خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان خبر داد

136 میلیارد تومان مطالبات معوقه شرکت گاز همدان از مشترکین

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مطالبات معوقه شرکت گاز استان همدان از مشترکین 136 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۷۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: شرکت گاز استان همدان همچون سال‌های گذشته در هفته دولت تعداد قابل توجهی پروژه‌های گازرسانی را افتتاح می‌کند.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 42 پروژه گازرسانی به بخش روستایی استان در هفته دولت عنوان کرد: از این پروژه‌ها 32 مورد به بهره‌برداری رسیده و 10 مورد نیز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: با این وجود یک درصد نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان افزایش یافته و هم اکنون با 965 روستای گازدار در استان ضریب نفوذ گاز طبیعی در خانوار روستایی به 98.5 درصد ارتقاء پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 43 روستای در حال فعالیت نیز در شرکت گاز استان است که گازرسانی به آنها در دست اجرا است که این تعداد شامل 2 هزار و 500 خانوار می‌شود.

مهدوی ابراز کرد: در پایان سال جاری بخش عمده‌ای از این روستاها به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که ضریب نفوذ در خانوار روستایی استان به بالاتر از 99 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امید است در سال جاری تمام روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند، بیان کرد: برای 42 پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت 210 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان افزود: در راستای بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته دولت 206 هزار متر تاسیسات و بالغ بر 2 هزار و 400 علمک از جمله اقدامات انجام شده است.

* مصرف روزانه نیروگاه شهید مفتح به بیش از 6 میلیون متر مکعب افزایش یافته است

وی با اشاره به اداره ناحیه2 گازرسانی شهرستان همدان عنوان کرد: این اداره برای بهره‌مندی مناطق محروم شهر در ابتدای بلوار بهشت آماده خدمت‌رسانی به مشترکین است و اداره ناحیه یک نیز در خیابان خواجه رشید فعال است.

مهدوی افزود: علاوه بر گازرسانی به 32 روستا در هفته دولت و بهره‌برداری از 110 کیلومتر شبکه شهری و روستایی، روستاهای 3 و 5 و 8 خانواری نیز که در مسیر سایر روستاهای گازدار شده قرار داشتند گازرسانی شد.

وی ادامه داد: امسال بیش از 6 هزار مشترک جدید در ادارات گاز استان جذب شده‌اند و حدود 5 هزار و 70 خانوار جدید به خانوارهای تحت پوشش اضافه شدند.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی در استان طی سال جاری گفت: میزان مصرف گاز طبیعی استان طی امسال یک میلیارد و 320 میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مصرف نیروگاه شهید مفتح همدان که بیشترین مصرف‌کننده استان است روزانه کمتر از یک میلیون متر مکعب بوده است، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به سیاست‌گذاری‌هایی که در مجموعه وزارت نفت اتفاق افتاد میزان مصرف روزانه نیروگاه شهید مفتح به بیش از 6 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مهدوی ابراز داشت: در حال حاضر در استان همدان 554 هزار و 400 مشترک خانگی، صنعتی، تجاری و نیروگاهی داریم که از این میزان 35 درصد سهم روستاهای استان است.

وی ادامه داد: 8 هزار و 700 کیلومتر شبکه شهری و روستایی در استان همدان ایجاد شده و کار خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند که 68 درصد آن متعلق به روستاها است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: 306 هزار و 600 علمک گاز در استان همدان نصب شده که از این میزان 46 درصد سهم روستاهای استان همدان است.

* گازرسانی به روستاها از مصادیق اقتصاد مقاومتی

مهدوی در خصوص خط انتقال فشار قوی گفت: خط انتقال فشار قوی امسال اجرایی شده و ایستگاه‌های آن نیز نصب می‌شود.

به گفته وی 45 جایگاه CNG در چند استان وجود دارد که 43 جایگاه فعال بوده و روزانه معادل 480 هزار متر مکعب مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان عنوان کرد: مشکل اساسی مطالبات قابل توجهی است که از مشترکین داریم که این مطالبات معوقه 136 میلیارد تومان است.

وی در خصوص هزینه نصب یک علمک در استان همدان ابراز داشت: در استان های سردسیر هر انشعاب روستایی توجیه اقتصادی برای گاز رسانی دارد که هزینه نصب هر علمک در بعضی روستاها 10 تا 12 میلیون تومان است.

مهدوی با اشاره به اینکه تاکنون مصوبه‌ای برای افزایش تعرفه گاز استان ابلاغ نگردیده است، گفت: در تعرفه گاز همه بخش‌ها به جز بخش خانگی یکسان هستند و دولت بیشترین گازبهای مورد مصرف را برای خود مصوب کرده است.

وی در ادامه در رابطه با سرقت کنتور گاز گفت: یکی از دغدغه‌های شرکت گاز استان همدان این موضوع است که در این راستا شعبه‌های ویژه‌ای در هز شهرستان ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در رابطه با شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و اقدامات شرکت گاز در این خصوص عنوان کرد: از مصادیق مهم در اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی گاز، گازرسانی به روستاهاست.

وی با بیان اینکه نفوذ گاز طبیعی در استان به حد اشباع رسیده است، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که روستاهای فاقد گاز را به حداقل برسانیم و سوخت طبیعی را جایگزین سوخت مایع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات