است و مردم این را می فهمند، گفت: ایجاد یأس ظلم بزرگی به جامعه است و نباید به آن دامن بزنیم.

وی همچنین با یادآوری صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رهبر معظم انقلاب پیرامون این موضوع که تمام راه‌آهن‌های کشور که زیرساختشان تامین شده باشد تا پایان سال بهره برداری می‌شود، افزود: در 3 سال گذشته رشد اقتصادی کشور 15.5 درصد بوده است و این رقم در 5 ماهه سال جاری تاکنون 4 درصد است.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکید بر اینکه ما به برکت اسلام و انقلاب به این مرحله رسیده ایم و سرمایه ما ایمان مردم است، گفت: بخش صنعت کشور نیز در 5 ماهه امسال 8.7 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات