خبرهای داغ:
کلاس اخلاق ماه رمضان

قصد بیان آیات عذاب وسرنوشت اقوام گذشته در قرآن بیان عبرت است

حجه الاسلام علی امینی ا در کلاس اخلاق پایوران ناحیه لنجان گفت: می خواهم ارتباطی بین قرآن که ماه رمضان بهار قرآن است و دعای افتتاح که دعای شبهای ماه رمضان است برقرار کنم.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۹۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۳

به گزارش خبر گزاری بسیچ لنجان ، حجه الاسلام علی امینی استاد اخلاق و امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج)زرین شهر در کلاس اخلاق پایوران ناحیه لنجان گفت: می خواهم ارتباطی بین قرآن که ماه رمضان بهار قرآن است و دعای افتتاح که دعای شبهای ماه رمضان است برقرار کنم.

حجت الاسلام امینی افزود: شما در سراسر قرآن که بنگرید یک روش تربیتی در سراسر قرآن هست که امروزه روانشناسان به این روش تربیتی رسیده اند و این بحث انذار و تبشیر است و اینکه می بینید در قرآن آیات فراوانی هست ک بهشت را توصیف می کند و به پاداشها و جزاهای بهشتی بشارت می دهد و تشویق می کندهمین طور آیات فراوانی را می بینید که آیات غذاب است و موارد زقوم و آتشهای شعله ور را بیان می کند ومی گوید که همه شما وارد جهنم می شوید ومسیر بهشت از جهنم می گذرد.

ایشان ادامه داد: با این وجود نباید که همیشه از رحمت ورحمانیت خداوند صحبت کرد بلکه باید آیات عذاب و وعده های عذاب را هم مد نظر داشته باشیم و اینکه می گویند در حالت خوف و رجاء باشید در اینجا مصادق پیدا می کند.

حجت الاسلام امینی گفت : در سوره حمد که ما در نماز های هر روز می خوانیم اولش با بسم الله شروع می شود و از رحمت عام و خاص خداوند است و در آخر سوره بحث از غضب خداوند است و از آنانی که در این را مشمول والضالین می شوند ، قرآن در بحث آیات عذاب صراحت دارد و این روشی است که خداوند برای تربیت ما انسانها در دنیا استفاده کرده است و یک حاکم می تواند برای تربیت مردم کشورش استفاده کند ، یک مسئول برای  استان و شهرستان،یک معلم در مدرسه و کلاس و یک پدر در خانواده از این روش می تواند برای تربیت فرزندان استفاده کند.

ایشان بابیان فراز های اول دعای افتتاح گفت: در اول این دعا می خوانیم خدایا تو ارحم الراحمین هستی اما در جایی که عف و بخشش است و در اینجا از همه رحم کنندها رحیم تر و دلسوز تر هستی و اما وقتی جایی که سخت وغضب است تو(ای خداوند) شدید ترین عقوبت کنندگان هستی.و این همه عذابهای که قرآن برای اقوام گذشته بیان می کند قصه نیست که اگر قصه است چرا بریده  بریده است همین که قصه ها را بریده بریده می گوید یعنی قصه نیست وقصد قرآن از بیان سرنوشت اقوام بیان عبرت از اقوام گذشته است .

ارسال نظرات