خبرهای داغ:
بسيج از سفر رائفي پور به اصفهان گزارش مي دهد/

تشريح چگونگي تصرف دنيا با ابزاري به نام رسانه

خبرگزاري بسيج: علي اكبر رائفي پور از اساتيد مسائل رسانه اي و مهدويت است كه با توجه به اين موضوع روز گذشته به اصفهان سفر كرده بود و ميان دانشجويان به تشريح اين موضوعات پرداخت. خبرگزاري بسيج به تشريح سخنان وي در اين سفر پرداخته است.
کد خبر: ۸۵۹۶۲۹۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰



























به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، علي اكبر رائفي پور از اساتيد مسائل رسانه اي و مهدويت است كه با توجه به اين موضوع روز گذشته به اصفهان سفر كرده بود و ميان دانشجويان به تشريح اين موضوعات پرداخت. خبرگزاري بسيج به تشريح سخنان وي در اين سفر پرداخته است.

علی‌اکبر رائفی‌پور در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان وعلوم پزشکی اظهار داشت: کشورهای استعمارگر با توجه به اهميت به اهمیت رسانه امروز مدیریت رسانه‌های جهان در اختیار استعمارگران دیروز است؛ از مقتضیات رسانه است که هر چه مخاطب بیشتر در محتوای آن مشارکت داشته باشد، بیشتر اثر می‌گیرد و در همین راستا ساختن سریال‌های ترکیه‌ای مطابق میل مخاطب باعث شده این کشور در این زمینه پیشرفت کند.

وي افزود: بمب‌گذاری‌های اخیر در پاریس مشابه حملات 11 سپتامبر رقم می‌خورد و رسانه‌ها طوری به مردم القا می‌کنند که حاضر باشند از آن‌ها جاسوسی و مکالماتشان شنود شود اما امنیتشان بازگردد.

این کارشناس رسانه با اشاره به تغییرات متعددی که فضای مجازی و رسانه‌ها در زندگی مردم داشته است خاطر نشان‌کرد: معماری خانه‌های قدیم ایرانی دارای اندرونی و بیرونی و مطابق با فرهنگ ما بود، اما امروزه خانه‌ها به شکل یک مستطیلی درآمده که همه جایش با هم در ارتباط است و این طراحی جدید، سبک زندگی غربی را می‌طلبد.

وی وسعت و ماندگاری پیام را از ویژگی‌های رسانه خواند و گفت: همه ما، بازیگران شخصیت های ماندگاری چون مالک اشتر و مختار را به این اسم‌ها می‌شناسیم و در صورت مشاهده عکس و فیلمشان به یاد آن نقش می‌افتیم؛ در فضای مجازی و در برنامه‌هایی مانند فیسبوک و تلگرام، تولید محتوا به خود کاربران سپرده شده که باعث می‌شود هر انسانی آن شبکه را از خودش و جزوی از وجودش بداند.

وی گفت: در برنامه‌های مذکور انسان‌ها تلاش می کنند به چشم بیایند و کار به جایی می‌رسد که برای دیده شدن، «لایک» در بسته‌های چندتایی خرید و فروش می‌شود که این، توهم دیده شدن را ایجاد می‌کند.

علی‌اکبر رائفی‌پور با اشاره به اهداف رسانه‌های غربی در جهت‌دهی به افکار عمومی جهان تصریح کرد: شبکه خبری مانند بی بی سی که به کشور انگلیس تعلق دارد، در این کشور 150 پوند برای ارائه خدمات از بینندگانش پول می‌گیرد اما به 37 زبان و برای همه مردم دنیا به صورت رایگان پخش می‌شود.

وی ادامه داد: حتی زمانی که هنوز تلویزیون و ماهواره مطرح نبود، بی بی سی در رادیو پیشتاز بود و معروف است که رمز عملیات کودتا 28 مرداد از رادیو بی بی سی در کشور ما پخش شد.

بايد از هر ابزاري براي مقابله با جنگ نرم استفاده كرد

رائفي پور هم چنين در همايش سكانس آخر گفت: انسان‌ها ملزم به شناسایی و درک جایگاه خود در پازل جهانِ هستی هستند تا بلکه توانایی محقق ساختن وعده‌های الهی در آنان نمایان‌گر شود و به مرحله‌ای از خداشناسی دست یابند.

وی گفت: امروزه سرگرمی، تفریحات و تجارت دو اصل اساسی زندگی انسان‌ها به‌شمار می‌آید به‌گونه‌ای که کسب پول آن‌ها را وادار به کارهای غیرمنطقی و ناشایست می‌کند.

کارشناس رسانه و ارتباطات با اشاره به وجود فطرت‌های پاک‌نهاد افزود: در این میان انسان‌هایی که خود را از گزند رویکرد مادی جوامع حفظ می‌کنند، افرادی عاقل و با درایت و شجاع خوانده می‌شوند و در عمل شبیه به کسانی هستند که برخلاف جریان آب حرکت می‌کنند؛ این‌گونه افراد در مسیر حرکت خود با درگیری‌های زیادی مواجه خواهند شد زیرا نتیجه اعمال آن‌ها ظهور فردیست که در جهت نابودی ریشه انسان‌های دنیاطلب و مادی‌گرا دست به عمل می‌زند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم همواره انسان‌ها را به شجاعت دعوت می‌کند، خاطرنشان کرد: رسیدن به شجاعت و قرب الهی نیازمندهای امتحان‌های الهی است و این ویژگی به‌راحتی به دست نمی‌آید.

رائفی‌پور پیرامون قیام و سخنان حضرت زینب (س) در کاخ یزید افزود: این اقدام نمونه‌ای از جنگ نرم در دوران گذشته است زیرا هیچ‌گونه ابزار و سلاحی در شکل‌گیری قیام نقش نداشته و می‌توان از جنگِ باخته به جنگِ برده رسید.

کارشناس رسانه و ارتباطات تصریح کرد: وجود وقایع و رویدادهای دینی گذشته زمینه ایده‌گیری مناسب را برای تمام مسلمانان فراهم می‌آورد درحالی‌که در این اسلام هیچ‌گونه ترسی از حرف نزدن وجود ندارد و می‌توان با استفاده از آن هدف‌های انقلاب اسلامی را گوشزد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار