خبرهای داغ:
سرهنگ قاسمی با بیان اینکه مأموریت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است، گفت: سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان جنوبی در سال گذشته؛ ۱۰ جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج ادارات را با حضور حداکثری اعضای این هیئت برگزار کرد که ماحصل آن ۵۹ مصوبه در موضوعات مختلف بود.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۶۲
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان جنوبی امروز با حضور سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی، رئیس و اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج ادارات و کارمندان خراسان جنوبی برگزار شد.

ابوالفضل نوفرستی رئیس مجمع بسیجیان خراسان جنوبی و رئیس هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان در این نشست گفت: بسیج مجموعه‌ای است که از اقشار مختلف مردم شکل گرفته است و نیاز هست فعالیت‌ها و اقدامات مختلف با محوریت مردم در استان برنامه‌ریزی و انجام شود.

 

رسالت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است
سرهنگ قاسمی مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان جنوبی در این جلسه با تشکر از همراهی و فعالیت‌های اعضای هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج ادارات استان در سال ۱۴۰۲، گفت: سازمان بسیج ادارات خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج ادارات را با حضور حداکثری اعضای این هیئت برگزار کرد که ماحصل آن ۵۹ مصوبه در موضوعات و حوزه‌های مختلف بود.

وی افزود: مطالبه برگزاری مستمر و باثمر جلسات هیئت اندیشه ورز در شهرستان‌های استان، ورود جدی دستگاه‌های اداری استان به مقوله مهم جهاد تبیین و اجرای آن در دستگاه‌های اداری، مصوبه و اقدام در جهت تحقق شعار سال توسط دستگاه‌های اجرایی، مطالبه جدی در برگزاری مناسبت‌ها و ایام الله‌ها در ادارات، مطالبه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به همراه معرفی و تجلیل از الگو‌های موفق فعال در زمینه های ارزشی و انقلابی، مطالبه برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اداری و سواد رسانه و رویکرد دفاع مقدس، اجرای میز‌های خدمت جهادی با هدف گره‌گشایی از مشکلات مردم از جمله اقدامات انجام شده هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج ادارات خراسان جنوبی در سال گذشته بود.

 

رسالت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان جنوبی ادامه داد: احصاء آسیب‌ها و مشکلات موجود در دستگاه‌های اجرایی استان و پیگیری رفع آن، مطالبه برگزاری و اجرای اردو‌های راهیان پیشرفت برای مدیران و کارمندان ادارات استان، اعزام کارمندان استان به اردوی راهیان نور از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان جنوبی برای کارمندان ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ بود.

قاسمی، کمبود نیروی انسانی در برخی از ادارات، پایین بودن پایه حقوقی بعضی از کارمندان، استخدام افراد غیر بومی در ادارات، یکسان بودن مالیات‌های اخذ شده از کارمندان، ضعف تعهدکاری برخی از کارمندان، مهاجرت برخی از کارمندان ماهر و کارآمد به دیگر استان‌ها را از جمله مسائل و مشکلات شناسایی شده در قشر کارمندی استان خراسان جنوبی در سال گذشته دانست.

 

رسالت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است

مسئول بسیج ادارات و کارمندان خراسان جنوبی ادامه داد: رفع این موارد نیازمند همکاری، هم‌افزایی و برنامه‌ریزی تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که بتوان این مشکلات را به صورت بومی و به نحو مطلوب پیگیری و برطرف کرد.

وی با بیان اینکه مأموریت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است، افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ فرمودند: ما در مرحله دولت سازی اسلامی هستیم؛ همچنین ایشان در سال ۹۵ فرمودند: تا از این مرحله عبور نکنیم وارد جامعه اسلامی نخواهیم شد.

قاسمی، با بیان اینکه بیش از بیست سال است که ما در مرحله دولت سازی اسلامی قرار داریم، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان در ۱۹ فروردین امسال فرمودند: به نظر من جمهوری اسلامی می‌تواند آرمان‌های خود را ذیل دو عنوانِ کلی خلاصه کند؛ عنوان اول اداره کشور به شیوه اسلامی و بعدی ارائه یک الگو به مردم جهان برای اداره خوب یک کشور خلاصه کند؛ بنابراین باید بر تحقق این دو آرمانِ کلی فکر و تلاش شود.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان استان به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: دولت اسلامی یعنی دولتی بر مبنای معیار‌ها و الگو‌های کاملا اسلامی که این دولت بتواند نهادسازی‌ها و زمینه‌های لازم برای ایجاد جامعه اسلامی را فراهم کند.


رسالت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، هفت شاخصه برای دولت اسلامی بیان فرمودند، از جمله؛ شاخصه اعتقادی و اخلاقی، شاخصه خدمت به خَلق که روحیه خدمت به مردم گفتمان دولت اسلامی است، شاخصه عدالت که پیشرفت با عدالت همراه باشد، شاخصه سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، شاخصه قانون‌گذاری و حرکت بر ریل قانون و عمل به آن، شاخصه حکمت و خِردگرایی در کار‌ها یعنی انجام کار کارشناسی شده و با هدف درست، شاخصه تکیه به ظرفیت درون‌زای کشور که رهبر معظم انقلاب؛ کلید حل مشکلات کشور را نگاه به درون کشور دانستند.

قاسمی از ارائه یک پیشنهاد به سازمان بسیج ادارات کشور در راستای تحقق دولت اسلامی خبر داد و گفت: پیشنهاد سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان جنوبی این بود که امسال در کنار برنامه‌های ابلاغی هر ساله؛ یک جهش در تحقق دولت اسلامی را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم به این نحو که سازمان بسیج ادارات کشور راهکارها و ایده‌های تمامی پایگاه‌های بسیج در کشور برای تحقق شعار سال را جمع آوری کند و با طرح آنها در جلسات کارشناسی و اندیشه ورز بسیج، ظرفیت مجموعه ها را بررسی و نقش دستگاه‌های اجرایی را در جهت تحقق آن مشخص و برای انجام و مطالبه گری آنرا به رده های بسیج اعلام کنند؛ همچنین شاخص های دولت اسلامی تبیین شود و راهکارهای اجرایی و عملی آن مشخص شود. 

 

رسالت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است

 

قاسمی پیشنهاد داد: در صورت موافقت اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج ادارات و کارمندان خراسان جنوبی؛ هفت شاخصه مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای تحقق دولت‌ اسلامی را جهت اجرا در استان در دستور کار هیئت اندیشه ورز بسیج ادارات خراسان جنوبی قرار دهیم و برای انجام آن یک کارگروه ذیل هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج ادارات استان شکل گیرد.

قاسمی از افتتاح یک حوزه مقاومت بسیج برای ادارات کل در خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این حوزه با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است؛ که برای تحقق شعار سال، عملکرد بهتر و اجرای راهبردهای بسیج در خراسان جنوبی به زودی در مرکز استان افتتاح می شود.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها