خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

کشاورزی علاوه بر تامین امنیت غذایی در حوزه اقتصادی نیز تاثیر بسزایی دارد

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزی علاوه بر تامین امنیت غذایی در حوزه اقتصادی نیز تاثیر بسزایی دارد و در راستای جهش تولید و مردمی ترین بخش اقتصادی استان است.
کد خبر: ۹۵۹۵۰۱۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نشست بررسی الزامات تحقق شعار سال با حضور استاندار و فعالان اقتصادی استان به زنجیره ارزش، بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری تاکید کرد و افزود: اگر ما ۵۰ درصد منابع را از طریق تسهیلات اعطا کنیم، شاهد گسترش پروژه‌های گلخانه‌ای خواهیم بود.

 فتحی ادامه داد: در زنجیره دام و طیور در سه سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های مناسبی صورت گرفته و امیدواریم در تولد مواد پروتئینی و دام و طیور شاهد رونق خوبی باشیم.

وی به ارتقای بهره‌وری از طریق کشاورزی قراردادی که فاصله ‌پارادوکس میان بخش خصوصی و کشاورزان را رفع می‌کند تاکید کرد و افزود: آذربایجان‌شرقی پیشروترین استان در کشت فراسرزمینی بود که شایسته است با تلاش مضاعف به این جایگاه برگردد و در این راستا نیز تمام زیرساخت و اقدامات دولتی برای تحقق این امر تامین شده است و برای تصدیق این امر می‌توان به آئین‌نامه تسهیل‌گری اعطای زمین منابع ملی و تغییر کاربری اشاره کرد.

فتحی تصریح کرد: نظام جامع دامپروری مشکل‌زا بود که تغییرات مثبتی در نظام جدید آن صورت گرفته است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار