خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نهاجا:

جنگ نرم دشمن مخرب تر از جنگ سخت است

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تبعات جنگ سخت و نرم را نمی توان نادیده گرفت ولی جنگ نرم دشمن به مراتب مخرب تر از جنگ سخت است.
کد خبر: ۸۷۴۹۶۳۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در همایش بزرگداشت عملیات غرور آفرین اولین پاسخ و حماسه جاوید کمان 99 در همدان اظهار کرد: دشمنی استکبار جهانی، و جبهه کفر و الحاد با ملت ایران همانند دوران جنگ تحمیلی تداوم یافته و نسبت به آن دوران تفاوتی نکرده است.

وی اضافه کرد: کفر و الحاد در گذشته به صورت مخفیانه به دشمنی با ایران پرداخته ولی هم اینک بصورت دشمنی خود با این کشور را نمایان کردند.

معاون هماهنگ کننده نهاجا افزود: تبعات جنگ سخت و نرم را نمی توان نادیده گرفت ولی جنگ نرم دشمن به مراتب مخرب تر از جنگ سخت است.

وی بیان کرد: دشمن بعثی هنگام حمله به ایران تنها به شمار تجهیزات نظامی ایران توجه داشت و در نظر نگرفتن نقش محوری امام راحل و اراده مردم منجر به شکست آنان شد.

امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: هم اینک الگوی مناسبی به نام دفاع مقدس برای ارائه به جامعه وجود دارد و باید با بیان زنده خاطرات حماسه آفرینی های رزمندگان را منعکس کرد.

وی تاکید کرد: باید این خاطرات در جمع جوانان، نوجوانان، دانشجویان و آیبنده سازان جامعه بیان شود تا بدانند پیشکسوتان دفاع مقدس برای دفاع از کیان اسلامی چه حماسه های ماندگاری را آفریدند.

گفتنی است؛ عملیات راهبردی هوایی کمان 99 با هدف انهدام تهاجمی رژیم بعث عراق با رمز کمان 99 ، سی و یکم شهریور سال 59 انجام شد.
در این عملیات 160 فروند هواپیمای جنگی و پشتیبانی 60 هواپیما اقدام به بمباران پایگاه هوایی کرکوک، موصل، الرشید، حبانه، ناصریه، شعیبیه، کوت المثنی و پایگاه نظامی نیروهای احتیاط دشمن در عمق خاک عراق کردند.

در این عملیات که یک روز به طول انجامید نیروی هوایی ایران 300 سورتی پرواز انجام دادند که 223 پرواز با هدف بمباران تهاجمی علیه پایگاه ها و مراکز راهبردی عراق صورت گرفت.

عملیات راهبردی هوایی کمان 99 باعث شد که تمامی پایگاه های نیروی هوایی عراق از رده خارج شوند.

نیروی هوایی ارتش 218 شهید خلبان تقدیم این انقلاب کرده است که سهم پایگاه شهید نوژه همدان 21 شهید است.

ارسال نظرات