نمازجمعه امروز شهرکرد به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی رحمه الله علیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۷۲۲۷
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام،با تبریک سال جدید و تقارون آن با ماه مبارک رمضان، افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای دوری از غفلت‌ها و تلاش در جهت قرب الی الله است. ان‌شاالله بتوانیم با عمل به وظایف از برکات ماه مبارک رمضان در تمام سال بهره‌مند شویم و بتوانیم در سال جدید با تفکر جهادی و جهادی عمل کردن به مقاصد مشخص شده برسیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری، پیشرفت‌های حاصل در عمر جمهوری اسلامی ایران را امید آفرین دانست و تصریح کرد: ما از ابتدا تاکنون جلو آمده‌ایم و این علامت امید است و تنها جامعه‌ای ناامید می‌شود که گذشته تیره و تار داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد، توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید به خصوص در راستای تقوای سیاسی را بسیارمهم دانست و اظهار داشت: اولین محور مورد توجه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امید آفرینی در جامعه بود که در سال جدید باید بتوانیم از ناامیدی، سستی و رکود جلوگیری کنیم و با امید آفرینی در جامعه حرکت خود را ادامه دهیم.

خطیب جمعه شهرکرد، وحدت را دومین مسئله مهم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: وحدت مسئله مهم در جامعه اسلامی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

این مقام مسئول، گفت: وحدت بین هیأت‌های مذهبی، وحدت بین مردم و مسئولین، وحدت بین گروه‌های جهادی و فعالین اجتماعی و وحدت بین فرهنگیان، دانشگاهیان و اصناف در جامعه اسلامی بسیار مهم‌ است. وحدت تنها به درون شهرها محدود نمی‌شود و وحدت برون شهری، وحدت استانی و وحدت ملی و کشوری در ایران اسلامی باید شکل گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، افزود: ماندن در مسیر ولایت، نصرت و نصیحت یکدیگر و خیرخواهی باعث ایجاد وحدت سیاسی در جامعه می شود، باید مراقب وحدت در جامعه باشیم، با همدلی و هم‌افزایی آن را تقویت کنیم و همچنین تقویت سپاه و بسیج به عنوان راهکاری برای ایجاد وحدت به شما می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان، نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم را مسئله مهم دیگر در فرمایشات ابتدای سال رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: تولید در تمام عرصه‌ها از جمله صنایع مادر، صنایع دارویی و صنایع عفاف و حجاب... مدنظر، اشتغال‌زا و مورد نیاز کشور است. برنامه هفتم توسعه کشور مبنی بر تولید ۹۰ درصد از کالاهای اساسی در داخل کشور، مشارکت همه مردم را می‌طلبد و تولید باید به گونه‌ای سازماندهی شود که برای مردم شوق‌آور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با اشاره به فرخنده میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و نامگذاری این روز به عنوان روز تکریم خیرین در نیمه ماه مبارک رمضان، گفت: وجود تفرقه در جامعه‌ی آن زمان، شخصیت شکنی و نفرت پراکنی از دلایلی بود که امامان معصوم مجبور به خانه‌نشین می‌شدند. باید از گذشته و پیش بردن جامعه به سوی اصلاح عبرت گرفت. خیرین باید با الگو گرفتن از کرامات مالی و اخلاقی امام حسن مجتبی علیه السلام امورات خیر خود را انجام دهند.

امام جمعه شهرکرد، در پایان حمایت از مردم مقتدر غزه را در سال جدید مهم دانست و گفت: همچنین با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: این رژیم شکست خورده است و تداوم شکست این رژیم در برابر مقاومت و مظلومیت مردم غزه حتمی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار