تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهارداشت: استاد مطهری خدمات زیادی انجام داد که امامین انقلاب همیشه تاکید بر مطالعه کتاب های ایشان داشتند.
کد خبر: ۹۵۹۵۹۰۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در همایش عقیدتی سیاسی در سپاه عاشورا افزود: استاد مطهری سغی کرد فضای خالی بین حوزه و دانشگاه را پر کند و دغدغه حیات معنوی و چهارچوب شریعت و علم داشت.

وی ادامه داد: استاد مطهری با افرادی که قرایت های جدید از دین مقدس اسلام مطرح کردند مبارزه کرد و امیدواریم راه و روش شهید آیت الله مطهری را در جامعه خودمان عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم یا بیان اینکه دشمن از فکر و اندیشه شهید نگران است که در محیط جامعه و دانشگاه اثر بگذارد تاکید کرد: راه و روش استاد مطهری را باید ادامه دهیم و در جامعه علمی باید این تفکرات حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری فرمود معلمی شغل انبیاست و پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ من معلم برانگیخته شدم، اظهار کرد: معلم باید بداند که از زبان خدا سخن بیرون می آید ولی این زبان بیان خداوند است که نقش تعلیم را در سخن معلم می افریند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مزد معلم مستقیما به دست خداوند است و معامله کار معلمی با قیمت دنیایی مقبول است چراکه جز عشق و علاقه چیز دیگری نمی‌تواند بیانگر کار معلم باشد.

وی یادآور شد: امروز معلم، استادان حوزه و دانشگاه نیاز به محبت و احترام دارند بخصوص نظام آموزشی باید به ایشان احترام بگذارد و به عهده معلمان است که شاگرد را با شعور و آگاهی تربیت کنند تا علم و اخلاق در محیط های علمی و آموزشی حفظ شود و به جامعه تسریع پیدا کند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عملیات وعده صادق، گفت: این تنبیه و مجازات هوشمندانه و دفاع مشروع محصول  تصمیم رهبر انقلاب است که دشمن را پشیمان کردند.

امام جمعه تبریز افزود: این ضربه موشکی و پهپادی نشان داد سر نخ نظم جدید شرق و غرب آسیا دست کیست و با این عملیات نقش و جایگاه نظام جمهوری اسلامی نزد کشورهای اسلامی ارتقا یافت.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: عملیات تنبیهی وعده صادق علاوه بر بازدارندگی و تنبیه رژیم صهیونیستی موج جدیدی را در شکل گیری یک تنبیه جمعی در دنیا ایجاد کرده است که نتایج آن را هر روز شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از سپاه در خصوص وعده صادق ، اظهارداشت: از این کار سپاه تشکر می کنم، انشاالله پیروزی نهایی از آن ماست و باید وحدت و همدلی را در جامعه روز به روز مستحکم کنیم.

ارسال نظرات