خبرهای داغ:
طالبی با تأکید بر اینکه کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی و نوعی قانون شکنی است، تأکید کرد: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۵۹۱۸۶۴
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در ستاد عفاف و حجاب استان اظهار کرد: خراسان جنوبی مردمی مؤمن، ولایی و انقلابی دارد و مصداق آن هم ماه مبارک رمضان و تقارن آن با ایام نوروز بود که موضوعات اعتقادی و شرعی آنان بر تفریح‌های نوروزی غلبه پیدا کرد و حتی در روز طبیعت با مراعات این مسائل دیانت خود را نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی و نوعی قانون شکنی است، تأکید کرد: کسی که قانون را رعایت نکند مجرم است و باید با او برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون استاندار با تأکید بر لزوم تبیین گری و تذکر لسانی نسبت به افراد بدحجاب، تصریح کرد: پایه و اساس طرح «نور» با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در وهله نخست تذکر و ارشاد است، اما اگر ثابت شود فرد به صورت سازمان یافته به دنبال هنجارشکنی و ترویج فرهنگ منحط غربی است با او برخورد قانونی خواهد شد.

طالبی بیان کرد: قانون لازم الاجرا است و نسبت به اجرا و اعمال قانون هیچ دستگاه اجرایی و مجری قانونی نباید کوتاه بیاید.

وی با بیان اینکه عده‌ای معدود با کشف حجاب در جامعه هنجار شکنی می‌کنند، متذکر شد: همه باید موازین اخلاقی و احترام به هنجار‌های اجتماعی و مذهبی و حفظ حریم عفاف و حجاب در سطح جامعه اسلامی را رعایت کنند.

معاون استاندار با اشاره به اینکه مصوبات ستاد عفاف و حجاب استان رویکرد قانونی دارد، گفت: اگر چنانچه مسئله‌ای در حوزه عفاف و حجاب در مراکز ورزشی و اماکن زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به وجود آید مسئولیت آن با مدیر و حراست آن اداره است و باید پاسخگو باشند.

طالبی تصریح کرد: مدیران باید بر مراکز و اماکن زیرمجموعه خود نظارت لازم را داشته باشند.

گفتنی است؛ فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه طرح "نور" را با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌ها در سراسر کشور اجرایی کرده است.

انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها