خبرهای داغ:

دیدار رئیس جمهور با مردم در آخرین نمازش

تبریز- آخرین نماز و آخرین دیدار مردمی شهید جمهور و هیات همراهش در آخرین سفر استانی، ماجرای جالبی دارد که از زبان یکی از حاضران در این نماز روایت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۶۰۰۹۵۱
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

خبرگزاری بسیج؛ فائزه قره پور؛ به رغم این‌که هیچ برنامه‌ای برای ملاقات مردمی در جریان این سفر کوتاه رئیس جمهور وجود نداشت اما مردم شهر خمارلو موفق می‌شوند تا با ایشان دیدار کنند. برای جزئیات بیشتر این دیدار و مطالبی که در آن مطرح شد و آخرین حس و حال مردم به سراغ حبیب شکرزاد رفتیم.

حبیب شکرزاد، رئیس شورای شهر خمارلو از توابع شهرستان خداآفرین است. این شهر در نزدیکی محل افتتاح سد قیز قلعه‌سی قرار دارد. شکرزاد به همراه تعدادی دیگر از مردم منطقه وقتی خبر حضور رئیس جمهور را می‌شنوند، برای دیدار با ایشان و گفتن مشکلات خود نزد رئیس جمهور می‌آیند.

وی اظهار کرد: وقتی به نزدیکی محل افتتاح سد رسیدیم، همگی خواهان ملاقات با رئیس جمهور بودیم. تا جایی که یادم می‌آید، برای اولین بار است که یک رئیس جمهور شخصا به منطقه دورافتاده و مرزی ما آمده بود. ما هم مشکلاتی داشتیم که باید به ایشان می‌گفتیم اما متاسفانه برنامه ملاقات مردمی برای سفرشان ترتیب نداده بودند.

شهید موسوی برایمان وقت ملاقات گرفت

وی ادامه داد: وقتی اصرار ما را مشاهده کردند، خدا رحمتش کند، آقای سیدمهدی موسوی از تیم حفاظتی رئیس جمهور پیش ما آمد و با ملایمت گفت که ۱۰ دقیقه اجازه بدهید با رئیس جمهور هماهنگ کنم و بیایم. وقتی برگشت، گفت شرایط برای دیدار همه مردم مناسب نیست ولی امکانش باشد تعدادی نماینده از بین خودتان انتخاب کنید تا در جریان اقامه نماز ظهر در مورد مشکلات منطقه صحبت کنند.

شکرزاد افزود: من به همراه تعدادی دیگر از دوستان به عنوان نماینده مردم شهر و روستاهای اطراف به دیدار رئیس جمهور رفتیم. در کمپ محل احداث سد قیزقلعه سی نماز خواندیم سپس در همان جا نشستیم و از مشکلاتمان گفتیم.

وی در مورد این‌که این دیدار چگونه بود، گفت: می‌توانم بگویم بسیار صمیمی بود. اول حاج آقای آل هاشم صحبت کردند. در مورد شهرستان خداآفرین و مردم آن و مشارکت در انتخابات توضیحاتی به رئیس جمهور دادند.

وی افزود: ما هم گفتیم که یکی از دغدغه‌های مردم ما نبود بیمارستان است. شهرستان خداآفرین ۱۵۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد اما از داشتن بیمارستان محروم است و هم‌چنین فاضلاب شهر خمارلو به یک مشکل جدی تبدیل شده و طرح احداث آن با ۴۰ درصد پیشرفت، نیمه تمام مانده است. رئیس جمهور تا آخر صحبت‌های ما را شنید و از او درخواست کردیم تا به اهالی شهر و روستاهای اطراف نظری داشته باشند.

نامه مشکلات را به رئیس جمهور تحویل دادیم/ شهردار خمارلو شخصا با شهید امیرعبداللهیان صحبت کرد

رئیس شورای شهر خمارلو با اشاره به طرح مشکلاتی چون فعال نبودن گمرک خداآفرین، نداشتن درآمد پایدار مردم و سایر مشکلات منابع طبیعی، گفت: نامه‌ای از مشکلات خود نوشته بودیم که به رئیس جمهور تحویل دادیم. بسیار استقبال کردند. حتی شهردار خمارلو نیز با آقای امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه صحبت کرد. جو بسیار صمیمی بود.

صحبت با رئیس جمهور کشور برایمان در خواب هم قابل تصور نبود

وی ادامه داد: برای مایی که در دورافتاده ترین شهر زندگی می‌کنیم ، دیدار تا به این حد نزدیک و چهره به چهره با رئیس جمهور کشور و شنیدن درد و دل‌ها و مشکلات ما در خواب هم برایمان قابل تصور نبود. فکر نمی‌کردیم که رئیس جمهور و اعضای هیات دولت اینگونه با مردم عادی صحبت می‌کنند که گویا جزوی از خانواده‌ها آن‌ها هستند و سال‌ها می‌شناسند.

وی تاکید کرد: ما با هزار امید و آرزو پیش رئیس جمهور رفتیم و مشکلاتمان را مستقیم گفتیم و امیدوار بودیم که مشکلاتمان حل خواهد شد. خدا را شکرگذار بودیم که این دیدار را نصیب مان کرد.

آن‌ها مهمان ما بودند و در همان چند دقیقه در قلب ما جای گرفتند

شکرزاد ادامه داد: پس از این‌که شنیدیم چه اتفاقی برای بالگرد رئیس جمهور و هیات همراهش افتاد، مردم واقعا ناراحت شدند. آن‌ها مهمان ما بودند و در همان چند دقیقه در قلب ما جای گرفتند.

حاج آقای آل هاشم هم که از سال‌ها پیش، محبوب ما بودند. اگر در خداآفرین ۲۱ هزار رای دهنده در انتخابات خبرگان شرکت کردند، همه ۲۱ هزار رای هم برای حاج آقا آل هاشم بود. آقای استاندار جوان را هم که نگویم چگونه در همین مدت کوتاه نقطه امیدی برای ما شده بود.

وی افزود: شب گذشته، مراسم شام غریبان در شهر خمارلو برگزار کردیم. مردم آنقدر ناراحت هستند که گویا عزیزترین فرد زندگی خود را از دست داده‌اند. گویا راهنما و سرپرست ما از دنیا رفته است و بی صاحب شده‌ایم.

وی گفت: برای آقای مهدی موسوی خیلی ناراحت شدیم. طرز رفتار و برخورد و صمیمیتی که با ما داشت و برایمان وقت گرفت، در همان چند دقیقه آنقدر به دلمان نشست که فکر می‌کنیم برادرمان بود که رفت.

رئیس شورای شهر خمارلو اظهار کرد: در همان دیدار آنقدر بگوبخند میان ما و رئیس جمهور و هیات همراهش بود که برایمان این جو صمیمی قابل تصور نبود. گویی از خودمان بودند و سال‌ها همدیگر را می‌شناختیم. برای همین مردمداری آن‌ها بود که در راه مردم نیز جان دادند. برای شرکت در مراسم بدرقه، ماشین گرفتیم و به تبریز آمدیم تا شاید اندکی از این قلب داغدارمان را تسکین دهیم.

وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات منطقه را در قالب نامه، تحویل هیات دولت دادیم. امیدواریم این مصوبات آخرین سفر رئیس جمهور شهیدمان عملیاتی شود و به عنوان یادگاری از ایشان برای ما باقی بماند.

آخرین نماز جماعت شهید جمهور به امامت آیت الله آل هاشم برگزار شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار