خبرهای داغ:
مراسم رونمایی از 7 كتاب دفاع مقدس:

اهمیت زنده نگهداشتن جانفشانی های دفاع مقدس، در حد زنده نگه داشتن عاشوراست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مراسم رونمایی از 7 كتاب دفاع مقدس بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات تاریخ جنگ تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۲۲۷۵۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از اصفهان ،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مراسم رونمایی از ۷ كتاب دفاع مقدس با حضور دکتر نافیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و جمعی از معاونان و مسؤولان این ارگان بر ضرورت ثبت تاریخ دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: اهمیت زنده نگهداشتن جانفشانی های دفاع مقدس، در حد زنده نگه داشتن عاشوراست، چرا که این بسیجی ها دانش آموزان مکتب عاشورا هستند.

وی تصریح کرد: واقعه عاشورا به مدت نصف روز بود لیکن دفاع مقدس ما یک تاریخ ۸ ساله بود که راویان آن هنوز زنده هستند و وظیفه ما ثبت خاطرات آن دوران است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: اگر وجود مبارک ائمه معصومین (علیهم السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) نبود چیزی از واقعه کربلا به ما منتقل نمی شد، چرا که راویان و تاریخ نویسان آن دوران شیعه نبودند.

وی اظهار داشت: کوتاهی در زمینه ثبت وقایع آن دوران جفایی است که به آیندگان خواهیم کرد و باید در مقابل آن ها پاسخگو باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به فرموده حضرت علی (علیه السلام) جهاد دری از درهای بهشت است که برای افراد خاصی باز می شود لذا باید جوانان امروز از روحیات، اهداف و زندگی آن ها با خبر باشند و از آن ها الگو بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: بهترین وضعیت آن است که ثبت این وقایع را خود رزمندگان به عهده گیرند، چرا که در آن فضا و حال و هوا حضور داشته اند و بهتر می توانند به تصویر بکشند.

وی هنر را ابزاری برای ثبت زیبای این خاطرات دانست و گفت: آیندگان ما باید بدانند چگونه یک نوجوان ۱۳ ساله در اين جبهه ها به جایی رسید، که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران او را رهبر خود می داند.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام سيد محمد رضا علاءالدين، مسؤول تبلیغات و انتشارات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: در سال هاي گذشته صد ها جلد كتاب در حوزه شهيد و شهادت تهيه مي شد و به نشر شاهد تهران ارسال مي شد و چون آن ها آمادگي چاپ اين تعداد را نداشتند، برگشت مي شد و بر آن ايراد مي گذاشتند.

وي تصريح كرد: به حمد الله ناشران سپاه در استان قوت گرفت و در يك شبكه سه ضلعي ناشر، مؤلف و بنياد شهيد كار نشر اين آثار را آغاز كرد تا همانطور كه در فرهنگ جهاد و شهادت اصفهان پيش قراول بوده در زمينه فرهنگ مكتوب ايثار و شهادت هم پيشتاز باشد.

وي "ماندگاران تاریخ”، "فرهنگ موضوعی وصایای شهدا”، "عشق بی پایان زهرا”، "از من بپرسند؟”، "والفجر تا مرصاد”، "سمت راست خاکریز” و "وصف پرواز” را به عنوان اولين كتاب هايي كه با اين روش به چاپ رسيده عنوان كرد و گفت: اميدواريم اين اقدام منشأ خيرات و بركات فراواني در حوزه نشر ايثار و شهادت باشد.


انتهای پیام / 63065 / 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار