خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان گفت: غربت مومنان نتیجه ترک امر و نهی دین آنها است و ترک امر به معروف و نهی ازمنکر ناشی از ضعف محبت به خدای متعال و دین آسمانی اوست.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۱۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

حجت‌الاسلام مسیح‌الله عبدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان امربه معروف گل سرسبد حرکت‌های اجتماعی انسان دانست و اظهار داشت: اگر اهل ایمان تجسم زیبایی امر و نهی دینی خود را در آخرت می‌دیدند هرگز آن را کمرنگ نمی‌انگاشتند و اگر آن اندازه که اهل تجارت هستیم به تبلیغ دین خود می‌پرداختیم دین ناشناخته نبود و دین و دینداران غریب نمی‌ماندند.

وی ابراز داشت: غربت مومنان نتیجه ترک امر و نهی دین آنها است و ترک امر به معروف و نهی ازمنکر ناشی از ضعف محبت به خدای متعال و دین آسمانی اوست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه ضرورت و لازمه نهادینه کردن این دو فریضه از نگاه روایات بیان شده است، افزود: حضرت رسول(ص) فرمودند «خدای تعالی از کسی که ادعای ایمان دارد ولی ضعیف است و ایمان واقعی ندارد بیزار است؛ سئوال شد آن ضعیف الایمانی که دین ندارد کیست فرمودند کسی که نهی ازمنکر نمی کند».

وی تصریح کرد: در روایت دیگری فرمودند امت من همیشه قرین خیر و سعادت هستند تا آنگاه که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و نسبت به همدیگر خوبی و نیکی و کمک می‌کنند که اگراین کارها را ترک کنند اختلاف درونی پیدا شده بعضی بر بعضی دیگر مسلط شده و هیچ یار و یاوری در زمین و آسمان نخواهند داشت.

عبدی با اشاره به جنگ نرم دشمن عنوان کرد: تهاجم فرهنگی که عصاره آن با بدحجابی و بی حجابی نمود پیدا کرده ایجاب می‌کند که با تذکر لسانی که به خود نوعی مصلح است شروع شود.

وی افزود: بیشتر متدینین نیز دنبال این خاستگاه هستند که به نوعی این موضوع با این دو فریضه در وضعیت فعلی اجتماع جامع ما گره خورده و حال آنکه انحرافات سایر حوزه‌ها نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد و این امر نیازمند قدرت بیان و قدرت اجرا و آگاهی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: در راستای عمل به منویات مقام عظمای ولایت علاوه بر برگزاری جلسات و کمیسیون‌های امر به معروف، در سطح تیپ موضوع پیگیری شده است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از موضوع بحث‌های اعتقادی، معنوی در سطح سپاه است، با دعوت از اساتید مجرب این مهم برای کارکنان تبیین می‌شود دوره‌هایی نیز با این عنوان برگزار می‌شود.

عبدی ادامه داد: آن نوع از امر به معروف کارساز و موثر است که کلامی و لسانی باشد اما شیوه صریح با متانت و جدیت مختصر و با اعتدال و عطوفت و اکرام توأم باشد.

وی با بیان اینکه باید به اصول موثر در جذاب‌سازی امر به معروف و نهی از منکر توجه کرد، یادآور شد: زیبانگری به خطاکار و نگاه متنفرانه به گناه و زیبانگری به خود و جامعه و توجه به عواقب دنیوی واخروی ترک امربه معروف باعث می‌شود که انسان در انجام این تکلیف الهی موفق شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: کارنامه ما در امربه معروف و نهی ازمنکر بسیار خراب و سیاه است و از این امر معلوم می شود آگاهی و قدرت ما تا چه حد بوده البته اشکال کار ما بیشتر در ناحیه آگاهی است نه در ناحیه قدرت.

انتهای پیام/


ارسال نظرات