خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد اشتغال باید با توسعه تولید همراه بوده و جامعه را از وضع بیکاری نجات دهد، گفت: توجه به صنایع کوچک و کارآفرین از مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری است.
کد خبر: ۸۷۲۸۸۷۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام‌ احد آزادی‌خواه در نخستین همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دانشکده عمران و معماری ملایر با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: در برگزاری این همایش استمرار و استقامت بسیار مهم بوده و امید ست که از این همایش فرصت‌های خوبی برای ملایر ایجاد شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مجلس در جلسه علنی روز گذشته مجلس بیان کرد: توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد در جای‌جای برنامه توسعه و توجه به بخش خصوصی مبتنی بر اصل 44 از مهم‌ترین تأکیدات مجلس بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم منتظر باشیم که این دولت و سایر دولت‌ها کارهای اساسی را به‌پیش ببرند این انتظار به‌جایی نخواهد رسید و دولت‌ها باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین ظرفیت‌های ملایر برای سرمایه‌گذاری بیان کرد: ملایر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع‌دستی برای سرمایه‌گذاری است.

آزادی‌خواه گفت: از غوره و انگور ملایر تا مبل و منبت ملایر دارای ظرفیت‌های فراوانی بوده و ملایر در راستای گردشگری نیز دارای ظرفیت‌های بالایی است.

وی گفت: ایجاد اشتغال باید با توسعه تولید همراه بوده و جامعه را از وضع بیکاری نجات دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری 100 میلیونی و ایجاد 120 کارگاه سبدبافی در شهرستان ملایر توسط یک کارآفرین بیان کرد: توجه به صنایع کوچک و کارآفرین از مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به بررسی ایجاد مسیری از ملایر به ساوه بیان کرد: ایجاد این مسیر باعث نزدیک شدن ملایر به مرکز و ثمرات فراوانی به همراه خواهد داشت.

آزادی‌خواه با اشاره به همراهی دو نماینده ملایر در تمام امور بیان کرد: نماینده‌های ملایر برای سرمایه‌گذاران مانع نبوده بلکه معاون هستند.

* رشد اقتصاد نیازمند توسعه پایدار

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز در این محفل مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری و شورای شهر را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: پروژه‌های عظیم فرصتی عظیم برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و امید است با مشارکت همه شاهد توسعه و عمران ملایر بوده و رضایت همشهریان را فراهم آوریم.

رضا نوروزی افزود: در جذب سرمایه‌گذار حمایت، امنیت و فراهم آوردن شرایط سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین شرایط بوده که شورای شهر به آن اعتقاد دارد.

وی گفت: رشد اقتصاد نیازمند توسعه پایدار بوده و این مسئله نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که باعث رونق اقتصاد می‌شود.

* هدف از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری رشد اقتصاد شهر ملایر

شهردار ملایر هم در این همایش با اشاره به تأکیدات رهبری بر روی اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی باید اقدامات مؤثری در کشور انجام‌شده و ما نباید فقط منتظر دستوارت از بالا باشیم.

علیرضا رضایی گفت: حرکت اقتصاد شهر باعث تحرک همه نهادهای شهر شده و این امر سبب تسهیل در امور رفاهی مردم می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای برون‌رفت از وضعیت حاضر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در این راه‌ها تأسیس دفتر سرمایه‌گذاری انجام شد.

شهردار ملایر هدف از تشکیل دفتر سرمایه‌گذاری را ایجاد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری به دنبال سودی از این دفتر نبوده و هدف اصلی از تشکیل این دفتر تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در شهر ملایر بوده است.

وی ادامه داد: بعد از مطالعات انجام‌شده پتانسیل انجام 50 طرح مختلف در ملایر شناسایی‌شده و کارهای مطالعاتی آن‌ها در دست اقدام بوده که در 20 پروژه طرح توجیهی آن نوشته‌شده است.

رضایی هدف از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری را رشد اقتصاد شهر با استفاده از نخبه‌هاو سرمایه‌گذاران ملایری و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: مبل و منبت ملایر با ظرفیت فراوان یکی از طرح‌های این همایش سرمایه‌گذاری است.

شهردار ملایر گفت: 60 درصد مبل بازار تهران از مبل ملایر تأمین‌شده و 50 درصد تولید مبل و منبت کشور در ملایر انجام می‌شود.

وی افزود: مجموعه تجاری پروفسور راستان در 3 هزار و 200 متر، پروژه مرکز پسماند ملایر، هتل‌های ملایر در هتل سیفیه و هتل در پارک ملل از دیگر پروژه‌های پیشنهادی در این همایش است.

رضایی گفت: هایپر مارست در یک هکتار و نیم، مجموعه‌های تفریحی و توریستی و سد کلان که ظرفیت دهکده توریستی داشته و نمایشگاه بین‌المللی دائمی که برای معرفی صنایع بسیار لازم بوده از دیگر پروژه‌های این همایش است.

وی افزود: بنیان توسعه اجماع بوده و با وجود اجماع می‌توان برای توسعه گام برداشت و این اجماع امروز در ملایر در حال اجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات