خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

شخصیت فکری رهبر انقلاب بیش از هر چیزی متاثر از قرآن است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شخصیت فکری رهبر انقلاب بیش از هر چیزی متاثر از قرآن است و علاج تمام دردها و ضعف ها و چالش های حهان اسلام در چنگ زدن به آیات الهی است و قرآن بزرگترین و مهمترین نقشه راه در حوزه فردی اجتماعی و حاکمیتی است.
کد خبر: ۹۵۹۸۵۳۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در تبریز، افزود: عموم مردم ایشان را رهبر سیاسی می شناسند و بسا اطلاعی از اندیشه های معظم له در ساحت های علوم انسانی، فرهنگ و هنر اسلامی، اخلاق، تاریخ و دیگر شاخه های علوم ندارند.

وی با تاکید بر این که این کنگره عظیم که اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داده، بسیار مهم و قابل تقدیر بوده، باید ادامه پیدا کند، اظهار داشت: توجه به جامعیت و ذوفنون بودن و ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب بسیار مهم بوده برای شناخت آن باید به منظومه فکری مرتبط با نظامات بینشی و ارزشی و رفتاری با محوریت توحید و سیره علمی و عملی ایشان دقت کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: اگر کسی در اندیشه های مقام معظم رهبری کار علمی انجام دهد، به خوبی می داند که تمام سیره علمی و عملی معظم له از نظام هماهنگ و منسجمی برخودار است و هیچ تضادی در آن نیست و همه ریشه در اسلام به صورت هماهنگ و به عنوان اجزاء کل واحد عمل می کنند.

وی توجه به عظمت و جامعیت قرآن کریم را بسیار مهم ارزیابی و با تاکید بر این که هرآنچه مربوط به امر هدایت باشد تفصیل و تبیین آن در قرآن آمده است، خاطرنشان کرد: امامین انقلاب با ایمان به جامعیت قرآن و عمل به آن در کنار علم و سیره علمی اهل بیت علیهم السلام پرچم اسلام ناب را در جهان بر افراشته با تکیه بر آن امت اسلامی را رهبری می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به فرازهایی از اندیشه قرآنی امام خامنه ای اشاره نمود و ابراز داشت: رهبر انقلاب نسبت به درک انسجام و هماهنگی آیات الهی تصریح می کنند؛ چرا که تمام آیات الهی در صدد ارائه یک طرح واحد متحد الاجزا هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که آیات قرآن ناظر بر تدبیر بر مقام عمل به ویژه در زندگی اجتماعی انسان نازل شده است، اظهار داشت: توقف بر نظر و غفل بر بعد عملی در واقع غفلت از غایات مقصود دین است؛ نگاه رهبر معظم انقلاب به آیات قرآن همان نگاه تمدنی است که در کنار مباحث جهان بینی و فلسفی کهاز جتس کلام و مباحث نظری است از منزل فکر و نظر عبور به وادی عمل ورود می کند.

شخصیت فکری رهبر انقلاب بیش از هر چیزی متاثر از قرآن است

محفل حفظ و تلاوت قرآن را آرامش بخش ترین محور برای انسان

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این اجلاسیه  اظهار داشت: امام خامنه ای محفل حفظ و تلاوت قرآن را آرامش بخش ترین محور برای انسان ذکر می کنند.

مالک رحمتی در ادامه ضمن اشاره به تاریخچه قرآنی اندیشه رهبر معظم انقلاب به عاصره آن در تجلی وعده صادق اشاره نمود و ابراز داشت: خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با آموزش قرآن بسیار راهگشا بوده، اشاره ایشان به لحن دلنشین مادر در قرائت قرآن که بزرگترین محور جذب ایشان به این آموزه ها بوده، خود موضوعی مهم بر تلاوت ها هستیم،

وی به فرازهایی از آیه ۶۰ سوره انفال اشاره و عملیات وعده صادق را تلائلو از تحقق این آیه شریفه در این عصر دانست و ابراز داشت: تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و نظامی گفتمان اسلامی مبتنی بر اندیشه قرانی شکل گرفته این مهم لرزه های متعددی را بر اندام دشمنان اسلام ایجاد نموده است.

 رحمتی اضافه کرد: اندیشه مقام معظم رهبری نسخه نجاتی است که از قرآن نشات گرفته با تمسک بدان می توان مسیر ظهور بقیه الله الاعظم را تسهیل نمود.

ارسال بیش از ۱۸۹۰ اصل مقاله و ۲۶۱۷ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره

دبیر اجرایی کنگره بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای نیز در این اجلاسیه با بیان این که دبیرخانه کنگره از خرداد ماه ۱۴۰۱ کار خود را به صورت رسمی آغاز نمود، اظهار داشت: خدمت به ساحت مقدس قران کریم و نشر و بسط آن در جوامع علمی و گفتمان سازی در این راستا و نیز کشف دیدگاه ها و نوآوری های امام خامنه ای از مهمترین اهداف این کنگره است.

حجت الاسلام موسوی بر اهمیت بازشناسی شخصیت قرانی مقام معظم رهبری در سطح نخبگانی تصریح نمود و اظهار داشت: اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی اندیشه های قرانی با هدف ترسیم اهداف، سیاست ها و اولویت ها و اقدامات تشکیل و جلسات متعددی را برگزار نموده است.

وی با بیان این که با مراکز مختلف دانشگاهی مکاتبات گوناگونی داشته بیش از ۱۸۰ مرکز علمی با این کنگره همکاری می کنند، اظهار داشت: دانشگاه تبریز یکی از مراکز علمی فاخری است که بیشترین همکاری را با دبیرخانه کنگره بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای داشته است.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای گزارشی از تشکیل ۱۶ کارگروه علمی کنگره ارائه نمود و ابراز داشت: ۲۰ محور از جمله شخصیت قرانی، قران نظام سازی و تمدن اسلامی، مبانی حکومت داری و سیک زندگی، قرآن هنر و رسانه و فرهنگ ترسیم شده است.

وی گزارشی از تدوین کتاب منبع شناخت و انتشار فراخوان مقاله به زبان های مختلف اشاره نمود و ابراز داشت: علاوه بر اخذ مجوز isc برای انتشار مقالات ۵۳ نشریه ملی و بین المللی آمادگی خود را برای انتشار مقالات برتر این گنگره اعلام نموده اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی شناسایی بیش از ۲۳۰ پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری و رساله های سطح ۳ و چهار حوزه را از جمله روبکردهای این کنگره داست و ابراز داشت: بیش از ۱۸۹۰ اصل مقاله و ۲۶۱۷ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است؛ برگزاری ۲۱۱ پیش نشست و بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

وی گزارشی از دریافت ۲۵۳ مقاله بین المللی به ۲۱ زبان بین المللی ارائه نمود و ابراز داشت: مقالات برتر این کنگره بیش از ۲۰ مرحله ارزیابی عمومی و تخصصی را گذرانده اند. تا کنون ۲۵ جلد از آثار کنگره تدوین و چاپ شده که ۶ جلد ان در ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرانی رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار