خبرهای داغ:
حجت الاسلام رستگار در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: شهید مطهری هم تئوریسین انقلاب اسلامی و هم زمان شناس، نیاز شناس و مخاطب شناس بوده که بیشتری کتاب را بر اساس وجود شبهات در جامعه نوشت
کد خبر: ۹۵۹۴۱۸۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱

حجت الاسلام عبدالرضا رستگار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به مناسبت هفته عقیدتی و روز معلم در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: شهید مطهری هم تئوریسین انقلاب اسلامی و هم زمان شناس، نیاز شناس و مخاطب شناس بوده که بیشتری کتاب را بر اساس وجود شبهات در جامعه نوشت.

او با بیان اینکه کتب شهید مطهری همچنان نیز به عنوان بهترین ذخایر به عنوان پاسخ به شبهات موجود در جامعه خصوصا برای جوانان و نوجوانان معرفی می‌شود، افزود: تمام کتب وی بر اساس نیاز جامعه بود و حتی در مجله «زن روز» دوران پهلوی نیز مطلب می‌نوشت که دارای تصاویر و مطالب غیر اخلاقی بود.

حجت الاسلام رستگار ادامه داد: وقتی از شهید مطهری سوال شد که چرا در این روزنامه مطلب منتشر می کند، در پاسخ گفته است که «میخواهم برای افرادی که این مجلات را می‌خوانند نگاهی نیز به اسلام داشته باشند که چگونه به زن ارزش و شخصیت می‌دهد»

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان بیان کرد: سپاه پاسداران ارتشی مکتبی است و تمام ساختار سپاه بر اساس مبانی و آموزه‌های دینی تاسیس شده و حرکت می‌کند حضرت امام (ره) نماینده‌ای را به عنوان نماینده خویش در سپاه معرفی کردند.

حجت الاسلام رستگار اضافه کرد: در این ساختار نمایندگی ۲ معاونت وجود دارد؛ عقیدتی و سیاسی که به دلیل نظارتی که بر کارکنان سپاه دارند توانسته نسبت به تمامی ارتش های دنیا ممتاز باشد و در حوزه های مختلف ‌پیش قدم باشد از جمله در همین عملیات «وعده صادق» که با چه توکلی چنین اقدامی صورت پذیرفت و همه نشأت گرفته از تقویت همین بُعد معنوی و بصیرتی سپاه بوده است.

او گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیاز دارد که مبانی دینی، سیاسی و معنوی خود را تقویت کند و شهید مطهری انسانی جامع و کامل در این زمینه بود لذا روز شهادت شهید مطهری نیز به هفته عقیدتی و سیاسی مشهور شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز که باید مبانی فکری‌اش بر اساس اسلام ناب باشد لذا روز شهادت شهید مطهری به نام هفته عقیدتی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام عبدالرضا رستگار یکی از الهامات الهی بر ذهن امام را تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و یادآرو شد: به اعتقاد من هر چه از عمر سپاه و انقلاب می‌گذرد، الهی بودن این الهام به ذهن حضرت امام بیشتر روشن می شود و نیاز جامعه ما به سپاه روز به روز بیشتر می‌شود.

او توضیح داد: سپاه به دلیل مکتبی و ولایتی بودن توانسته جایگاه خود را هم در دل مردم ایران و هم مردم منطقه و هم مردم مستضعف جهان باز کند که دلیل اصلی آن توجه سپاه به مباحث دینی و بصیرتی بوده که این مسئولیت سنگین را حوزه نمایندگی بر عهده دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های معاونت عقیدتی حوزه توجه به قرآن تخت عنوان «نور المبین» است که روزهای شنبه همه پاسداران و سربازان پس از مراسم صبحگاه در جایی تجمع می کنند و قرآن برایشان تفسیر می‌شود.

او افزود: کار بزرگ دیگری که صورت می‌پذیرد پاسخ به شبهات دینی افراد است و در سوی دیگر نیز مباحث اخلاقی است که روزهای چهارشنبه با دعوت اساتید استانی و کشوری به این موضوع پرداخته می شود.
در طول سال نیز دوره های مختلفی داریم که در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود و در ۲ سال اخیر برگزاری این دوره در کربلا اضافه شده است.

حجت اسلام عبدالرضا رستگار همچنین با اشاره به اینکه نظارت بر اندیشه فکری افراد نیز وجود دارد که سپاه با راه اندازی کانال سراج اندیشه این کار را انجام می‌دهد، گفت: معاونت سیاسی نیز در حوزه وجود دارد که مسئولیت بعد بصیرتی افراد را بر عهده دارد زیرا ما معتقدیم که اسلام دینی سیاسی است و تمام مسایل اسلام نیز سیاسی است.

او به نقل از حضرت امام گفت که «شما نمی‌توانید موضوعی را در اسلام پیدا کنید که سیاسی نباشد» مثلا همین نماز جمعه و «کسانی که می‌گویند سیاست از دیانت جداست نه اسلام را فهمیدند نه الفبای سیاست را زیرا این ۲ در کنار یکدیگرند؛ جدا نیستند و مکمل هم هستند»

شهید مدرس نیز در این خصوص می‌فرماید «دین ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما است» و از سوی دیگر رهبر انقلاب نیز جمله کامل تری دارند که می‌فرمایند «دین ما عین سیاست ما و سیاست ما منبعث از دیانت ما است» یعنی سیاست را در طول رشد انسان می‌دانند برخلاف غرب که سیاست را دروغ و نیرنگ و فریب معنا می‌کند.

حجت الاسلام رستگار سیاستی را درست دانست که در آن «رشد و تعالی انسان به سوی کمال باشد و تدبیر انسان برای تشکیل حکومت مبتنی بر عدالت باشد» که انقلاب ما نیز زمینه ساز حکومت امام زمان است و جهان را پر از عدل و داد می کند و لازمه آن نیز این است که پاسدار بتواند حوادث اطراف خود را تجزیه و تحلیل کند و عالم و سیاسی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار