خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تأکید کرد

لزوم هوشیاری برای جلوگیری از جهت‌دار شدن مراسمات دهه فجر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بر لزوم هوشیاری هیات امناء و متصدیان برنامه‌ها برای جلوگیری از جهت‌دار شدن مراسمات دهه فجر و اینکه به طرف تبلیغ بعضی از کاندیداها کشیده نشود، تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۲۶۹۷۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه‌های کمیته مساجد در دهه مبارک فجر، امسال بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفت و سازما‌ن‌های دیگر نیز در این کمیته حضور دارند.

وی افزود: تاکنون چهار جلسه برگزار شده که دو جلسه آن با حضور اعضای اصلی کمیته و آخرین جلسه تشکیل شده با حضور روسای اداره اوقاف شهرستان‌ها تشکیل شد و مصوبات آن برای فرمانداران و ائمه جمعه ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: امسال در سطح شهرستان‌ها این کمیته نیز فعال است و ریاست آن با اداره اوقاف شهرستان است.

وی بیان داشت: نخستین اقدام در این کمیته به مناسبت دهه فجر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص جشنی برپا خواهد شد که در آن از مداحی، شعرخوانی، تواشیح، سرود و... برگزار خواهد شد.

کاروند با اشاره به آذین‌بندی بقاع متبرکه شاخص افزود: در بخش مساجد نیز در اکثر مساجد و حسینیه‌های مراسم گرامیداشت برنامه‌های دهه فجر برپا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مساجد شاخص ویژه‌برنامه دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: از دیگر برنامه‌ها برگزاری مراسم‌ به مدت 10 شب در 10 مسجد در هر شهرستان‌ است.

*اعزام 400 روحانی به روستاها و بخش‌ها در دهه فجر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: 70 روحانی از سوی تبلیغات اسلامی در بخش‌ها و روستاها مستقر بوده و 130 مبلغ نیز به عنوان طرح هجرت در طول سال از سوی حوزه علمیه به بخش ها و روستاها اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: در دهه فجر 400 روحانی دیگر نیز به مناسبت این ایام از سوی حوزه علمیه به روستاها اعزام می‌شوند.

کاروند با اشاره به پخش ندای الله اکبر از بلندگوی مساجد در شب 22 بهمن ماه بیان کرد: در شهرستان همدان در این شب برنامه ویژه‌ای نیز در امامزاده عبدالله(ع) از ساعت 19 الی 21 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در امامزادگان و مساجد عنوان کرد: برای این امر نیز از قاریان بین‌المللی و کشوری دعوت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: گردهمایی مبلغین و روحانیون نیز هفتم بهمن ماه در سالن انصارالحسین (ع) برای آمادگی بیشتر مبلغین در برگزاری برنامه‌های دهه فجر برگزار می‌شود.

* مساجد و بقاع متبرکه محلی برای تبیین اصل انتخابات باشد

وی با اشاره به گردهمایی اعضای هیات امناء مساجد و بقاع متبرکه در دفتر امام جمعه و آماده‌سازی مساجد در این ایام ادامه داد: سخنرانی توسط مسئولین استانی و کشوری قبل از خطبه‌های نماز جمعه در دو نماز جمعه آتی از دیگر برنامه‌ها است.

کاروند با اشاره به نزدیک شدن انتخابات بیان کرد: مساجد و بقاع متبرکه محلی برای تبیین اصل انتخابات و حضور باشکوه مردم در انتخابات خواهد بود.

وی در ادامه بر لزوم هوشیاری هیات امناء و متصدیان برنامه‌ها برای جلوگیری از جهت‌دار شدن مراسمات دهه فجر و اینکه به طرف تبلیغ بعضی از کاندیداها کشیده نشود، تأکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: در جریان انتخابات مجلس بعضی از کاندیداها در با رجوع به شهرستان‌ها مطالبی را مطرح می‌کنند که پیگرد قانونی دارد برای مثال می‌گویند فلان موقوفه را از وقف خارج یا تبدیل به احسنت می‌کنیم که باید مراقب بود.

وی با تأکید بر ورود اصحاب رسانه برای روشنگری و تبیین مسائل فوق برای جلوگیری از فریب مردم بیان کرد: مسئله وقف شرعی و قانونی است و نمی توان با یک سخنرانی، ضربه‌ای به موقوفه زد بلکه اذهان مردم تغییر می‌کند و بدبین خواهند شد.

کاروند با اشاره به قیمت‌گذاری قبور گفت: در باغ بهشت بعد از کار کارشناسی قیمت گذاری قبور انجام شد و امسال قیمت قبر نسبت به سال‌های گذشته که بین 750 تا 800 هزار تومان بود به 600 هزار تومان کاهش پیدا کرد و مبالغی که از مردم گرفته می شود، قسمتی از آن برای حفظ و نگه‌داری فضای باغ بهشت صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس استفتائات مقام معظم رهبری پیش فروش قبر امکان پذیر نیست و جلوی آن گرفته شده است، ابراز داشت: در زمان مدیریت اوقاف بر خلاف دوره مدیریت به دست هیات امناء که پیش فروش‌هایی صورت گرفته بود، ممنوع شد و در حال حاضر چیزی به عنوان پیش فروش وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات