خبرهای داغ:
حجت الاسلام شیرازی گفت: افتخار نیروهای مسلح ما این است که تدابیر ولایت را عمل می کنند. در بحث موشک و ساخت و بُرد موشک و در تجهیز موشک نقطه زن گام به گام مسیر ولایت را طی کردیم تا به این نقطه رسیدیم.
کد خبر: ۹۵۹۵۱۴۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز همایش حکمت مطهر و تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج سال ۱۴۰۳ با حضور حجت الاسلام علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در سالن اجتماعات حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای قزوین بیان کرد: قزوین برگ برنده هایی دارد که در کمتر استانی وجود دارد و برخی از آنها در هیچ استانی وجود ندارد. همچون شهید ابوترابی ستاره درخشان استان قزوین، شهید لشگری تنها ازاده ای که ۱۸ سال در زندان بعث به اسارت درآمد. 

وی با بیان خاطره ای از شهید لشگری گفت: اگر همه هستی خود را پای این شهدا بریزیم کم است. شهید لشگری شهید وارسته ای است که دوران بسیار سختی را گذراند و بیشترین دوران اسارت را طی کرد اما هرگز از هدف و آرمان خود دست برنداشت. 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار کرد: اگر با شهدا زندگی کنیم حیات داریم. مکتب ما مکتب شهادت است و مربی ما شهدا هستند. اگر ‌آنچه را که امامین انقلاب ترسیم کردند در همان مسیر قدم به قدم پشت سر ولایت حرکت می کردیم امروز قله ها را بسیار جلوتر فتح کرده بودیم. هر چند نیروهای مسلح به این وظیفه به خوبی عمل کردند.  

حجت الاسلام شیرازی در ادامه اضافه کرد: افتخار نیروهای مسلح ما این است که تدابیر ولایت را عمل می کنند. در بحث موشک و ساخت و بُرد موشک و در تجهیز موشک نقطه زن گام به گام مسیر ولایت را طی کردیم تا به این نقطه رسیدیم. امروز موشک شهاب قدیمی شده و موشک های دقیقی همچون خرمشهر و حاج قاسم سلیمانی داریم اما در جنگ اسراییل به کار نبردیم بلکه آنچه به کار برده شد بخش کوچکی از استعداد و توان نظامی ما بود.

وی افزود: هر جا در مسیر مکتب ولایت حرکت کردیم به نتیجه رسیدیم. امروز در کشور در شرایطی از امنیت به سر می بریم که نگرانی بابت این مولفه مهم وجود ندارد چرا که خداوند چنان صحنه سازی کرد که ما برای انتقام از آنچه در کنسولگری ایران در سوریه اتفاقا افتاد و برای انتقام از حرکت احمقانه دشمن، موشک ها را بر سر اسرائیل سرازیر کردیم.

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: امروز خیابان های اروپا صحنه حضور میلیونی مردم اروپا در مقابله با استکبار جهانی است و این تصمیم خداست و هرجا با خدا بودیم خدا ما را یاری کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به روز عقیدتی، معلم و روز شهید مطهری تصریح کرد: اولین معلم عالم هستی خداست همچنان که در قرآن می فرماید؛ «ما به انسان اسما را آموختیم». اولین دانش آموز عالم نیز، حضرت آدم(ص) و اولین شاگرد کلاس قرآن الهی پیامبراعظم(ص) است. 

وی اضافه کرد: خداوند در سوره الرحمن می فرماید؛ ما قرآن را به پیامبر آموختیم؛ ۱_اولین معلم خداست، ۲_همه پیامبران، معلم هستند. کار معلمان علاوه بر تعلیم، تزکیه هم می باشد و خداوند «رب» و تربیت کننده جهانیان است. حسین بن علی تربیت کننده جامعه جهانی است و همه شاگرد این مکتب هستیم و امام راحل که این جامعه را شکل داد شاگرد مکتب حسینی است. 

 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اینکه شهدا، معلم و مربی جامعه بشری هستند بیان کرد: معلمی شغل اولیا و انبیا و شهداست. همه شهدا تربیت کننده جامعه هستند و مسیر اتصال به خدا را نشان می دهند. 

 

وی در ادامه راه شهدا را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: در مقابل شهید چه تکلیفی داریم؟ اگر شهدا نبودند امروز نظام و اسلام وجود نداشت و مشخص نبود امروز تحت چه پرچمی حرکت می کردیم. لذا باید ببینیم چقدر با شهدا مانوس هستیم. 

 

حجت الاسلام شیرازی اظهار کرد: کتاب های شهید مطهری مورد تاکید امامین انقلاب هستند همچنانکه رهبر انقلاب فرمودند؛ اگر من در حوزه می بودم کتاب های شهید مطهری را در حوزه جزو دروسی قرار می‌دادم که دنیا این کتاب ها را مباحثه کنند.

 

وی با اشاره به لزوم وجود و تولید کتاب های زندگینامه شهدا و یادداشت های مربوط به جنگ عنوان کرد: نباید روزی بر ما بگذرد که خاطره ای را از شهدا مرور نکنیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ من هر شب مطالعه می کنم و شاید بیش از ده هزار جلد کتاب فقط در رابطه با خاطرات شهدا مطالعه کردم. در این کتابهاست که ما تاریخ جنگ و زندگی شهدا را می شناسیم و می فهمیم چه هزینه ای برای پایداری انقلاب داده ایم. یادداشت های شهید لشگری در قالب مجموعه ای در حال تحریر و انتشار است.

یکی از هزینه هایی که انقلاب به اینجا رسید شهید لشگری بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار