خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

ارتش ایران، اسلامی و مقتدر است

نماینده ولی فقیه بنای ما کشتار نیست بلکه هدایت انسان هاست اما در عین حال باید آمادگی کامل برای کشتن کسانی را که قابل هدایت نیستند داشته باشیم چرا که اسلام برای دشمن ستمگر حد قائل نیست.
کد خبر: ۸۵۱۲۷۰۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز در مراسم سالروز ۲۹ فروردین و روز ارتش ضمن بزرگداشت این روز، اظهار کرد: خداوند به مسلمانان امر کرده با کفاری که با شما سر جنگ ندارند با نرمی و نیکی رفتار کنید و در منطق اسلام هدف کشتن کفار نیست بلکه هدایت انسان هاست.

وی افزود: امام خمینی(ره) در ۲۹ فروردین سال ۵۸ ارتش را اسلامی نامیدند و ارتشیان نیز در پاسخ به نامگذاری امام در راه اسلام جانفشانی کردند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون وظیفه الهی و اسلامی خود را به خوبی اجرا و ثابت کرده که ارتشی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیان کرد: همانطور که امام خمینی(ره) به همه مردم آموختند که باید ارتش را اسلامی بدانیم، ارتش و کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۶ سال ثابت کردند که همواره برای حفاطت از انقلاب و کشور اسلامی آماده خدمت و فداکاری هستند و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز این معنا را به زیبایی نشان دادند.

وی با بیان اینکه ارتش پس از اتمام جنگ تحمیلی همچنان برای تقویت و تجهیز نیروهای مسلح به کار خود ادامه می دهد، اضافه کرد: امروز دشمن از دستاوردهای ساخت نظام اسلامی و بومی کشور ما از جمله موشک‌ها، وسایل دریایی، زمینی و هوایی در هراس است.

آیت الله طباطبایی نژاد خطاب به دنیایی که سعی در اسلام هراسی و ایران هراسی دارد، گفت: اسلام با هیچ کس و در هیچ زمانی سر جنگ نداشته و نخواهد داشت.

وی افزود: اسلام تنها با آن دسته از کفار حربی که خود شروع کننده جنگ باشند، خواهد جنگید و در صورت شروع جنگ با شدت و قدرت با آن ها برخورد خواهد کرد.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: خداوند به مسلمانان امر کرده با کفاری که با شما سر جنگ ندارند با نرمی و نیکی رفتار کرده و با قسط و عدل با آن ها معامله کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه به فرمایش امام علی(ع) ابتدا جنگ نکنید تا آن ها آغازگر جنگ باشند، تصریح کرد: ارتش اسلام حجت دارد و اگر آغازگر جنگ نباشد حجت دیگری نیز برای دفاع از خود خواهد داشت.

وی تأکید کرد: در اسلام نباید دشمنانی که در جنگ پا به فرار می گذارند، اسیران و افراد مجروح و زنان و کودکان را کشت یا مورد آزار قرار داد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جنگ صفین و تاخیر امیرالمومنین در جنگ با لشکر معاویه، گفت: امام علی (ع) در پاسخ به برخی اصحاب بی بصیرت خود که از این تاخیر سوال می کردند و حضرت را ترسو می دانستند پاسخ دادند که به خدا قسم هرگز از جنگ نترسیدم و تاخیر کردم به امید اینکه مردم طایفه ای به سوی ما آمده و از ضلالت دست بردارند.

وی تاکید کرد: بنای ما کشتار نیست بلکه هدایت انسان هاست اما در عین حال باید آمادگی کامل برای کشتن کسانی را که قابل هدایت نیستند داشته باشیم چرا که اسلام برای دشمن ستمگر حد قائل نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه "وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ” گفت: طبق این آیه لازم است تا جایی که در توان دارید قدرت خود را زیاد کنید و هیچکس حق ندارد در حریم دفاعی ما وارد شده و جلوی پیشرفت های هسته ای و ما را بگیرد و لازم است پیشرفت های علمی کشور همچنان توسعه یابد.

گفتنی است یگان‌های نمونه سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان از مجمتع دانشگاهی امیرالمؤمنین، لشکر 14 امام حسین(ع)، لشکر 8 نجف اشرف و گروه توپخانه 15 خرداد در این رژه حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار