مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی:

تخت‌سلیمان تكاب بیشترین تعداد مسافران نوروزی را داشته است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در بازه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در بین اماکن تاریخی سطح استان تخت سلیمان تکاب بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشته و پس از آن کاخ‌موزه باغچه‌جوق، موزه مردم‌شناسی، موزه باستان‌شناسی و سه‌گنبد ارومیه در رده‌های بعدی قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۴۱
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، مرتضی صفری در جلسه ستاد خدمات سفر استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: ستاد خدمات سفر استان از دو ماه مانده به عید با برگزاری بیش از ۴۰ جلسه در سطح استان برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: از ۲۷ دستگاه عضو ستاد جای تقدیر و تشکر دارد به ویژه از استاندار که در طول این مدت راهبری ستاد را برعهده داشتند و همچنین از صداوسیما برای پوشش برنامه‌های ستاد، پخش برنامه‌های فرهنگی با هدف کاهش تصادفات و معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان تشکر می‌کنم. 

او ادامه داد: در ایام عید اغلب سفرها به سمت جنوب کشور و مناطق گرمسیر است و متاسفانه در طول سال‌های قبل روی زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر سرمایه‌گذاری زیادی انجام نشده ولی روند ماه‌های اخیر برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه گردشگری در استان یک روند رو به رشد و مثبت است.

صفری گفت: پروژه تله‌کابین ارومیه از جمله پروژه‌های گردشگری مهم بوده که در صورت تکمیل نقش مهمی در جذب گردشگر خواهد داشت و تاکنون بیشتر مشکلات مربوط به این پروژه برای فعال شدن حل شده است.

بازدید ۵هزار نفر از موزه صنایع‌دستی مدرسه هدایت ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این مدت چندین بنای تاریخی مهم از جمله خانه انصاری و  مدرسه هدایت تحویل این اداره‌کل شده که نقش مهمی در جذب گردشگر داشته است و در این راستا نوروز امسال بیش از پنج هزار نفر از موزه صنایع‌دستی مدرسه هدایت ارومیه بازدید کردند و به‌زودی مرمت خانه انصاری آغاز می‌شود و عملیات مرمتی مدرسه ۲۲ بهمن در مراحل پایانی هم قرار دارد.

او با اشاره به رشد ۱۷درصدی اقامت در مراکز اقامتی سطح استان تصریح کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۱۲۳هزار و ۸۲۱ نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته و ضریب اشغال تخت‌های اقامتی ۴۴درصد بوده که رشد ۱۰درصدی داشته است.

صفری گفت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی، طبیعی، صنایع‌دستی و موزه‌ها با ۲۹ درصد رشد برابر با یک میلیون و ۶۱۱هزار و ۶۷ نفر بوده و نیز در این مدت بازدیدهای نظارتی ۷۴۹ مورد بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه کیفیت ارائه خدمات مجتمع‌های بین راهی و اماکن اقامتی در طرح نوروزی امسال به دلیل افزایش نظارت‌ها با کیفیت بهتری نسبت به قبل ارائه شده است، گفت: برپایی ۱۸ بازارچه صنایع‌دستی با ۱۹۲ غرفه، برگزاری نوروزگاه در ۴۳ مکان، فعالیت ۱۴ اتوبوس گردشگری با رشد ۳۳درصد، اجرای طرح اسکان موقت فرهنگیان در ۵۳ مدرسه و ... از جمله دیگر اقدامات هستند.

ارسال نظرات