خبرهای داغ:
امام جمعه نجف‌آباد:

مسؤولان امروز باید حق مردم را ادا کنند

امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: امروز مهم‌ترین مسؤولیت همه قوا ادای حق ملتی است که در هر دوره‌ای از این انقلاب که احساس وظیفه کردند و با تمام قوا به میدان آمدند و حق خود را نسبت به این انقلاب ادا کردند.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۷۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسيج از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نجف‌آباد با تأکید چندین باره در هفته‌های اخیر بر امر خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: هر مسؤولی در هر پست و مقامی در این نظام در حال فعالیت است باید بداند مردم ارباب مسؤولان هستند و از طرف مردم در این پست قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اگر هر یک از مسؤولان در ادای وظیفه خود کوتاهی کند، به کل نظام اسلامی ضرر می‌زند که گاهی مشاهده می‌شود با همین کم‌کاری‌ها باعث نارضایتی تراشی برای مردم و سوءاستفاده‌های دشمنان می‌شوند.

امام‌جمعه نجف‌آباد با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که خود را خادم مردم نامید، بیان داشت: امروز مهم‌ترین مسؤولیت همه قوا ادای حق ملتی است که در هر دوره‌ای از این انقلاب که احساس وظیفه کردند و با تمام قوا به میدان آمدند و حق خود را نسبت به این انقلاب ادا کردند، بزرگ‌ترین حقی که امروز باید مسؤولان نسبت به این ملت انجام دهند، عدالت محور بودن است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده و سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که حضرت زینب(س) به زنان جامعه داد، توجه به مقام والای زن و نقش مهم او در خانواده است در حالی که شاهد هستیم در این دوران خانه‌داری برای برخی از زنان یک عیب به شمار می‌رود.

حسناتی در ادامه خاطرنشان کرد: درس دیگری که حضرت زینب(س) نه تنها به زنان مسلمان بلکه به تمام آزادگان جهان داد، حفظ کیان دین است که حضرت در مسیر اسارت هر کجا دین و حلال و حرام الهی در خطر بود، آزرده می‌شد و غصه‌اش تنها به خاطر جهالت مردم زمانش بود.

وی درباره نقش پرستاران نیز ادامه داد: پرستار مظهر رأفت خدا است، مظهر یا رئوف و یا رحیم است و هر کس حتی فرزندانی که از والدین خود پرستاری می‌کنند، بدانند خداوند در این راه در رحمت و بهشت را بر روی آن‌ها گشوده است.

امام جمعه نجف‌آباد با تسلیت درگذشت جان‌باختگان کشتی سانچی، اظهار داشت: ابراز همدردی ملت با خانواده‌های این جان‌باختگان نشان انسانیت و کرامت این ملت است؛ تمام آنانی که در راه رزق حلال از منزل خارج می‌شوند و در این راه فوت می‌کنند طبق نص قرآن، اجر شهید را دارند.

وی درباره آمار بالای این‌گونه حوادث به‌خصوص حوادث رانندگی، گفت: آمار بالای تصادفات که هر 35 دقیقه یک نفر و در یک روز حدود 45 نفر فوت می‌کنند و روزانه 900 نفر بر اثر حوادث رانندگی در کل کشور مصدوم می‌شوند، هزینه سنگینی بر عهده خانواده‌ها و دولت می‌گذارد که نیازمند توجه جدی به این مسأله است.    

حسناتی در پایان با توصیه نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب، خاطر نشان کرد: وضع بحرانی آب در سال‌های اخیر نیازمند توجه جدی‌تر نسبت به مصرف بهینه آب است و باید توجه کنیم که حیات ما در کره زمین در این آب است.

ارسال نظرات