خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بیش از ۳۵۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری فارس دیدن کردند.
کد خبر: ۹۵۸۷۲۴۴
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، استان فارس دارای 37  شهرستان و با داشتن بیش از سه هزار اثر تاریخی و گردشگری ثبت شده ملی، 11 اثر ثبت شده جهانی و پایتختی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و سومین حرم اهل بیت (ع)  یکی از استان‌های مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود و همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

هر ساله نوروز بهانه‌ای شده تا مردم جای جای ایران با حضور در استان فارس، سال نو خود را با بازدید از آثار تاریخی، گردشگری و مذهبی جشن بگیرند و آغاز کنند.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از بازدید بیش از 350 هزار مسافر نوروزی از اماکن گردشگری استان فارس خبر داد و اظهارداشت: این بازدید‌ها طی بازه زمانی 25 اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین‌ماه 1403 از اماکن گردشگری این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: بر اساس آمار‌های ارائه‌شده تاکنون 350 هزار و 882 نفر مسافر نوروزی و بازدیدکننده از اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس دیدن کردند.

ثابت اقلیدی تصریح کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و گردشگری استان به ترتیب مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه با 127 هزار و 630 نفر بازدیدکننده، مجموعه جهانی تخت جمشید با 66 هزار و 811 نفر و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدیه با 53 هزار و 933 نفر بوده است.

فارس در اسکان و اقامت مسافران نوروزی در مدارس اول شد

دبیر ستاد خدمات سفر استان از کسب رتبه اول این استان در اسکان و اقامت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در ایام نوروز یک هزار و 236 مدرسه با بیش از 10 هزار کلاس درس و ظرفیت 60 هزار نفر در شب پذیرای مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: همچنین بنا بر اعلام ستاد مرکز هماهنگی خدمات سفر کشور، استان فارس در میزان رشد تردد و مسافر نوروزی نیز مقام دوم کشوری را کسب کرد.

سیاه‌چادر‌های عشایری در شهر جهانی بیشاپور برپا شد

وی همچنین از برپایی سیاه‌چادر‌های عشایری، نمایشگاه صنایع‌دستی و غذا‌های سنتی و موسیقی محلی در مجموعه جهانی بیشاپور خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی گامی در جهت معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کازرون است.

ثابت اقلیدی با تصریح بر اینکه این نمایشگاه تا 13 فروردین‌ماه دایر است، ادامه داد: غرفه‌های صنایع‌دستی و سیاه چادرعشایرومواد غذایی باعرضه انواع غذا‌های سنتی شامل: آش سنتی کازرون، آش دوغ، شیربرنج، آش ماست، آش کارده محلی، انواع نان‌های محلی و انواع روغن‌های گیاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها