خبرهای داغ:
آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهید موسی حمیدی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کبورداهنگ برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۵۶۴۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
افتتاح کتابخانه عمومی شهید حمیدی در داقداق آباد

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، کتابخانه عمومی شهید موسی حمیدی داقداق آباد با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان همدان، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

این کتابخانه با 330 متر مربع مساحت با 350 میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید که هشتمین کتابخانه روستایی، دوازدهمین کتابخانه شهرستان کبودراهنگ و 111 کتابخانه عمومی استان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه این کتابخانه با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: باید در این راستا فضای مطالعاتی را افزایش و به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه بهره برد.

محمد ابراهیم الهی تبار یکی از شاخصه های ارزیابی رشد و توسعه را میزان مطالعه دانست و گفت: باید در روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت کتابخانه ساخته شود.

فرماندار کبودراهنگ نیز با اشاره به اینکه مسئولان باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند، افزود: افراد جامعه از کودکی باید با این فرهنگ رشد می کنند و کتاب از ضروریات زندگی انسان محسوب می شود.

احسان قنبری درخصوص انقلاب در حوزه فرهنگ کبودراهنگ گفت: اولین کتابخانه در سال 1349 راه اندازی شد و 5 باب کتابخانه تا سال 1393 در شهرستان وجود داشت که از سال 93 تاکنون 7 باب کتابخانه راه اندازی شد و به عبارتی طی دو سال به اندازه 40 سال کتابخانه افتتاح شده است.

وی گفت: این کتابخانه شامل سالن آمفی تئاتر، بخش کودکان ، مخزن و سالن مطالعه است.

همچنین افتتاح گلخانه سبزی و صیفی روستای کوریجان با 2 میلیارد و 700 میلیون ريال با اشتغالزایی 3 نفر و تولید سالانه 109 تن محصول و مساحت 3 هزار و 115 متر مربع، روکش حفاظتی محور کبودراهنگ به ویان به طول 12 کیلومتر و 11 میلیارد ريال اعتبار ، راه‌اندازی اورژانس روستایی روعان با 800 میلیون ريال اعتبار، افتتاح مدرسه چهار کلاسه روعان با 3 میلیارد ريال اعتبار و مساحت 250 مترمربع توسط تجهیز و نوسازی استان را از دیگر پروژه‌های افتتاحیه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات