خبرهای داغ:
مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری کشور مطرح کرد

5 میلیارد دلار حجم سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری کشور گفت: با توجه به تحولات بعد از برجام و ایجاد فضای مناسب در کشور حجم سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری بیش از 5 میلیارد دلار بوده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۹۱۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، احمد جمالی در همایش اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر اظهار داشت: با توجه به بسترهای فراهم شده سرمایه‌گذاری خارجی در کشور روند افزایشی دارد .

وی افزود: فرآیند سرمایه‌گذاری در کشور بسیار راحت و ساده بوده، سرمایه‌گذار خارجی با مراجعه به دفاتر سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و تکمیل فرم درخواست و مدارک بعد از بررسی به هیئت سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود و توسط هیئت سرمایه‌گذاری مصوبه صادر شده و برای صدور مجوز به دفتر وزیر امور اقتصاد و دارایی ارسال می‌شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری کشور تصریح کرد: بعد از صدور مجوز سرمایه‌گذار خارجی از همه امکانات، تسهیلات، حقوق و مزایایی که سرمایه‌گذاران داخلی دارند برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تهیه و تدوین شده است، اظهار داشت:نخستین و مهمترین قدم در سرمایه‌گذاری خارجی شناسایی و احصاء طرح و پروژه است.

جمالی با اشاره به اینکه دومین قدم کهمهمتر از قدم اول است قابلیت عرضه طرح به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است، عنوان کرد: برای ارائه و عرضه یک طرح باید بتوانیم یک پروژه را بازاریابی و بین‌المللی کنیم .

وی با بیان اینکهروش تامین منابع مالی طرح‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است، افزود: روش تامین منابع مالی هر طرح مختص همان طرح است به عنوان مثال طرح بازیافت انرژی از پسماند و پروژه احداث هتل از نظر تامین منابع مالی کاملا باهم متفاوت هستند و باید در این زمینه دقت شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرآیند راحت و ساده حضور سرمایه‌گذار خارجی در کشور اظهار داشت: در این زمینه مشوق‌های مالی و غیرمالی از جمله مالیاتی، گمرکی، اعطای تسهیلات، مقوله حل اختلافات برای سرمایه‌گذاران خارجی، ارائه ویزای اقامت و کاری برای سرمایه‌گذار، خانواده، سهامداران و تمامی کارکنان مرتبط با پروژه و ... به سرمایه‌گذار آن اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه سرمایه‌گذاری خارجیدر کشور هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: طی 3 و 4 ماه اخیر حجم گسترده‌ای از هیئت‌های سرمایه‌گذاری خارجی وارد کشور شده است.

جمالی عنوان کرد: با توجه به تحولات بعد از برجام و ایجاد فضای مناسب در کشور حجم سرمایه‌گذاری خارجی در سال 95 بیش از 5 میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید و در زمان پس از اجرای برجام استقبال خوبی از بخش‌های اقتصادی شدهو در حال حاضر نیز روند بسیار مطلوب است، گفت: در ماه‌های آتی نیز شاهد روند رو به رشد و افزایشی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و اقتصادی کشور خواهیم بود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری کشور بیان کرد: حوزه سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به دولت‌های گذشته روند افزایشی داشته و در حال حاضر برای نقل و انتقال منابع مادی نیز هیچگونه مشکلی در این حوزه وجود ندارد .

وی با بیان اینکه همایش‌ها و سمینارهای معمولا در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، افزود: برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در یک شهرستان برای اولین بار است و این نشان از هماهنگی وحدت، مدیریت و توانمندی مجموعه مدیران و مسئولان و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای ملایر است .

جمالی بیان کرد: دفاتر خدمات سرمایه‌گذاری بعد از مرکز در مراکز استان‌ها تشکیل می‌شود، گفت: مسئولیت اصلی این مرکز تسهیل امور هماهنگی و سرمایه‌گذاری در استان‌ها و راهنمایی سرمایه‌گذاران و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

وی برگزاری این همایش را فرصتی مطلوب برای آشنایی با ظرفیت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری ملایر برشمرد و افزود: اگر اطلاعات دقیق این 20 طرح ارائه شده شهرستان به طور کامل و دقیق ارائه شود قطعا هماهنگی‌های لازم با دفتر سرمایه‌گذاری کشور و استان جهت معرفی به سرمایه‌گذاران و هدایت آنها برای سرمایه‌گذاری در شهرستان ملایر انجام خواهد شد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری کشور با بیان اینکه امروز بسترهای قانونی برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور فراهم است ، تاکید کرد: مدیران و مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی موظفند ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی، تدوین و تهیه کنند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار