خبرهای داغ:

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان مطرح کرد ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان اظهار کرد: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همواره نقش برجسته‌ای داشتند بنابراین الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان مهم و اساسی است.
کد خبر: ۹۵۹۷۲۰۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

 

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در جلسه کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس در استانداری این استان با اشاره به اهمیت جایگاه بانوان شهیده گیلانی گفت: تمام تلاش مجموعه کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس گیلان باید به گونه ای باشد که روحیه مقاوم _محکم بانوان، استقامت، ایستادگی، پایداری و ایثار زنان در راستای آرمان‌های نظام اسلامی ایران الگوسازی شود.

 

وی افزود: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همواره نقش برجسته ای داشتند بنابراین الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان مهم و اساسی است.

 

 

عاشوریان با بیان اینکه بر مبنای تعریف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش زن مسلمان ایرانی در معرفی الگوی جدید از «زن» تاریخ ساز است، ادامه داد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، صحنه ظهور زنانی دانستند که اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد، شهادت و مقاومت عجین کرده و مردانه ترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.

 

 

عاشوریان با اشاره به برگزاری موفق دومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در گیلان و معرفی اولین بانوی شهیده رسانه کشور گفت : با پیگیری سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان، شهیده طاهره حدادنژاد به عنوان اولین بانوی شهیده رسانه و شهید سازمان بسیج رسانه کشور معرفی شده است که برنامه های متعددی در این باره در استان برگزار خواهد شد.

 

لزوم الگو سازی در حوزه زن و دفاع مقدس

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه زنان شهید و جانباز نماد ایثار، ازخودگذشتگی و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب هستند و درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند، افزود: شایسته است تا پایان اردیبهشت برنامه ها و طرحها در قالب کارگروه ها همراه با منابع تامین اعتبار به این کمیته اعلام شود.

 

زهرا یعقوب نژادبا بیان اینکه در سال جاری دو یادواره شهدای زن در دو شهرستان برگزار می شود، گفت: شایسته است تا کتابی متخص شهدای زن استان نوشته و معرفی گردد.

 

وی با تاکید بر لزوم ارتباط همه اعضا کارگروه ها جهت هماهنگی برنامه ها افزود: طرحها و ایده های مطروحه در جلسه برای دبیرخانه ارسال شود .

یعقوب نژادافزود: هدف ما جریان سازی و الگو سازی در حوزه زن و دفاع مقدس است، تا زمان کنگره با سه کلید واژه زن، کودک، خانواده در سطح اهداف عالیه قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار